zasppanost

Spanju posvetimo približno tretjino življenja, vendar ta manjši del pomembno vpliva na preostanek časa, ko smo budni. Posledice nespečnosti so lahko precej resne.

Kaj se torej zgodi, kadar smo prepričani, da zmoremo brez spanca?
  • Več jeste. Zaužijete približno 300 kalorij več kot bi jih, če bi se v posteljo odpravili pravočasno. To se zgodi tudi, če se skušate držati svojega zdravega načina prehranjevanja. Znano je namreč, da utrujeni sprejemamo slabše odločitve na vseh področjih.

  • Pridobili boste nekaj kilogramov. To je logična posledica prve točke, vendar se ne redimo samo od tega, kar zaužijemo. Neprespanost telesu predstavlja obliko stresa, ta pa upočasni metabolizem, kar slabo vpliva na postavo in zdravje.

  • Vaše življenje je lahko krajše od tistih, ki imajo reden ritem spanja. Ena izmed skrivnosti dolgega življenja je tudi spanec. Če dovolite telesu, da si opomore in okreva po dnevu, bo delovalo bolje ter dlje kot v nasprotnem primeru.

  • Krčenje možganov. Znanstveniki so odkrili, da imajo bolniki, ki trpijo za kronično utrujenostjo manjše in manj goste možgane, kar prizadene ključne dele, med drugim tudi tistega, ki ga uporabljamo za odločanje.

  • Visok krvni pritisk. Tudi če nikoli niste imeli problemov s pritiskom, se ti lahko pojavijo le zaradi pomankanja spanja.

  • Povečate možnosti, da zbolite. Premalo počitka oslabi imunski sistem, ki se ne zmore boriti proti vsemu, čemur ste izpostavljeni. Zato veliko prej zbolite za prehladom, ki se lahko prevesi v resnejšo in dolgotrajnejšo bolezen.

  • Poslabšanje spomina. Se kdaj znajdete v situaciji, ko si po neprespani noči ne morete zapomniti spiska opravkov, ki vas čakajo naslednji dan? Začetna faza spanja spodbudi spomin in ustvarjalnost, česar zaradi nespečnosti niste bili deležni. Poskusite s hitrim 20 minutnim počitkom, da obnovite sposobnosti pomnjena.

  • Izpuščanje vadbe. Pomanjkanje spanja pomeni manj energije, kar vas bo verjetno stalo obiska telovadnice. Ko se to zgodi enkrat, ni razloga za skrb, če pa se dogaja pogosto, boste počasi začeli izgubljati vse, kar ste dosegli s potenjem v fitnesu in v naravi.

  • Postali boste razdražljivi. Zaradi utrujenosti se vrnemo k prvotni različici sebe, saj se ne moremo ustrezno spoprijeti s čustvi in se zrelo odzvati na različne situacije. Spremenite se v sitneže, ki jim nič ni prav.

  • Niste vi. Zamegljene misli, nezmožnost koncentracije in želja po neomejeni količini kofeina so daleč od tega, kar ste sposobni pokazati. Zavedate se, da ničesar ne morete storiti popolnoma prav in dosegate slabše rezultate. Spravite se v red preden začnete nabirati kilograme in se redno prehranjevati nezdravo.

Preberite tudi: 

1 kalorija (cal) = 4,1868 džula (J)*
* Džul ali joule je enota za delo in energijo v mednarodnem sistemu enot SI, zanjo se uporablja oznaka J.

Sorodni članki

Kakšne so posledice pomanjkanja spanca?

Za dobro počutje in trdno zdravje je zadosten nočni počitek enako pomemben kot optimalna prehrana, pijača in gibanje.

Pomanjkanje spanja se sčasoma pozna tudi na našem videzu

Povezava med spanjem in splošno kakovostjo življenja postaja vse bolj očitna. Ljudje, ki ne spijo dovolj, pogosteje zbolijo in bolezen prebolevajo dlje kot tisti, ki…

Kakšne koristi prinaša popoldanski počitek?

Nekateri si ga radi privoščijo, ko se vrnejo iz službe in opravkov, drugi so prepričani, da je popoldanski počitek le za majhne otroke. Kaj je res in ali bi ga morali imeti tudi…

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri