timea_urdih

Slovenka Timea Urdih je naši novinarki zaupala, kako je bila videti njena pot, na kateri je izgubila kar 60 kilogramov!

Za Timeo ne bi nikoli rekla, da je kdaj imela preveč kilogramov, saj bi marsikdo njeno telo opisal kot popolno. A vendar je to dekle imelo svoj čas še enkrat toliko kilogramov, kot jih ima danes!

Kaj je bilo tisto, zaradi česar se je odločila narediti spremembo v življenju?

"Vse skupaj se je začelo leta 2009, ko sem bila v 3. letniku gimnazije in je prišel čas za maturantski izlet. Bila sem ena redkih v letniku, ki se na izlet ni prijavila. Sošolcem in družini sem rekla, da mi je vse skupaj čisto brezveze, pa še drago za povrh. Ampak razlog se je skrival povsem drugje," prizna Timea.

"V resnici sem se sramovala svoje 120 kilogramske pojave in groza me je bila ob misli, da bi morala pred sošolce v kopalkah."

Ker je njena mama to dobro vedela, je preslišala vse izgovore ter jo skrivaj prijavila in plačala izlet.

"Ko sem za to izvedela ni bilo več poti nazaj. Koledar je kazal natanko 30 dni do odhoda in zagrabila me je panika. V tistem trenutku sem se odločila, da se bom do odhoda maksimalno potrudila, z jedilnika črtala vso nezdravo hrano (ki je bila takrat na krožniku vsakodnevno – no, v bistvu so bili vsi obroki takšni) in vsak dan prehodila vsaj 2 km, saj teči pri takšni teži nisem zmogla.

"'Kar bo, pa bo!' Zagrizla sem v svoj načrt in tako se je vse skupaj začelo ..."

Takrat se ji je v glavi, kot pravi, zgodil tisti 'klik', ki jo je vodil čez transformacijo vse od tistega dne, ko se je odločila za zdravo prehrano in šport.

"V tem svetu sem takoj našla svojo strast in nikoli več zašla s poti.

Kljub vsemu trudu in odrekanju sem uživala in z veseljem spremljala svojo novo podobo, ki se je spreminjala iz dneva v dan."

"Z jedilnika sem črtala vso nezdravo hrano, jedla sem predvsem polnozrnate testenine, riž, prepečenec, polnozrnat kruh, nekaj sadja, jajca, veliko mesa, rib in zelenjave.

Na svoj urnik sem dodala vsaj uro telesne vadbe na dan. Začela sem s hitro hojo in vodenimi vadbami, pri katerih sem se zabavala in jih z veseljem obiskovala. Nikoli nisem imela trenerja, ker sem želela svoje telo sama spoznati in se raje posvetila prebiranju knjig in člankov glede zdrave prehrane in telovadbe.

Že po enem mesecu je tehtnica kazala 10 kilogramov manj.

Naslednjih 10 kilogramov sem pustila v Grčiji na maturantskem izletu, še naslednjih 10 pa preznojila na domačem terenu.

Vedno znova je bil cilj izgubiti še 'tistih' 10 kilogramov, dokler nisem prišla do 60 kilogramov."

Timea sedaj redno trenira v fitnesu, sončne dneve izkoristi za tek v naravi, poleti pa preživi veliko časa v gorah, saj je, kot pravi, strastna plezalka in hribolazka.

"Količina treningov je odvisna od faze priprav na tekmovanja – trenutno se na tekmovanja ne pripravljam in treniram 5-krat, 6-krat tedensko, navadno dvakrat dnevno (zjutraj 40 min kardia na tešče, popoldne pa še ura treninga). V zadnjih mesecih pred tekmovanjem pa so treningi 7-krat tedensko, 3-krat na dan (vključno s kardijem).

In kakšna je prehrana tako aktivnega dekleta?

"Trenutno sem na ketonski dieti in jem le 2-krat ali 3-krat na dan. Takšen način mi najbolj ustreza, ker večino dneva preživim na faksu in nimam časa za sprotno kuhanje in kompliciranje s hrano. Obroke si pripravim en dan prej, zapakiram v plastično posodico in nesem s seboj na faks."

Vnosa hrane si trenutno ne zapisuje in ne sešteva, ker se ji zdi s tem nesmiselno obremenjevati v vsakdanjem življenju.

"Tudi takrat, ko sem še hujšala nisem nikoli zapisovala vnesene hrane, še manj pa štela vnos joulov. To počnem samo v času priprav na tekmovanja. Takrat so obroki prav tako vnaprej pripravljeni, ampak skrbno stehtani, da ustrezajo dnevnemu vnosu makrohranil. Celo leto pa se poslužujem le zdrave prehrane, ker v njej resnično uživam in nimam potrebe po nezdravi ('cheat' obrok si privoščim nekje 4-krat letno, ko je kakšna posebna priložnost ali si tega res zaželim)."

"Ključnega pomena za vsak dosežek so jeklena volja, želja, vztrajnost in disciplina."

"Pot vsekakor ni lahka, je pa vredna vsega odrekanja. Pa tudi kakšna solzica tu in tam ne škodi. Pri takšni preobrazbi ne gre le za estetsko preobrazbo, ampak v veliki meri tudi mentalno. Osebnostne lastnosti, ki jih imam danes, so popolnoma drugačne od tistih, ki sem jih imela pred nekaj leti. Dejansko sem drug človek. Vse, kar sem se naučila na tej poti, mi zdaj zelo koristi v vsakdanjem življenju in se odraža na vseh področjih. Disciplina, vztrajnost, trdo delo in visoke ambicije me spremljajo tudi pri šolanju, delu in odnosi z ostalimi."

"Vsekakor me je ta preobrazba preoblikovala tako fizično kot mentalno in če bi še enkrat zbirala, bi vedno znova izbrala to pot."

Vam, našim bralkam in bralcem, pa Timea svetuje:

"Vsem, ki se tega lotevajo, polagam na srce, da hitrih in lahkih rešitev ni. Vse, kar se na hitro doseže z raznimi 'čudežnimi' dietami in tabletkami, se ne bo obdržalo. Ni problem shujšati, problem je spremeniti mentaliteto do te mere, da se novo podobo tudi obdrži.

Tega ne počnite pod prisilo ali z odporom, ker ne boste daleč prišli. Potrebno je najti neko ravnovesje med željo in ciljem, da lahko nov način življenja vzljubimo in ga živimo vsak dan. Potreben je tisti klik v glavi, sprememba življenjskega sloga in nekaj let vztrajnosti.

Sama sebi sem hvaležna, da sem se tega zavedla še zelo mlada, svojo pot prehodila sama in predvsem z zdravo kmečko pametjo.

Slabo mi je, ko vidim vse te moderne diete, smešne teorije in poplavo kvazi trenerjev. V procesu hujšanja nisem niti dneva preživela brez ogljikovih hidratov ali maščob (do priprav na tekmovanja, seveda), nisem si štela vnosa joulov ali tehtala svoje hrane.

Jedla sem kolikor je telo potrebovalo, vedno zdravo in raznovrstno hrano, ki je vsebovala vsa hranila. Naučila sem se splošnih načel o zdravi prehrani, ki sem jim pridno sledila.

Če mi je kdaj zadišala sladica, sem si jo brez slabe vesti privoščila.

In to tisto pravo sladico, ne modernih fit čarovnij in raznih brezkaloričnih kemikalij, polnih umetnih sladil.

Za dosego ciljev in fit postave ne potrebujete zdravih sladic in nadomestkov obrokov, ampak le zdravo pamet in zdrav odnos do hrane. Če je meni uspelo, zakaj ne bi tudi vam?!"

Za več informacij, napotkov ali morebitno sodelovanje s Timeo jo lahko kontaktirate na njenem Facebook profilu ali na urdih.timea@gmail.com.

"Z veseljem pomagam in dam delček sebe tudi ostalim, ki se srečujejo s težavami, ki sem jih imela tudi sama," zaključi.

Timei lahko sledite tudi na njenem Instagram profilu. Morda pa vas ravno ona spodbudi k spremembi življenjskega sloga.

Timea, ekipa Aktivni.si ti želi še veliko uspehov in da na svoji poti vztrajaš še naprej!

Pripravila: Nika Švajncer

Preberite še:

1 kalorija (cal) = 4,1868 džula (J)*
* Džul ali joule je enota za delo in energijo v mednarodnem sistemu enot SI, zanjo se uporablja oznaka J.

Sorodni članki

To so načini, kako lahko izgubite odvečne kilograme - brez, da bi se zredili nazaj

Poznate tisto, ko končno najdete (ponavadi hitro) rešitev in uspete izgubiti odvečne kilograme, potem pa jih skoraj čez noč pridobite nazaj (plus še kakšnega več)? No, temu...

Kardio vadba ali vadba z utežmi? Poglejte si 5 neverjetnih transformacij

Kako izgubiti odvečne kilograme, okrepiti in oblikovati telo? Bi se morali bolj posvetiti dolgotrajni kardio vadbi, intenzivni intervalni vadbi ali vadbi z utežmi?

5 vrst živil, katerim se je zvečer bolje izogniti

Nič ni narobe, če si pred spanjem privoščite še (zdrav!) prigrizek, a dobro je vedeti, katerim živilom se je bolje izogniti.
Najbolj brane vsebine

12 stvari, ki jih samozavestni ljudje ne delajo

Prijemi, s katerimi poskrbite za več samozavesti in boljše počutje.
Več...

4 načini, kako slišati sebe (in to ni meditacija)

Vsi lahko prisluhnemo svoji intuiciji, le naučiti se moramo prepoznati, kateri glas je pravi. 
Več...

Kako se spopasti z agresivno osebo?

Tisti, ki imate redno opravka z agresivno osebo, veste, kako težko je lahko z njo sodelovati. Morda vam pomagajo naslednji nasveti.
Več...

Kako se osvoboditi negativnih misli?

Negativne misli vplivajo na vaše počutje in vedenje, zato se morate naučiti, kako se spopasti z njimi.
Več...

Kaj lahko vprašate partnerja namesto “Kako si?” - 20 vprašanj

Komunikacija je eden pomembnejših stebrov razmerja, zato poskrbite, da bo med vama tekla gladko.
Več...

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri