10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša

Žita za zdravje ključnega pomena

6. 10. 2011

Žito je pomembno živilo, ki ga človek pozna že 10 tisoč let. Vsebuje od osem do 15 odstotkov beljakovin in zelo malo maščob. Ne vsebuje holesterola, ima pa od 60 do 80 odstotkov ogljikovih hidratov, ki so pomembni za energijo.

Minerali in vitamini

Je škrobna in sladka koncentrirana ogljikohidratna hrana, zato za prebavo v telesu potrebuje bazo. Zrelo žito ima kisik, encime, vitamine, minerale, ogljikove hidrate s škrobom, vlakninami, sladkorji, proteine z aminokislinami, maščobe z nenasičenimi, nasičenimi maščobnimi kislinami in destilirano vodo.

Pira varuje pred preveliko zakisanostjo

Klas pire je skoraj enakomerno štirirobat, v prerezu kvadraten, dolg, tanek, redek. Originalni plevi sta počez na široko prirezani, na sredi imata kratek top zobek, sta malce gredljasti z reso ali le na redko z dlačicami posejani. Vreteno je golo. Zrno je s strani stisnjeno in ima ozko brazdico. Večinoma sta v klasku po dve zrni. Pira je resasta in golica je jara ter ozimna, barva klasa je bela in rjava.

Ponovno odkrita pira je plevnata zvrst pšenice z beljakovinami, vlakninami in vitamini. Pirina moka je odlična za vse vrste kruha. Zrnje pire se tudi kuha za dietetične jedi, ki naj bi jih uživali oslabeli ljudje s prebavnimi težavami in bolečinami v sklepih.

Pirina slama je iskan pridelek v pletarstvu, saj je trpežna, dovolj dolga in prožna ter se lahko uporabi za celo vrsto okrasnih izdelkov. Zelo jo cenijo kmetovalci, ki pridelujejo pridelke po biodinamični metodi.

Otrobi za linijo

Otrobi so trdni zunanji ovoji semen žita. Dobimo jih z odstranjevanjem semenskega ovoja pšenice, ovsa ali katerekoli druge vrste žita pri mletju.

Vsebujejo veliko semenskih vlaknin in so pomemben vir vitamina B, nikotinske kisline, riboflavina, železa, fosforja, magnezija in cinka. Otrobe lahko uporabljamo samostojno ali kot dodatek v kruhu, žemljah ...

Riževi otrobi (ostanek mletja, ki spremeni rjavi riž v beli riž) so priljubljeni na Japonskem, kjer jih uporabljajo pri vlaganju povrtnin, kuhanju ... So tudi pogost sestavni del hrane za male živali.

Ovseni otrobi so super živilo, ki lahko pripomore k odpravljanju marsikatere zdravstvene nevšečnosti, pomaga pa tudi pri hujšanju.

Pšenični zdrob za lepo kožo

Pšenični zdrob je trdni del pšenice in je vmesna stopnja med moko in kašo. Lahko ga uporabimo v kuhinji, lahko pa z njim dosežemo, da je naša koža lepša in sijoča. Postopek je preprost: pšenični zdrob zmešamo z žličko olivnega olja in žličko medu, in to nanesemo na obraz. S tem odluščimo odmrle kožne celice.

Iz revije Lisa

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri