6 nasvetov za zdrave in fit praznike

Obstaja še hujša stvar, kot so nogavice za božično darilo – in to je, da sami sebe prikrajšate za redno gibanje in zdravo prehrano. Seveda si privoščite tudi kaj slastnega, sladkega in grešnega, a nikar ne pozabite na svoje zdravje, da ne bo januar težak in preveč naporen.

Moja diagnoza, 23. 12. 2018
6 nasvetov za zdrave in fit praznike - Foto: Profimedia

Samo 6 nasvetom morate slediti, da se januarja ne boste držali za glavo, ko boste stopili na tehtnico, in da vas ob vsem praznovanju ne bosta bolela želodec in glava. 

1. Zamenjava hrane

Zamenjajte tradicionalno nezdravo hrano za mogoče bolj zdrave nadomestke in mimogrede zmanjšajte vnos kalorij. Na primer pečeni krompir zamenjajte za pečeni sladki krompir ali bučo, morda celo poln pekač pečene zelenjave. 

Zakaj ne bi po koncu pojedine namesto težkega peciva imeli grškega jogurta s svežim sadjem ali pa jogurtove panakote. Presenetite goste z odlično, a nekoliko bolj zdravo božično gostijo.

2. Ostanite aktivni

Nikar ne nehajte migati samo zato, ker so prazniki in ker vsi okoli vas popivajo in se predajajo hrani. Izkoristite proste dni za trening, morda poskusite celo  kaj novega. Poskusite iti zjutraj na dolg pohod ali tek, osvojite kakšen hrib, pojdite drsat ali smučat. Zagotovo vam ne bo žal,
da boste polni energije in zadovoljstva vstopili v leto 2019. 

3. Pazljivo pri pijači

V glavi imajte dejstvo, da ima alkohol zelo veliko kalorij. In seveda ne pozabite, da alkohol povzroča mačka in slabo počutje, ki vas lahko odvrne od rednega treninga. Izogibajte se sladkim koktajlom, penini in pivu, držite se vodke in belega vina. Mimogrede, na božično zabavo lahko popijete tudi do 4000 kalorij.

4. Dovolj spanja

Vsi že vemo, da pomanjkanje spanja vodi k slabim odločitvam in izogibanju treningom. Seveda vas ne spodbujamo, da se izognete vsem zabavam in postanete nedružabni, a s ponočevanjem nikar ne pretiravajte, saj boste tako hormone spravili iz ravnovesja, zmešali si boste metabolizem in hitro se vam bo vse skupaj poznalo na teži.  

Skrbite za svoje fizično in psihično stanje ter si vsako noč privoščite vsaj sedem ur spanja.

5. Malce se kontrolirajte

Velikost porcij je najpomembnejša, ko govorimo o božičnih dobrotah. Prvi korak, ki ga naredite, je, da izberite manjše krožnike, tako da bodo vaši možgani zaznali, da imajo pred seboj veliko hrane, od katere bodo zagotovo siti.

Drugi korak je: jejte počasi in vse prežvečite. Tako bodo vaši možgani imeli dovolj časa, da  dojamejo, da so siti. Tako se ne boste prenajedli.

6. Ostanite hidrirani

Ko padete ven iz rutine, hitro pozabite tudi na redno pitje vode. Imejte v glavi, da morate na dan spiti vsaj dva litra vode. Dodajte vodi še limono ali limete, morda kos pomaranče. Alkohol bo močno dehidriral vaše telo, zato tudi na zabavah ne pozabite piti vode.

PARTNER PROJEKTA

Moja diagnoza

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri