Je sedenje novo kajenje?!

Obstaja direktna povezanost med časom, ki ga presedimo, in tveganjem za zgodnjo smrt – strokovnjaki so to dokazali v študiji, v kateri je sodelovalo 8.000 odraslih. Torej, več kot sedite, manj časa boste teptali našo Zemljo. Dobra novica pa je, da boste tveganje za zgodnjo smrt zmanjšali že, če boste vsake pol ure vstali in se malo razmigali.

Je sedenje novo kajenje?! - Foto: Profimedia, profimedia

Vsakih 30 minut si privoščite odmor za gibanje, pravijo strokovnjaki. Ne glede na to, koliko trenirate in se gibate, dolgo sedenje predstavlja zelo resno grožnjo za prezgodnjo smrt, je pokazala nova študija, objavljena na strani za splošno medicino Annals of Internal Medicine in v reviji Annals of Internal Medicine found.

Prekinitve

"Manj sedenja, več gibanja," je zdaj novi moto ameriške organizacije za zdravje srca, ki ljudi vzpodbuja, da redno prekinjajo dolgotrajno sedenje. A seveda ni dovolj, da samo vstanete in naredite nekaj korakov, malo se predklonite, razmigajte hrbtenico, dvignite roke, zamigajte z glavo in pojdite dol in gor po stopnicah ali hodite vsaj pet minut, če imate to možnost.

Seveda pa morate za zdravje vsak teden intenzivno trenirati vsaj dve uri in pol. Dvakrat na teden naredite tudi vaje za moč.

Motivacija za več gibanja:

  1. Gibanje upočasni staranje
    Starajoče se mišice imajo težave z regeneracijo in manj mitohondrijev, ki so poleg tega še šibkejši, so pa energetske hiše naših celic. Gibanje, zlasti intenzivno, poveča število zdravih mitohondrijev, ki lahko zaustavijo staranje na nivoju celic.
  2. Ljudje, ki se redno gibajo, so srečnejši
    Gibanje lahko omili simptome depresije ter vam pomaga v boju s stresom in tesnobo. Le kratek sprehod ali nekaj minut plesa vam lahko močno izboljša razpoloženje.
  3. Lahko si podaljšate življenje
    Najbolj fascinantni so podatki s Cooperjevega inštituta v Dallasu, kjer so na veliki skupini sodelujočih dognali, da tekači živijo tri leta dlje kot neaktivni ljudje.
  4. Imate lepše telo in držo
    Z leti večina ljudi začne pridobivati odvečne kilograme. A redno gibanje, zlasti vaje za moč, lahko vse skupaj močno omilijo, seveda pa moramo paziti tudi na zdravo prehrano. Telovadba in zdrava prehrana se splačata v vsakem starostnem obdobju.
  5. Pozitiven vpliv na zdravje možganov
    Študije rednega gibanja so pokazale, da to pozitivno vpliva tudi na spomin in aktivne, zdrave možgane.

Dolgoročne posledice sedenja

Strokovnjaki s področja zdravstva v najnovejših raziskavah opozarjajo še na dolgoročnejše posledice, kot so nekatere vrste raka, srčne bolezni, razvoj sladkorne bolezni ter težave z ledvicami in jetri.

Vsako leto zaradi nedejavnosti prezgodaj umre več milijonov ljudi po vsem svetu. Prekomerno sedenje, pa četudi se zdi povsem neškodljiva navada, torej zelo vpliva na vaše zdravje.

PARTNER PROJEKTA

Moja diagnoza

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri