Tudi hrana lahko drži hormone pod nadzorom

Nutricionisti za optimalno hormonsko zdravje priporočajo čim več živil  rastlinskega izvora, medtem ko se je nekaterim živilom treba izogibati, ker lahko motijo naravno ravnovesje hormonov.

Tudi hrana lahko drži hormone pod nadzorom - Foto: Profimedia

Ne glede na to, ali gre za akne, utrujenost ali intenzivne simptome PMS-ja, morda ste se spraševali, ali vam je bilo rečeno, da je to lahko povezano s hormoni oziroma njihovim neravnovesjem.

Čeprav je v resnejših primerih vedno priporočljivo, da se pogovorite z zdravnikom, ki vam morda predpiše nekatera zdravila, ni odveč vedeti, da obstajajo določena živila, ki lahko zadržijo ženske hormone pod nadzorom.

Jetra igrajo pomembno vlogo glede zdravja hormonov, medtem ko nekatera živila jetra obremenjujejo in tako povzročajo hormonsko neravnovesje. V vsakem primeru se je treba izogniti transmaščobam, rafiniranemu sladkorju,
alkoholu in kofeinu.

Poleg same prehrane lahko na hormonsko ravnovesje ali neravnovesje močno vpliva tudi stres. Ta namreč vpliva na raven kortizola, zaradi česar pogosto jemo nezdravo hrano, ki povzroča 'hormonsko neravnovesje'. Za obvladovanje stresa so uporabne tehnike, kot so meditacija, vadba, dihanje, preživljanje prostega časa v naravi

Sicer pa vam predstavljamo devet odličnih živil, ki lahko pomagajo pri  hormonskem neravnovesju.

  • Sadje z manj sladkorja
    Jagodičasto sadje je izjemno zdravo, saj ne vsebuje veliko sladkorja, povrhu je odlično za uravnavanje hormonov v telesu. Jagode, kot so borovnice, maline in robide, so bogate z antioksidanti, ki ščitijo naše celice pred poškodbami in ohranjajo zdravje tkiva. Dodate jih lahko v solate, napitke ali jih jeste kar sveže.
  • Kodrasta zelenjava
    Čas je za brokoli! Ne glede na to, ali ga imate radi ali ne, brokoli je odlična
    zelenjava, ki jo je vsekakor treba dodati v jedilnik, enako velja za cvetačo, zelje, brstični ohrovt in ohrovt. Kodrasta zelenjava je znana kot 'hormonsko čistilo', ker pomaga telesu pri odpravljanju odvečnih estrogenov.
  • Semena lana
    Druga zdrava možnost, ki jo lahko vključite v svojo prehrano, so lanena semena. Možno jih je uporabljati na več načinov – v mislijih, ovsenih kosmih, smutijih … Vsebujejo tudi posebne fitokemikalije - lignane, ki pomagajo pri uravnavanju estrogena.
  • Blitva in druga zelena listnata zelenjava
    Pomanjkanje železa je zelo pogost pojav pri ženskah v obdobju njihovega reproduktivnega življenja, kar lahko pomembno vpliva na raven hormonov. Zato je zelo pomembno, da vašo prehrano obogatite z zelenjavo, kot so blitva, špinača in češnje, saj so obogatena z železom, pa tudi s C-vitaminom, ki pomaga pri absorpciji železa.
  • Oreščki
    Oreščki so zelo okusni in izjemno zdravi prigrizki, lahko pa jih dodate v
    pecivo, zajtrk ali jeste kot prigrizek. So odličen vir maščobnih kislin omega 3 in polifenolov. Polifenoli imajo pomembno vlogo pri boju proti prostim radikalom in zaščiti našega srčno – žilnega sistema.
  • Kurkuma
    Kurkuma je odlična za zdravje jeter, ne glede na to, ali jo dodamo hrani kot začimbo ali v obliki prehranskega dodatka. Spodbuja razstrupljanje telesa in tako pomaga ustvariti hormonsko ravnovesje.
  • Riževo, mandljevo ali kokosovo mleko
    Če imate težave s hormoni, kravje mleko ni priporočljivo, odlična alternativa pa so rastlinska mleka (riževo, mandljevo ali kokosovo mleko), bogata z vitaminom D in drugimi hranili. Številne študije so pokazale, da ima vitamin D pomembno vlogo pri zdravju ljudi in je zato zelo pomemben. Proizvodnjo vitamina D spodbuja sonce, lahko pa ga jemljemo tudi v obliki dodatkov.
  • Mastne ribe
    Mastne ribe, kot so losos, tun in sardine, bi morale biti vsaj enkrat na teden na vašem jedilniku, ker imajo veliko koristi za zdravje ljudi. Pomagajo pri depresiji, izboljšajo koncentracijo, delujejo protivnetno, so dobre za zdravje možganov ...
  • Arašidovo ali mandljevo maslo
    Ali veste, zakaj je maslo tako dobro za hormone? Kot razkrivajo strokovnjaki za prehrano, zeliščna masla vsebujejo veliko zdravih maščob, ki so odlične za  zdravje možganov, vsebujejo pa tudi veliko vitaminov in antioksidantov.

PARTNER PROJEKTA

Moja diagnoza

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri