Večno vprašanje: Kako se umiriti na dopustu?

V današnjem prispevku vam bomo poskušali odgovoriti na dve izjemno pomembni vprašanji, ki si ju pogosto zastavljamo pred ali celo med dopustom in nanju najpogosteje ne najdemo pravih odgovorov. Posledično naš dopust ne uspe tako, kot bi si želeli, prav tako pa se z njega lahko vrnemo še bolj utrujeni in popolnoma brez energije, volje in motivacije za novo delo, ki je pred nami.

Večno vprašanje: Kako se umiriti na dopustu? - Foto: Shutterstock.com

Poletje je vsekakor najbolj primeren čas, ko si v službi in tudi na sploh vzamemo dopust. Nekaj časa ga najpogosteje preživimo v domačem okolju, potem pa se vsaj za nekaj dni odpravimo tudi na morje, v gore in še kam drugam. Vse lepo in prav, dokler ne pridemo na cilj in kmalu ugotovimo, da se ne znamo niti umiriti ter uživati v priložnosti, ki nam je tako redko dana. Kaj storiti? Kako se torej na dopustu najlaže umiriti? Pravega recepta za to seveda ni. Vsak človek je zase svet, kljub temu pa obstajajo nekatere splošne metode, ki nam pomagajo, da se lahko hitreje in lažje umirimo.

     1. Dopust je potrebno primerno načrtovati

Če bomo na dopustu natanko vedeli, kaj bomo počeli, potem niti ne bomo imeli časa za razmišljanje o tem, da se ne znamo umiriti in niti ne sprostiti. Tako kot si vsak dan pripravimo načrt za službo ter popoldanske aktivnosti, si to lahko naredimo tudi na dopustu. Že v jutranjem času je potrebno pričeti s kako posebno aktivnostjo, ki nam bo dala dodatnega zagona za nadaljevanje dneva. Poleg tega je dobro, da v času dopusta ne obležimo na istem mestu, ampak da odidemo na različne izlete, kjer prav tako lahko uživamo svoj mir.

Čeprav se vam zdi, da je pester in načrtovan v popolnem kontrastu s tem, da se bomo pravilno umirili, pa je to le navidezno. Četudi smo čez ves dopust izjemno aktivni in se posvečamo povsem drugim stvarem, ki jih v navadnem vsakdanjiku ne počnemo, pa smo lahko pri tem popolnoma mirni in se tudi dobro počutimo.

      2. S seboj je potrebno vzeti ljudi, ki nam prijajo

Na dopust naj bi hodili z ljudmi, ki nam prijajo in ki v naše življenje zaradi svoje osebnosti prinašajo tudi posebne vrste zadovoljstva ter veselja, posledično pa smo tudi notranje mirni. Žal pa se pogosto dogaja, da na dopust odhajamo z ljudmi, s katerimi pač moramo hoditi. Lahko je to nekdo, ki je izjemno konflikten in potemtakem niti ne moremo pričakovati, da bomo na dopustu umirjeni ter sproščeni. Včasih bi bilo še najbolje, da bi na dopust odšli kar sami, kajneda?

Na dopust torej odhajajmo v dobri družbi, ki dobro vpliva tudi na nas in na naše razpoloženje. Naj bodo take osebe predvsem nekonfliktne in naj vam na dopustu dajo dihati. Le tako boste lahko v času dopusta povsem mirni in umirjeni.

    3. Pomembno je tudi, s čim se prehranjujete in kaj pijete

Občutek tesnobe in nemira v sebi na dopustu in tudi sicer v življenju je postal na žalost nekaj vsakdanjega. Pa ste se morda vprašali, da je za take vrste občutka morda krivo tudi vaše prehranjevanje in uživanje težkih pijač, ki morda vsebujejo tudi preveč alkohola?

Strokovnjaki zato priporočajo, da se tudi v času in še posebej v času dopusta prehranjujete zdravo. To pomeni, da uživate lahko hrano, ki je bogata tudi z beljakovinami. Izogibajte pa se predvsem ogljikovim hidratom, ki bi vas morda ob prevelikem uživanju lahko naredili izjemno nemirne in nestrpne. Pijte pa predvsem vodo ter lahke pijače. Videli boste, da bo vaše počutje dobro in da boste tudi zaradi pravilno izbrane hrane ter pijače povsem mirni in dobre volje.

   4. Dobro izbrana literatura je lahko izjemno koristna

Knjiga je za marsikoga ena od najboljših prijateljic, na katere se lahko vedno ter povsod zanesemo. Če vas občutek nemira spremlja že dlje časa in zagotovo veste, da bo ta občutek sedel z vami v avto, ko boste odhajali na dopust, bi bilo morda najbolje, da si v dobro založeni knjižnici vzamete nekaj dobre strokovne literature na to temo.

Morda boste v knjigah našli prave rešitve za vas, ki jih boste imeli na dopustu tudi čas prakticirati. Dobra ideja, kajneda?

    5. Na dopust za več kot 10 dni

Kako dolgo je najbolj primerno (zdravo) ostati na dopustu, pa je še eno od vprašanj, s katerim se pogosto spopadamo predvsem v poletnem času. Vemo, da to ni odvisno samo od nas, ampak tudi od našega delodajalca, sorodnikov ter še koga. Toda, če imamo možnost, da si za dopust lahko vzamemo več dni, potem je to potrebno dodobra izkoristiti.

Mnoge raziskave so pokazale, da teden dni dopusta v resnici ne pripomore k našemu regeneriranju na vseh področjih. Šele po desetih dnevih se namreč v telesu in tudi v naši glavi začnejo dogajati pozitivni premiki, ki nas pripeljejo do tega, da se popolnoma odklopimo od vsakdanjega stresa ter podobnih dejavnikov.

Če imate torej možnost, vam svetujemo, da na svojem dopustu, kjer koli ga boste že koristili, preživite vsaj dva tedna. Če bo teh dni še več, pa še toliko bolje za vas. Že res, da se boste težje vrnili v resnični vsakdanji svet, zagotovo pa boste povsem spočiti, polni baterij, navdiha ter novega zagona za naprej.

PARTNER PROJEKTA

Moja diagnoza

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri