leca

Leča je pravo super živilo, ki so ga poznali že v kameni dobi. Je idealno živilo za shujševalne diete, saj vsebuje veliko beljakovin, vlaknin in mineralov. Čeprav je nizkokalorična, vas bo nasitila, hkrati pa bo poskrbela za dobro počutje in vitalnost. Zaradi velike vsebnosti cinka celo krepi potenco in povečuje spolno poželenje.

Hranilna sestava

Oskrbi nas z ogromno vlakninami in mineralnimi snovmi, predvsem z železom, kalijem, magnezijem in cinkom. Po količini železa lahko tekmuje z belim mesom ali ribami. Vsebuje tudi veliko lahko prebavljivih beljakovin (do 25 odstotkov) z visoko biološko vrednostjo.

Še posebej primerna je za vegetarijance, saj v kombinaciji z mlekom, jajci ali žiti zadovolji vse potrebe po aminokislinah.

Obogatena je z vitamini B-kompleksa, fitinsko kislino in zaviralci proteaz, vsebuje pa okoli 50 odstotkov ogljikovih hidratov in le 1, 5 odstotka maščob.

Zdravilne lastnosti
  • Vlaknine uravnavajo in pospešujejo prebavo, kalij pa ugodno vpliva na visok krvni tlak.
  • Znižuje visok holesterol, varuje pred srčno-žilnimi obolenji in uravnava raven krvnega sladkorja.
  • Cink pospešuje nastajanje hormonov (tudi spolnih) ter krepi delovanje živčnega sistema in možganov.
  • Zaviralci proteaz učinkujejo protirakavo, saj zavirajo nenadzorovano razmnoževanje rakavih celic.
  • Krepi delovanje imunskega sistema in spodbuja obnovo veznih tkiv.
Priprava in uporaba
  • Za lahek samostojen obrok k leči ponudite kruh in jogurt, kar vas bo oskrbelo s popolno kombinacijo aminokislin.
  • Privoščite si jo v polnovrednih solatah, juhah, enolončnicah, namazih, prikuhah ali kot dodatek k drugim jedem.
  • Bogastvo beljakovin, vitaminov in mineralov boste najbolje izkoristili, če jo boste uživali nakaljeno, ki je ni treba kuhati.
  • Čas kuhanja boste močno skrajšali, če boste lečo namakali čez noč. Pred kuhanjem vodo odlijte in prilijte svežo, saj se med namakanjem izločijo snovi, ki otežijo prebavo. Proti koncu kuhanja lahko dodate malo kisa, limoninega soka ali vina, da leča razvije poln okus.
  • Lečo vedno solite na koncu kuhanja, sicer bo ostala trda, začimbe in zelišča pa lahko dodate na začetku.
  • Začinite jo lahko z različnimi zelišči in začimbami. Dobro se ujema s peteršiljem, lovorjem, klinčki, papriko v prahu, pehtranom, koriandrom in timijanom. Lahko jo kombinirate tudi s paradižnikom, olivami, sezamom ali česnom.
Izberite pravo

V trgovinah boste našli štiri vrste leče: večjo rjavo, manjšo zeleno, rdečo (ki je lahko tudi že oluščena, tj. brez lupine in kalčka) in najmanjšo črno. Rjava leča ima okus po orehih in se kuha najdlje (od 40 do 60 minut, odvisno od tega, ali jo pred tem namakamo).

Leča je tem boljša, čim bolj drobna so njena zrna. Pri drobnih zrnih je delež lupine, kjer je aroma najboljša, večji.

Če jo hranite v zaprti embalaži v hladnem, temnem in suhem prostoru, ima skoraj neomejen rok trajanja.

Sorodni članki

Leča - krepi potenco in povečuje spolno slo

Gotovo boste nad veliko hranilno vrednostjo in pozitivnimi učinki na zdravje, ki jih prinaša ta pri nas vse premalo cenjena stročnica, nemalo presenečeni. Zato jo čim prej preizkusite.

Leča – mala zrna za veliko moči

Ta vsestranska, slastna in zelo hranilna stročnica je poznana že več kot 8000 let. V prehrani uporabljamo samo njena semena različnih barv.
None

Zakaj je zdrava leča

Gotovo boste nad veliko hranilno vrednostjo in pozitivnimi učinki na zdravje, ki jih prinaša ta pri nas vse premalo cenjena stročnica, nemalo presenečeni. Zato jo čim prej preizkusite.

Izbor uredništva

30-dnevni izziv s počepi! Sprejmete?

Fit. Vzdržljivejši. Pripravljeni na poletje. Čas je, da se spravimo v pogon! Sprejmite izziv in z eno samo vajo v tridesetih...

Več...

Zakaj je nesmiselno, da vam malenkosti uničijo dan

V razmislek in za motivacijo, ki jo vsi potrebujemo.

Več...

15 skrivnosti, ki jih poznajo samo tekači

Če pozorno opazujete tekače, se boste lahko načudili marsikateri navadi, ki je zanje nekaj čisto običajnega. Da bi bolje...

Več...

Najbolj brane vsebine

22 vprašanj za otroka namesto "kako je bilo v šoli"

Ko se otrok vrne iz šole, bodite bolj kreativni in ga spodbudite, da vam zaupa ter se pogovarja z vami z naslednjimi vprašanji. 
Več...

8 stvari, ki jih počnejo uspešni ljudje pred spanjem

Ste kdaj razmišljali o pomembnosti stvari, ki jih počnete pred spanjem? Te imajo namreč velik vpliv na jutrišnji dan. Da se boste dobro odrezali, preverite, kakšne navade imajo uspešni ljudje. Morda ste katero že posvojili.
Več...

4 alternative za meditacijo, ki jih lahko preizkusite takoj

Verjetno ste prebrali že marsikatero hvalnico meditaciji in dobrih učinkih, ki jih pušča za seboj. Če še vedno dvomite ali enostavno niste človek za meditacijo, lahko preizkusite 4 alternativne poti, ki bodo sprostile vaše misli in vas napolnile z energijo.
Več...

18 idej za slabe dni

Vsakemu se zgodi, da pride dan, ko ne gre nič po načrtu. Nikakor ne morete najti tistega žarka, ki bi razsvetlil temne misli. Ko se slab dan naslednjič prikrade v vaš koledar, se spomnite teh nasvetov.
Več...

Dobre strani pohodništva, ki vas bodo takoj spodbudile za odhod v hribe

Pohodništvo je popolna telovadba, saj odlično oblikuje vaše mišice na nogah, ves čas delajo trebušne in hrbtne mišice, če pa hodite s palicami, so tudi roke ves čas v polnem pogonu. Torej, kaj čakate, gremo! Preverite dobre strani pohodništva.
Več...

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri