V Dalmaciji skoraj polovico manj gostov kot lani, slabši julij. Cene apartmajev se nižajo, ker ni gostov.

27. 7. 2023
Deli
V Dalmaciji skoraj polovico manj gostov kot lani, slabši julij. Cene apartmajev se nižajo, ker ni gostov. (foto: Profimedia)
Profimedia

Ne samo v hrvaških in slovenskih medijih, tudi v nemških, avstrijskih, poljskih, čeških, avstrijskih, prav vsi pišejo, da je Hrvaška postala nerazumno draga. Cene so primerljive skoraj s tistimi v Švici, kjer pa se gredo bolj butični kot masovni turizem. Zdaj je po mizi udaril tudi predsednik Združenja turističnih agencij pri Hrvaški gospodarski zbornici in jasno povedal - ni katastrofa, ampak trend ni dober. 

 Boris Žgomba, predsednik Združenja turističnih agencij pri Hrvaški gospodarski zbornici, je med gostovanjem v oddaji Studio 4 na HRT spregovoril o turističnem trendu, ki ni dober, in slabšem vstopu v julij.  

Letalski gosti  

Pomembno je spremljati strukturo gostov, ki prihajajo na Hrvaško, je rekel. Tu je slika drugačna, manj je tradicionalnih turistov iz Madžarske, Češke, Slovaške – a njihovo odsotnost zapolnijo gostje iz ZDA, Britanije in skandinavskih trgov, ki prihajajo izključno z letalskimi prevozi. Njihove destinacije so predvsem Split in skrajni jug Hrvaške. Gre za goste, ki zapravijo največ v primerjavi z drugimi, kar je vsekakor spodbudno. A vseeno domačini pravijo, da je gostov skoraj polovico manj kot lani, stokajo tako na Braču kot Hvaru.  

Preberite še: Prevara na Hrvaškem: Nemka plačala apartma in ostala brez 1635 evrov

Julij se je začel slabo

 »Slabše smo vstopili v 7. mesec. V primerjavi s sedmim mesecem 2019 bodo manjša odstopanja navzdol,« je dejal Žgomba, ki dodaja, da stanje ni dramatično, a kaže na trend, ki ni dober: »Srednja in južna Dalmacija sta pomembni, ker tja gostje prihajajo z letali, predvsem iz Britanije, ZDA in Skandinavije. Še posebej se je povečalo število Američanov, ki jih privlačita Split in Dubrovnik. To so močni trgi z visoko porabo,« je dejal Žgomba.    

Današnji gost lahko, a noče plačati nečesa, kar ni vredno za njihov denar. Profimedia

Današnji gost lahko, a noče plačati nečesa, kar ni vredno za njihov denar.

    

Več gostov iz Azije

Poudarja, da je azijskih gostov vse več, vendar 2- do 2,5-odstotna rast ni rast, ki bi lahko vplivala na sliko. Na vprašanje, ali imajo Hrvati dovolj letalskih prevoznikov za vse potrebe turizma, je Žgomba odgovoril, da prevoznikov ni nikoli dovolj: »V tem trenutku imamo prostor za povečanje letalskih poti v Evropo, predvsem pa, na čemer delamo so destinacije zunaj EU,« je dejal Žgomba med gostovanjem v oddaji Studio 4 na HRT.

 Američani zapravijo 160 evrov na dan

 Ameriški gostje v povprečju zapravijo 160 evrov na dan, kar je dvakrat več od ostalih povprečnih gostov: »Vsaka destinacija si želi ameriške goste. Gostujejo tudi izven sezone in so tako kot azijski gostje, ki prinašajo dodatno vrednost,« je dejal Žgomba. Dodaja, da si morajo vsi zastaviti vprašanje kakovosti storitev, a na splošno ima Hrvaška kaj ponuditi.  

Povečalo se je število Američanov, ki jih privlačita Split in Dubrovnik. Profimedia

Povečalo se je število Američanov, ki jih privlačita Split in Dubrovnik.

Tiha recesija v Nemčiji

»Vsi gostje želijo dobiti vrednost za svoj denar. Ne pustijo se prevarati. Priča smo, da v Nemčiji, pa tudi v drugih državah, vlada tiha recesija, kar pomeni, da se zmanjšuje tudi kupna moč gostov. Današnji gost lahko, a noče plačati nečesa, kar ni vredno za njihov denar,« je dejal Žgomba.  

Preberite tudi: Najbolj drag otok na Hrvaškem: cene nevzdržne tudi za tujce (lignji trikrat dražji kot 2021)

Na splošno so se cene dvignile  

Žgomba poudarja, da sta edini sodnik o tem, ali so cene previsoke ali ne, trg in kupec. Kot pravi, se bodo odločili: »Na splošno so se cene dvignile. Na vprašanje, ali so cene na Hrvaškem preveč narasle, menim, da so posamezniki izkoristili situacijo in v primerjavi z lanskim letom želeli ustvariti še večje ekstra dobičke. Mislim, da je tisti, ki je to naredil, naredil napako, dokaz za to pa je, da te dni gostinci, predvsem najemniki apartmajev, delajo last minute akcije z velikimi popusti«, je dejal Žgomba. Dodaja, da to pomeni, da mora zasebni kapital razumeti, da je treba priti do cen, ki bodo ustrezale trgu.  

Italiji gre odlično  

Mimogrede, Italijani niso pretiravali z dvigom cen in imajo fantastično sezono. Doma dopustuje tudi veliko Italijanov, ki sta jim Hrvaška in Grčija postali predragi.  

Preberite še:"Nikoli več se ne vrnemo": Hrvaška razočarala tudi svoje stalne goste   

Novo na Metroplay: Kako hitro in enostavno pripraviti uravnotežen obrok? | Žana Hrastovšek