hujsanje

"Bila sem ena tistih. Debeluška, ki so jo v šoli neprestano zbadali. Ena tistih, ki se je "skrivala" za širokimi in prevelikimi oblačili, celo v bazen nisem šla nikoli brez majce. Zdaj sem v precej boljši formi, vendar se moje učenje ne zaključi tukaj."

"Ko mi je končno uspelo shujšati, je bila to posledica mnogih neuspelih poskusov in učenja, kako premagati občutek obupa, kako pregnati negativne misli in se počutiti dobro v svoji koži. Šele takrat sem se lahko lotila realističnega shujševalnega načrta, ki ne vključuje zavajajočih diet."

"Pred kratkim sem zelo podobno zgodbo brala tudi na eni izmed spletnih strani. V nadaljevanju povzemam, kako se to popotovanje začne."

Vse se začne s tem, da začnete verjeti v preprosto resnico:

Lahko spremenite svoje telo

Če se vam zdi bolj mit kot resničnost, je to verjetno zato, ker ste se tudi vi tega lotili napačno. Večina ljudi se.

  • Prehitro in s premalo potrpljenja.
  • Preveč posplošeno in s preveč nerealnimi pričakovanji.

Posamezniki, ki so izgubili 50, 60 ali več kilogramov ... Večinoma so to dosegli v dveh, treh ali več letih, ne v petih epizodah televizijske oddaje. Vsaj tisti ne, ki so dosežen rezultat tudi uspešno vzdrževali. Nekateri sicer res ponovno priobijo nekaj teže, vendar to ne pomeni, da je hujšanje 'misija nemogoče'

Zato se morate hujšanja lotiti tako, da najprej spremenite svoje pojmovanje »uspeha«, odmislite takojšnjo zadovoljitev potreb in se seznanite s tem, kako hujšanje v resnici poteka.

Nerealne predstave o hujšanju vs. resničnost

Najprej slaba novica: na neki točki prav vsi nutricistični pristopi oziroma diete prenehajo učinkovati in hujšanje se ustavi. Ne opazite več sprememb in zdi se vam, da dieta (ali pa vi sami) več ne deluje.

Dobra novica: čeprav na prvi pogled ne deluje, to v resnici ne drži. Še vedno deluje.

Celoten proces ponavadi izgleda nekako takole: začetna izguba telesne teže – ustavitev napredka – še vedno ustavitev napredka – razjezite se in odnehate.

Vendar pa!

Ustavitev napredka v resnici predstavljata pomemben del shujševalnega procesa.

Če tedensko izgubite od polovice kilograma do kilogram, je to zdravo, hkrati pa povprečno. To pomeni, da boste en teden izgubili okoli 2 kilograma, naslednji teden pa morda ničesar. Nato bo sledilo nekaj tednov, v katerih se številka na tehtnici ne bo spremenila, ker se je vaše telo na svoji shujševalni poti ustavilo.

Z drugimi besedami – zaustavitev je povsem običajen in nujen del procesa. Morate se ustaviti, da se lahko spet premaknete naprej. Ko boste razumeli, zakaj, in – kar je še pomembneje – to sprejeli, se bo s tem vse spremenilo.

Ste pripravljeni na veliko skrivnost hujšanja?

Vaše telo ne mara sprememb. Ni pomembno, kdo ste: zelo se upira vsemu, kar ga poskuša premakniti iz njegovega območja udobja. Ko do spremembe pride – še posebej, kadar poskušate izgubiti telesno težo – telo naredi vse, kar je v njegovi moči, da bi se vrnilo v »običajno stanje«. Ta proces se imenuje teorija zaustavitve.

In prav TO je eden največjih, če ne celo edini razlog, da toliko ljudem ne uspe doseči začrtanih ciljev v zvezi s hujšanjem.

Če bi vedeli, da je stagnacija pričakovan in naraven del tega procesa, zagotovo ne bi predčasno odnehali. Včasih se številka na tehtnici ne spremeni preprosto zato, ker se vaše telo še prilagaja spremembam.

Če lahko zdržite in se uprete želji po tem, da bi odnehali, bodo te spremembe začasne in vam bodo novo težo pomagale ohraniti.

Ustavitev napredka ni trajna - proces lahko obrnete

Če spremenite svoje telo in mu nato dopustite, da se spremembam prilagodi. Zato je stagnacija lahko tako varljiva; telo se zgolj prilagaja novemu stanju, to ne pomeni, da je z napredkom konec. Ko se bo prilagodilo, boste pripravljeni na naslednji korak in ponoven poskok v izgubi telesne teže.

Kako naprej?

Te zaustavitve pri posameznikih variirajo, zato ni splošnega pravila, ki bi vam povedalo, kako dolgo boste morali čakati.

Več teže ste izgubili (denimo več kot okoli 25 kilogramov), hitreje bo do tega prišlo, ne da bi morali čakati na stagnacijo. Če bi radi izgubili okoli 6-9 kilogramov, pa se boste že po kakšnih 5 kilogramih ustavili.

Ko se ustavi, bo telo verjetno potrebovali okoli štiri do osem tednov, da se bo na novo telo prilagodilo. Potem boste vzpostavili novo točko zaustavitve, na kar se bo telo odzvalo kot na novo običajno stanje. Ne zveni preveč vznemirljivo, a je bolje, kot si mislite.

Če boste z 90 kilogramov shujšali na 80 oziroma s 70 na 60, nato pa počakali na zaustavitev, se bo odziv telesa spremenil. Zato boste lažje obdržali novo telesno težo, ker se telesu ne bo več zdelo, da se nahaja izven svojega območja udobja. Potem boste spet začeli hujšati.

Dolgoročna izguba telesne teže se nikoli ne zgodi v 30 dneh

Pa tudi prav nič čarobna ni. Gre za proces. Z marsikatero dieto lahko dosežete hitre rezultate, a se jih nikar ne lotevajte.

Raje se osredotočite na to, kar lahko storite v šestih do dvanajstih mesecih. Ko boste to storili, vas ne bo več tako frustriralo, ko boste dosegli točko zaustavitve.

Raje boste počakali (in se izogibali novim pristopom), dokler ne boste spet začeli hujšati.

Sorodni članki

Kadar dieta predpisuje naslednje 3 stvari, se je nikar ne držite

Primerne diete, narejene s pomočjo strokovnjakov, vam lahko pomagajo pri izgubi kilogramov, druge pa bodo telesu povzročile stres in od njih ne boste imeli nobene koristi. Izogibajte…

20 mitov o hujšanju, v katere morate nehati verjeti

Različni smo. Morda je vaše telo eno izmed tistih, ki za hujšanje potrebuje več časa, in s tem ni nič narobe. Ne primerjajte se z drugimi. In prenehajte verjeti v teh 20 mitov…

Naravno razstrupljanje telesa namesto diete

Samo dva odstotka tistih, ki hujšajo, se trajno reši odvečnih kilogramov! Zakaj je tako?

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri