To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
3 preprosta pravila, kako se znebiti maščobe na trebuhu
3 preprosta pravila, kako se znebiti maščobe na trebuhu

Zakaj bi vsi morali izvajati počepe?

Zakaj bi vsi morali izvajati počepe? (foto: Shutterstock.com) Shutterstock.com
25. 5. 2013

Počepe vsi poznamo. So odlični za športnike in za tiste, ki se s športom ukvarjate zgolj rekreativno. Pravzaprav bi počepe morali izvajati vsi. Poglejmo, zakaj.

Počepi so vaja, ki bi morala biti prisotna v vseh programih vadbe. S počepi odlično okrepimo celotno telo, predvsem pa spodnji del - meča, kolensko tetivo, stegenske mišice, zadnjične mišice in tudi trebušne mišice.

Izboljša se mobilnost ter stabilnost hrbtenice, kar zmanjša možnosti poškodb, odlično vpliva na hitrost pri teku, skoku v višino in na sploh pripomore k boljšim športnim rezultatom.

Seveda ob predpostavki, da jih izvajamo pravilno.

Pomoč pri bolečinah v hrbtu in kolenih

Vaja bo pomagala pri bolečinah v hrbtu in drugih kroničnih bolečinah. Pri tem igrajo ključno vlogo stabilizatorji trupa, ki jih z izvajanjem krepilnih vaj kot je počep, močno okrepimo.

Pri eni od raziskav, ki so jo opravili na starejših, obolelih za osteoartrozo, so zabeležili tudi zmanjšanje bolečin v kolenih, izboljšano ravnotežje in hitrejšo hojo. Prav tako so se zmanjšala vnetja, povezana z artritisom.

Da počepi škodujejo kolenom in hrbtenici je torej samo mit. Če počep izvajamo pravilno, se bodo aktivirale mišice upogibalke, kar zagotavlja boljšo stabilnost.

Pri globjem počepu pa se aktivirajo še zadnjične mišice in mišice hrbteničnih vzravnalk. Tako se izboljša tudi stabilnost hrbtenice, še posebej, ko izvajamo počep z obremenitvijo.

Še hitrejši

Krepilne vaje, med katere sodi počep, nas bodo naredile hitrejše. Na hitrost med drugim vpliva tudi odriv in tu velja preprosto pravilo - več moči bomo imeli v nogah, večjo silo bomo lahko generirali na podlago. Slednje izboljša tudi rezultate pri skokih v višino.

Zaradi povečane moči v nogah pa se bo izboljšala tudi učinkovitost telesa pri porabi kisika, ki je primarni cilj vzdržljivosti. To je pomemben podatek predvsem za tekače. Če lahko zmanjšamo količino kisika, potrebno na določeni hitrosti, bomo lahko vzdržali pri hitrem tempu dalj čas.

Hujšanje

Dobra novica, predvsem za nežnejši spol - počepi so odlični za zadnjico, boke in stegna.

Večina energije v telesu pogori na račun metaboličnih procesov, telesna maščoba pa metabolizem upočasni. Mišice in pusto tkivo bo izboljšajo presnovo, torej bomo s tem, ko bomo okrepili mišice nog in zadnjice, zmanjšali tudi delež telesne maščobe na teh predelih.

Priporočamo: 10 razlogov za izvajanje krepilne vadbe

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri