plavanje

Plavanje je čudovita aktivnost, ki krepi celo telo. In če še vedno razmišljate, ali je res za vas, imamo tu 7 dobrih razlogov, zakaj vsak redno plavati. Pa sploh ni treba čakati na poletni dopust in na morje.

1. Šteje kot treninga za moč in kardio

Pri plavanju je tako – če ne migaš, potem toneš (prisilni kardio). Poleg tega je voda 800-krat gostejša kot zrak, torej mišice stalno delujejo, saj morajo odrivati maso. Tako se vam ni treba več odločati, ali imate trening za moč ali dan za kardio – oboje boste naredili naenkrat. Plavanje predlagamo prav vsem – odličnim in manj podkovanim plavalcem.

2. Prijazno do telesa

Plavanje je prijazno do naših sklepov, ni takšnih obremenitev kot na primer pri teku, zato ga priporočajo številnim poškodovanim športnikom. Lahko plavate tudi zelo intenzivno, pa ne boste močno obremenili telesa.

Plavanje je primerna sprostitev za utrujene mišice tudi dan po zelo napornem treningu. Prav zaradi tega je primerno tudi za težje ljudi, ki želijo shujšati tudi z gibanjem.

3. Odlično za vaša pljuča

Ko je vaš obraz pod vodo, vaša pljuča ne prejemajo kisika. Tako se vaše telo navadi, da ga bolj ekonomično porablja. Naučite se, da z vsakim vdihom zajamete več svežega zraka in izdihnete več ogljikovega dioksida.

Plavanje je odlično tudi za znižanje krvnega tlaka, srčnega utripa in seveda večjo zmogljivost pljuč. Tudi če ste tekač, vam bo plavanje le pomagalo pri podvigih.

4. Za vsakega

Ni pomembno, ali ste po poškodbi, noseči, pretežki, mlada mamica ... plavanje je odličen trening. Sami kontrolirate tempo in seveda, kar boste odnesli od posameznega treninga. Pravzaprav je plavanje podobno kot hoja – zmore jo vsak in vsakemu prinese le koristi.

5. Odplakne še tako velik stres

Voda že sama po sebi pomirja in sprosti telo. Tek, kolesarjenje in obisk fitnesa vam lahko povzroči tudi določeno raven stresa. Plavanje je drug svet in odlična sprostitev. Voda bo zadušila hrup iz okolice in pozabili boste na vsakdan in težave, ki vas bremenijo.

6. Uro pošteno zavrti nazaj

Raziskovalci na univerzi v ameriški Indiani pravijo, da so redni plavalci vsaj 20 let mlajši, kot kaže njihova dejanska letnica rojstva. Znanstveniki pravijo, da vse tja do 70. leta in čez plavanje odlično vpliva na krvni tlak, holesterol, kardiovaskularno pripravljenost, pozitivno vpliva na kognitivne funkcije v telesu, ohranja mišično maso, skratka človek je od znotraj in zunaj v odlični formi.

7. Premakne sicer zanemarjene mišice

Za mizo nikoli ne sedite z rokami nad glavo. Pri plavanju vaše roke delajo vse smeri – nad glavo, za glavo, levo, desno ...­ ­­Tako se aktivirajo tudi mišice, ki so sicer ves čas pasivne. Prav tako roke prav nič ne krepite med kolesarjenjem ali tekom. Plavanje ­vam bo odlično okrepilo tudi hrbtne mišice, ki jih večina žensk zanemarja.

Preberite še: 10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle

Sorodni članki
None

Hipertenija: zdravite jo

Nove zdravstvene smernice o visokem krvnem tlaku so milijone moških v razvitih predelih sveta treščile v hipertenzivni pekel.

7 razlogov, zakaj je plavanje tako koristno za vaše zdravje

Plavanje je odlčna rekreacija. Zakaj? Je oblika vadbe, ki je dostopna ljudem skoraj vseh starosti in ponuja tako fizično kot tudi psihično ugodje. Pri plavanju deluje skoraj celotno...

Kateri šport je najboljši za hujšanje?

Športna aktivnost in uravnotežena prehrana - najboljša kombinacija za izgubljanje kilogramov. A kateri šport izbrati?
Liza

Brali ste prispevek, ki je povzet po članku iz revije

Liza

Naročite se na revijo Liza:

04 511 64 44 spletni nakup

Ne spreglejte, revija je lahko tudi lepo darilo.
Podarite naročnino svojim najbližjim.


Izbor uredništva

Doma pripravljene vode z okusom - 16 odličnih receptov

Ste v trgovini kdaj vzeli v roke plastenko vode z okusom in preverili njene sestavine?

Več...

Zakaj srečni pari ne delijo svojega življenja na družbenih omrežjih?

Živimo v zanimivih časih, ko objave na profilih družbenih omrežij pogosto pomenijo več kot to, kar se dogaja v realnosti.

Več...

7 opozorilnih znakov, da ne poslušate svojega srca

Preverite, ali ste zares sposobni poslušati sebe?

Več...
Najbolj brane vsebine

Ideja za izlet: Rabeljsko jezero

Radi bi se šli nekam ohladiti, sprostiti, se sončiti, morda veslati... Z družino, psom ali prijatelji. Pa ne veste, kam? Rabeljsko jezero je odlična destinacija. 
Več...

Poletna torta z grškim jogurtom in jagodičjem (brez dodanega sladkorja in peke!)

Če si grški jogurt radi privoščite za sladico ali zajtrk, vam bo všeč tudi lahka torta brez peke. Ker ima malo sestavin in je priprava povsem preprosta, jo lahko naredite tudi na počitnicah ali kot piknik sladico.
Več...

Hujšanje: 8 nasvetov, ki jih upoštevajte, če se številka na tehtnici ne premakne

Videti je preprosto – manj hrane, več gibanja. Strategija, ki so jo preizkusili številni in tudi dosegli odlične rezultate. Vsem pa ta način ne prinese rezultata, ki si ga želijo. Če ste med njimi, je morda čas, da preizkusite drugače. Morda je čas, da ...
Več...

Ideja za izlet: Mašun - ki ponuja številne možnosti za sprehode in rekreacijo v naravi

Čudovita sončna sobota, preživeta v objemu prostranih notranjskih gozdov!
Več...

8 nasvetov, kako izstopiti iz cone udobja

Običajno nas je strah sprememb, zato veliko ljudi raje biva v navidezno varni coni udobja. A v coni udobja ne bomo naredili ničesar velikega. 
Več...

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri