10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša

Zakaj je dobra vodna telovadba?

Zakaj je dobra vodna telovadba? (foto: Shutterstock.com) Shutterstock.com
25. 12. 2013

Če niste ljubitelj snežnih strmin in vam primanjkuje motivacije za gibanje v mrzlih dneh, obiščite najbližji bazen.

Ker so tudi ti dokaj zasedeni, težko uživate na plavalni progi sami, saj se na eni progi velikokrat drenja vsaj ducat plavalcev.

Predlagamo zabavnejšo in bolj dinamično vadbo, vodno telovadbo, ki jo izvajajo v skoraj vseh kopališčih, načrtujejo in vodijo jo trenerji in inštruktorji, vi pa ob tem le uživate ob gibanju v vodi.

V vodi smo lažji

Vodna aerobika, vodna košarka, razne oblike vodnega fitnesa, vaterpolo in vsako gibanje, pri katerem premagujemo silo upora vode, je razmeroma nov način skupinske vadbe, ki ima zelo ugodne učinke na telo. Namenjena in primerna je za vse starostne skupine, posebno priporočljiva je za nosečnice.

Zanjo ne potrebujemo predhodnega znanja plavanja ali kondicije. Nasprotno, vodna vadba je zaradi sile vzgona, ki odvzame del telesne teže, predvsem primerna in priporočljiva za vse, ki se zaradi čezmerne telesne teže težje gibljejo. Običajno poteka ob spodbudni glasbi in v doprsni globini vode.

Vadbo občasno popestri uporaba pripomočkov, kot so vodni črvi, plovci, žoge, vodne uteži, pri vodnem fitnesu pa so v vodi celo naprave za fitnes, kot je npr. sobno kolo.

Blagodejno za telo

Zaradi lastnosti vode, predvsem njene specifične gostote in posledično vodnega pritiska, ta deluje zelo poživljejoče in pozitivno na telo. Zaradi gostote voda prinaša upor, ki ga premagujemo z gibanjem v različne smeri in z različno hitrostjo.

Vadba je primerna za tiste, ki iščejo bolj intenzivno vadbo in želijo povečevati mišično moč, obenem pa tudi za osebe z občutljivimi sklepi in hrbtenico, saj je voda odličen blažilec sunkov.

Vodna gimnastika je tudi del rehabilitacijskih procesov. Vodni pritisk pospeši krvni obtok, zmanjšuje otekline in zastajanje vode v telesu, poleg tega pa zmanjšuje srčni utrip v mirovanju in poglobi dihanje, zato ob vadbi krepimo tudi dihalne mišice.

Voda tako celostno vpliva na srčno-žilni sistem, z vodno telovadbo pa izboljšamo vzdržljivost in gibljivost, koordinacijo in ravnotežje, ne nazadnje pa celostno oblikujemo telo.

Temperaturna razlika naj bi spodbujala presnovo, voda pa je zelo učinkovita pri odpravi celulita. Poleg blagodejnih učinkov na telo vodna telovadba odpravlja stres, gibanje pa nas napolni z  novo energijo in ohranja telesno in duhovno vitalnost.

Pestra ponudba

Večina se je že srečala z rehabilitacijskimi vajami v bazenu, tako da si lahko predstavlja, kakšna naj bi bila vodna telovadba. Lahko se razgibavate in trenirate sami, vaje bodo v vodi mnogo zahtevnejše kot na kopnem.

Če imate možnost, se lahko pridružite vodeni skupinski vadbi vodne aerobike, gimnastike, vodnega spinninga (kolesarjenju), vodnega pilatesa, lahko trenirate podvodno ravnotežje ali pa vodni džoging.

Osnovni model vadbe je sestavljen iz nekajminutnega ogrevanja, ki mu sledi aerobni del z osnovnimi gibalnimi vajami, nadaljuje pa se z zahtevnejšimi in bolj obremenilnimi vajami, ki krepijo mišice celotnega telesa.

Na koncu se izvaja še raztezanje in sproščanje obremenjenih mišic. Vsi, ki bi radi gibanje popestrili še z ekipnim borbenim duhom, se lahko preizkusijo tudi v vodni košarki.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri