10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša

Najboljše strategije, s katerimi se izognete prenajedanju

Najboljše strategije, s katerimi se izognete prenajedanju (foto: Profimedia) Profimedia
23. 9. 2018

Ob dobri hrani in lakoti je težko obdržati zdravo mero. Čeprav smo siti, pojemo še tisti košček torte in nekaj piškotov, poplaknemo s sladko pijačo in se naslednji dan zbudimo z obžalovanjem ter obljubo, da je bilo to zadnjič. Kako to preprečiti?

Prenajedanje je problem, s katerim se srečujemo vsi. Ne glede na to, ali ste suhi ali imate preveč kilogramov, se kdaj znajdete v situaciji, ko bi pojedli vse. In to tudi storite. Da se ne bi dogajalo preveč pogosto, obstaja nekaj trikov, s katerimi se boste uspeli ustaviti ob pravem času.

Preden grižljaj pade v vaša usta, se ustavite in premislite

Preden se zaženete v naslednji obrok, si vzemite trenutek za premislek, ki vam bo povedal, če ravnate pravilno. Vprašajte se:

1. Je hrana dobra za telo in mu bo pomagala pri delovanju?

2. Če je odgovor na prvo vprašanje ne, premislite, ali boste odločitev kasneje obžalovali.

3. Če hrana ne podpira mojih namenov, bom vseeno ime/a od tega kakšno korist? (Morda preizkušate lokalno hrano tuje kulture, ste na posebni zabavi, nimate vpliva …)

Pomembno je, da jedilnik sestavite iz prehrane, ob kateri se počutite dobro in je hkrati zdrava za vaše telo. Če brokolija ne marate, se ne silite z njim, ampak na krožnik raje postavite špinačo, ki jo obožujete. Pobrskajte za okusnimi recepti, ki zelenjavo spremenijo v vašo najljubšo jed. Za uživanje zdrave prehrane si boste hvaležni na dolgi rok.

Bodite pazljivi pri poskušanju

Ko se znajdete za mizo, polno dobrot, se je težko upreti skušnjavi, da bi poskusili prav vse, kar je postavljeno pred vas. Ker so grižljaji običajno majhni, se ne zavedate, koliko v resnici pojeste. Če bi vse, kar ste spravili vase, postavili na en krožnik, bi čutili olajšanje ali zaskrbljenost? Opomnite se, da je namen okušanja zaznavanje okusov in razvajanje brbončic. Tudi pri tem si lahko zastavite nekaj vprašanj:

1. Je hrana še vedno okusna kot ob prvem grižljaju?

2. Ali jem samo zato, ker je krožnik s hrano pred mano?

3. Lahko rečem, da še vedno poskušam, ali sem si privoščil/a (pre)velik obrok?

Razmišljanje pred vsakim grižljajem se sliši naporno in nepraktično, vendar vam bo pomagalo spoznati, da ne potrebujete izprazniti cele sklede, da bi čutili zadovoljstvo in ob hrani uživali.  

Način življenja

Če se večkrat zalotite pri prenajedanju in imate kasneje slabo vest, boste z zgornjimi nasveti naredili prvi korak k odpravljanju nezdrave navade. Potrebnega bo veliko truda, vendar se bo vse poplačalo, ko se ne boste rabili boriti z odvečno težo in bo vaš organizem deloval brez težav. Zdravo življenje je vaša izbira, ki temelji na vsakdanjem sprejemanju odločitev. Ko se znajdete v dilemi med hamburgerjem in zelenjavo s piščancem, pomislite na najljubše kopalke. Kako bi izgledali v njih po 15. obrokih enega in drugega? Z majhnimi triki si pomagajte do pravilne prehrane.

Preberite tudi: 

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri