Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
V čem bi se morali preizkusiti glede na vaš astrološki znak
V čem bi se morali preizkusiti glede na vaš astrološki znak

Suho sadje - le navidezno zdravo?

Suho sadje - le navidezno zdravo? (foto: Profimedia) Profimedia
17. 9. 2013

Po čem najraje posežete, ko vas zgrabi nenadna želja po sladkem? Se na vaš seznam uvršča suho sadje?

Zdravo sladkanje ali čokolada iz avtomata?

Kljub temu, da lahko v trgovinah skozi vse leto kupimo sveže sadje, je priporočljivo, da si kdaj pa kdaj privoščimo tudi suhega, ki je prav tako bogat vir vlaknin, vitaminov in mineralov.

V grizljanju suhega sadja lahko uživamo ob vsaki priložnosti, še najbolj pa prija v času hladnejših dni.

Vedno ga imamo lahko pri roki, zato si ga brez težav privoščimo celo za malico ali v trenutkih, ko si zaželimo nekaj sladkega. Tako hitro poskrbimo za več energije, potešimo željo po sladkem (zaradi manj vode v sadju, je okus sladkorja še intenzivnejši), hkrati pa poskrbimo tudi za boljšo prebavo.

Suho sadje namreč odlično spodbuja prebavo. Predvsem suha jabolka, ki delujejo razstrupljevalno in odganjajo škodljive mikroorganizme. Nenadomestljive so tudi suhe slive, fige in dateljni.

'Napitek' iz suhega sadja

Če sadje čez noč namočimo v vodi, je lažje prebavljivo. Na ta način si lahko pripravimo tudi sadni napitek za čiščenje.

Suho sadje (lahko mešano) čez noč namočimo v kozarcu vode. Naslednje jutro vodi dodamo sok ene limone (oz. po okusu), premešamo, nato pa pojemo sadje in na koncu spijemo še vodo.

Zakaj navidezno zdravo živilo?

Suho sadje je pogosto konzervirano s kalijevim sorbatom, ki povzroča prebavne težave. Pa tudi sicer tovrstni konzervansi niso zdravi za človeški organizem.

  • Suhe marelice

Med zdravo suho sadje seveda na smemo pozabiti uvrstiti suhih marelic. Te vsebujejo veliko vitamina A in C, kalija, kalcija in železa ter prav tako odlično poskrbijo za prebavo. Vendar moramo biti previdni, saj rade napenjajo.

Predvsem pa velja pozornost nameniti nakupu v trgovini. Svetlo oranžne marelice so namreč žveplane. Raje izberite marelice temno rjave barve.

  • Rozine

Rozine so prav tako žveplane, zato pred nakupom preverite. Pogosto pa jim je dodano še hidrogenirano rastlinsko olje, ki preprečuje sprijemanje.

  • Jabolčni krhlji in bananin čips

Sveže jabolko ima približno 65 kalorij in 0,2 g maščob. Približno 30 g jabolčnih krhljev pa 140 kalorij in 7 gramov maščob. Pogosto jim je dodana maščoba ali koruzni sirup. Če so jabolčni krhlji svetli, to pomeni, da so jih pred sušenjem potopili v raztopino citronske kisline.

Pri banani je zgodba podobna. Sveža banana ima približno 90 kalorij in 0,3 g maščob, suhi krhlji pa kar 150 kalorij in 10 g maščob. Mnogi proizvajalci namreč rezine banan cvrejo v sončničnem olju, da te postanejo in ostanejo hrustljave.

Še najboljše je, če sadje posušite sami. Preberite si Kako sami posušite slive?

Nasvet

Pri zdravih živilih ravno tako velja pravilo zmernosti. Ko pa gre za suho sadje, si zapomnite – zdravo je, če ga pojeste pest na dan.

Foto: profimedia.si

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri