10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša

Hrana, ki je bogat vir niacina

Hrana, ki je bogat vir niacina (foto: Shutterstock.com) Shutterstock.com
16. 10. 2014

Niacin je eden izmed pomembnejših vitaminov B-kompleksa. Poznamo ga tudi pod imenom vitamin B3.

Je v vodi topen vitamin, ki pomaga pretvarjati s hrano zaužite hranilne snovi v energijo in sodeluje pri številnih drugih biokemičnih reakcijah v celicah - podpira presnovo, ohranja zdravo kožo, spodbuja celično rast ...

Med vitamini B-kompleksa je niacin poseben tudi po tem, da ga telo sintetizira iz aminokisline triptofan, kar pomeni, da v primeru pomanjkanja niacina oziroma vitamina B3 telo triptofan uporabi za pretvorbo v vitamin B3. Triptofan med drugim (posredno) vpliva na razpoloženje, stopnjo napetosti in spanec - iz triptofana se namreč tvori serotonin (hormon sreče), iz serotonina pa melatonin (hormon spanca). Torej, več kot bomo imeli vitamina B3, več triptofana bo ostalo za tvorbo serotonina in melatonina.

Najboljši viri niacina

Živila z visoko vsebnostjo proteinov, kot so perutnina, goveje meso in ribe, so bogat vir niacina. Dober vir so tudi arašidovo maslo, polnovredna žita, pivski kvas, paprika, dateljni, suhe slive, jajca in jetra.

Pomanjkanje niacina

Posledica dolgotrajnega pomanjkanja niacina skupaj s pomanjkanjem aminokisline triptofan povzroči pelagro, ki jo zaznamujejo dermatitis, diareja in demenca. Znamenja vključujejo tudi napadalnost, depresijo, apatijo, glavobole, utrujenost in zmedenost. Pri stopnjevanju pelagra lahko vodi v demenco in smrt.

Pelagra se pojavlja zaradi napačne prehrane (premalo beljakovin v prehrani), alkoholizma ali zaradi bolezni, ki povzročajo prehranske motnje. Hartnupova bolezen, na primer, moti pretvorbo triptofana v niacin.

Predoziranje

Zelo malo verjetno je, da boste s hrano zaužili preveliko količino niacina. Kakorkoli, prehranska dopolnila v (pre)velikih odmerkih povzročijo neželene učinke, kot so zardela koža, slabost in bruhanje ter poškodbe jeter.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri