10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša

Bore-out: Zakaj je tako zelo pomembno, da prepoznate te opozorilne znake in ukrepate pravočasno

Bore-out: Zakaj je tako zelo pomembno, da prepoznate te opozorilne znake in ukrepate pravočasno (foto: Shutterstock) Shutterstock
5. 2. 2019

Zdolgočasenost (bore-out) je nasprotje od izgorelosti (burn-out) in ima podobne učinke na psiho. Zato je zelo pomembno, da prepoznate opozorilne znake in ukrepate še pravočasno.

Rutina na delu je nujna.

Potek dela mora biti dobro strukturiran in vsak dan ne more biti vznemirljiv in raznolik. Popolnoma normalno je, da nam je od časa do časa dolgčas. Če pa se v službi dejansko neprestano počutite premalo zaposleni in nimate več nobenega veselja do dela, je možno, da trpite za zdolgočasenostjo.

Tako zdolgočasenost kot tudi izgorelost imata podobne učinke na psiho.

  • To so depresija,
  • nezanimanje in
  • motnje spanja.

Zato je zelo pomembno, da prepoznate opozorilne znake in ukrepate še pravočasno.

Prvi znak zdolgočasenosti je že, če v službi stalno gledate na uro in čakate, kdaj boste lahko odšli domov. Temu se pridruži še gledanje skozi okno in težave z osredotočenostjo.

Simptom je tudi kronična utrujenost, tako da se včasih celo v službi komaj zadržite, da ne zaprete oči.

Pomemben simptom je tudi občutek, da ste zamenljivi, da nihče ne ceni vašega dela. To vodi v frustracije in demotivacijo.

Telo je pogosto ogledalo duše, tako da bodite pozorni na naslednje znake:

  • želodčno-črevesne težave,
  • vrtoglavica,
  • tinitus,
  • glavoboli,
  • oslabljen imunski sistem.

Kaj lahko storite proti zdolgočasenosti?

Najprej pomislite, ali lahko poskrbite, da bi bilo vaše delo bolj raznoliko. Bodite ustvarjalni in se v okviru delovnega okolja pozanimajte za možnosti spremembe delokroga. Morda vam lahko pomaga dodatno izobraževanje.

Poskrbite pa tudi za raznolikost v svojem prostem času:

  • po koncu delovnika bodite športno dejavni,
  • vpišite se na tečaj novega tujega jezika, da boste zaposlili možgane,
  • pogosteje se dobivajte s prijateljicami in prijatelji in tako negujte stike. 

Če nič ne pomaga, razmislite o menjavi službe, morda pa se lahko z delodajalcem dogovorite tudi za nekajmesečno prekinitev dela (tako imenovana sabatna odsotnost).

Simptomov zdolgočasenosti nikar ne vzemite prelahko, ker gre za resno psihično obolenje.

Foto: Shutterstock

Preberite še:

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri