To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
5 slastnih pudingov s chia semeni
5 slastnih pudingov s chia semeni

6 nasvetov, kako izostriti um

6 nasvetov, kako izostriti um (foto: Shutterstock) Shutterstock
8. 7. 2015 Vir: liza.aktivni.si

Založena očala, pozabljen sestanek, pozabljivost pri nakupih: vsi smo od časa do časa zmedeni. Verjetno tudi vas to razburja, je pa popolnoma normalno. Le če so luknje v spominu precejšnje, je treba pomisliti, ali je zanje krivo še kaj drugega kot vsakdanji stres. Včasih zadostuje že malo spodbude za spomin.

1. V posteljo

Vsak dan si privoščite od sedem do devet ur spanja. Medtem ko sanjamo, so naši mož­gani aktivni. Ponoči razvrščajo dogodke dneva, ponovi se naučeno in se tako vžge v naš arhiv. Naslednje jutro se tako prebudimo sproščeni – in malce pametnejši.

2. Čisto brezdelni

Lahko bi delali tudi 24 ur na dan, pa še vedno ne bi vsega opravili. Toda če smo stalno pod nekim pritiskom, naše telo izloča kortizol. Ta hormon nam pomaga prebroditi stresno fazo, vendar pa zavre pomnjenje, povzroči, da smo neosredotočeni, pozabljivi in na dolgi rok ubija naše živčne celice.

Zaradi sebe si med delom privoščite redne odmore, pojdite na sprehod in nato nadaljujte bolj sproščeno. Morda znate drugim celo svetovati, kako naj si odpočijejo, zato upoštevajte lasten nasvet in se uležite, ne mislite na nič in meditirajte.

Preberite: Privoščite si sprostitev od hektičnega vsakdanjika

3. Nove preizkušnje

Nevrološki strokovnjaki vedo, da se naši možgani vse življenje usmerjeni v iskanje nečesa novega. Še dobro, da nanje vplivajo tudi naša doživetja. In da smo radovedni in da se z navdušenjem učimo nečesa novega. Bodisi tuje jezike, žongliranje ali šivanje – pomembno je, da urite možgane in se pri tem zabavate.

Ah, še to: zahtevne dejavnosti, kot so razvijanje strategij ali obvladovanje konfliktov, delujejo pozitivno tudi v starosti. Tako je ugotovila študija leipziške univerze.

4. Socialna interakcija

Smejte in pogovarjajte se s prijatelji in kolegi – vaši možgani morajo namreč v tem primeru bliskovito hitro interpretirati gestiko, mimiko in izrečeno. Kot nekakšna terapija proti staranju za naše mišljenje. Bolj se nas nekaj dotakne čustveno, toliko dlje si zapolnimo informacije in toliko bolj se spominjamo pogovorov.

Preberite: 20 brezplačnih namigov za več veselja v življenju

5. Nič z 'digitalno demenco'

Ne odrecite se novim tehnologijam, kot so pametni telefoni in internet. Te prav nič ne poneumljajo. Prav nasprotno: znanstveniki kalifornijske univerze so ugotovili, da iskanje po spletu aktivira spominski center starejših ljudi – možganske funkcije spodbuja celo delo za računalnikom ali igranje z igralno konzolo.

6. Miselna dieta

Našim sivim celicam dobro dene tudi občasno postenje.

Primerno za lažjo različico: zmanjšanje vnosa sladkorja. Mislite, da ne boste sposobni razmišljati brez sladkorja? V tem primeru vdihujte rožmarinovo ali limonovo olje – njihove arome zvišajo sposobnost koncentracije.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri