10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša

7 korakov za boj proti spomladanski utrujenosti

7 korakov za boj proti spomladanski utrujenosti (foto: shutterstock) shutterstock
23. 4. 2017 Vir: liza.aktivni.si

Točnih podatkov sicer ni, ampak menda skoraj 60 odstotkov ljudi čuti pomladno utrujenost.

Vsi komaj čakamo sonce, daljše dneve, pomladno vrvrenje, potem pa smo tako utrujeni, da se nam nikamor in nič ne ljubi.

Prvi znaki spomladanske utrujenosti se pojavijo šele po nekaj zaporednih sončnih dnevih. Telo se na višje temperature prilagodi z razširitvijo žil in znižanjem krvnega pritiska. Spomladi so temperaturna nihanja pogosta, zato je tudi prilagoditev telesa veliko.

Daljši dnevi in krajše noči povzročijo v našem telesu pravo hormonsko neravnovesje. Pozimi, ko je svetlobe manj, se proizvaja več melatonina - hormona, ki nam pomaga dobro spati. Spomladi pa se začne tvoriti več serotonina, hormona, ki je odgovoren za dobro razpoloženje. Za vse te spremembe potrebujemo veliko več energije. Če telo nima zadostnih količin energije, nastopi obdobje utrujenosti in izčrpanosti.

Spomladanske utrujenosti ne občuti vsak. Prizadene predvsem bolj vremensko občutljive ljudi, ki so izredno občutljivi na hitre in velike spremembe v ozračju. V nevarnosti so tudi ljudje s šibkim imunskim sistemom in ljudje, ki so premalo aktivni (s preslabo kondicijo). Najpogosteje pa jo občutijo predvsem ženske.

Nasveti, kako premagati utrujenost:

1. Zdrava prehrana

Zamenjajte mastno in nezdravo hrano z živili, ki so polna vitaminov in mineralov. Uživajte veliko sezonskega sadja in zelenjave, oreščkov, semen in polnovrednih žit. Zelo pomembno je, da jeste krepak zajtrk in lahko večerjo.

2. Jogurt, zelje ...

K boljšemu počutju pomagajo tudi probiotiki, ki bodo uspešno poskrbeli za spremembe v vašem prebavnem sistemu. Kot že rečeno, se vam bo v tem času prebava pospešila in s tem porabila več telesne energije. Postrezite si z jogurti, kefirjem, kislim zeljem, repo in sirotko. Zamenjajte tudi rdeče meso z ribami in rastlinskimi beljakovinami ter izboljšajte prebavo.

3. Veliko tekočine

Ne pozabite na dovolj tekočine. Najbolje je, da spijete veliko vode. Izogibajte se preveč sladkanim pijačam. Namesto sladkorja kot sladilo uporabljajte med.

4. Kakovostno spanja

Za zdravo delovanje telesa boste potrebovali dovolj spanca. Spanje naj bo kakovostno, najbolje tam od 22. ure zvečer do 6 zjutraj! Tudi preveč spanja vas bo utrudilo. Poskušajte se tudi držati svojega bioritma. Vsak dan pojdite ob isti uri spat in čez osem ur vstanite. Občutili boste razlike v počutju, saj bo vaše telo spočito in veliko bolj pripravljeno na nove podvige. Pomembno je, da ritma ne spreminjate, saj boste imeli ponovno težave.

5. Redno gibanje

Kot že rečeno, za zdravo telo potrebujete veliko gibanja. Že zmerna dejavnost na malce svežem zraku bo blagodejno vplivala na vaše telo. Gibanje bo povzročilo izločanje endorfinov, ki bodo poskrbeli za uspešno krepitev imunskega sistema. Povečala se bo tudi količina belih krvničk, ki so naravna zaščita proti virusom.

6. Zeleni čaj

Če želite redno vzdrževati zdravo telo in imunski sistem, vam priporočamo, da pričnete piti zeleni čaj. Zeleni čaj sprošča tako imenovane polifenole, ki redno odstranjujejo viruse v telesu. Deluje namreč kot antioksidant in učinkovito skrbi za zdrav organizem.

7. Zabavajte se!

Seveda pa boste veliko manj utrujeni, če boste zadovoljni, dobre volje in nasmejani. Saj veste, smeh je pol zdravja. To pa ni malo, kajne? Bodite srečni in ne obremenjujte se s težavami. Vsaka težava pride in gre, popolnoma neodvisno od tega koliko se boste obremenjevali z njo.

Morda vas zanima še Olimpijsko počutje brez praznih obljub

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri