10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
25 budističnih modrosti za mir v vaši duši
25 budističnih modrosti za mir v vaši duši
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice

Kakšne so posledice pomanjkanja spanca?

Kakšne so posledice pomanjkanja spanca? (foto: Shutterstock.com) Shutterstock.com
1. 8. 2015

Za dobro počutje in trdno zdravje je zadosten nočni počitek enako pomemben kot optimalna prehrana, pijača in gibanje.

Prav tako ne moremo neprespane noči nadoknaditi z vikendom! Zakaj? Čas spanja ni izgubljen čas, saj se med spanjem napolnite tako telesno kot duševno.

Kako nevarne so lahko posledice pomanjkanja spanja?

Nekakovosten spanec povzroča celo vrsto zdravstvenih težav.

Naštevamo jih le nekaj:
  • Prehladi in gripe: se vam zdi, da pokašljujete in smrkate kar celo leto? Simptomi prehlada so lahko posledica pomanjkanja spanca, ki negativno vpliva na naš imunski sistem. Tisti, ki spijo premalo imajo do trikrat več možnosti, da jih bodo pestila prehladna obolenja.
  • Nenehen občutek lakote: raziskave so pokazale, da je zaradi utrujenosti povečano izločanje hormona, ki spodbuja apetit. Še slabša stran pa je, da bomo zaradi tega verjetno posegli po nezdravih prigrizkih.
  • Sladkorna bolezen: ker telo zaradi pomanjkanja spanca slabše presnavlja sladkor, je možnost za sladkorno bolezen večja.
  • Slabša koncentracija: neprespane noči povzročajo slab spomin in dekoncentracijo.
  • Žalost in depresija: nekakosvosten spanec lahko vpliva na spremembo aktivnosti v možganih (slabši so tudi refleksi in razmišljanje), ki povzročajo tudi povsem nenadzorovan izbruh čustev.
  • Nezdrava koža: stresni hormon, ki se zaradi pomanjkanja spanja izloča v večjih količinah, upočasni nastajanje kolagena. Poleg tega se koža obnavlja ravno med spanjem. Tudi kolobarji okoli oči niso nič kaj prijetnega videza.
  • Slabše spolno življenje: ker pomanjkanje spanca povečuje nivo stresnega hormona, to posledično niža libido.

Koliko spanja potrebujemo?

Splošni odgovor na to vprašanje žal ne obstaja.

Velja pa: po šestih urah resnično trdnega spanja boste najverjetneje bolj naspani kot po devetih urah nemirnega premetavanja po postelji.

4 zelišča za dober spanec in pomiritev

Baldrijan (Valeriana officinalis): Uporablja se posušena korenika do 1 metra visoke rastline, na primer v čajnih mešanicah.

Kamilice (Matricaria recutita): Tipično znamenje je notranje votlo cvetišče. Sproščujoče kot dodatek kopelim ali čaj.

Sivka (Lavandula officinalis): Polgrm uravnava organizem s svojim aromatičnim vonjem. Dober za polnjenje dišečih blazinic.

Melisa (Melissa officinalis): Tipični so štirioglata stebla zeli in vonj po limonah. Listi se uporabljajo kot dodatek kopeli ali čaj.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri