10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
25 budističnih modrosti za mir v vaši duši
25 budističnih modrosti za mir v vaši duši
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice

Katera živila najbolje ščitijo jetra

Katera živila najbolje ščitijo jetra (foto: Shutterstock.com) Shutterstock.com
24. 1. 2017

Jetra imajo ključno vlogo pri dnevni detoksikaciji našega organizma, pa jim vseeno posvečamo premalo pozornosti. Razkrivamo pet najpomembnejših stvari za čim boljše delovanje tega tihega organa.

Jetra so, čeprav največja žleza v človeškem organizmu in edini notranji organ, ki se lahko regenerira – obnovi, verjetno najbolj zanemarjen organ.

Ta tihi organ se ne pritožuje, dokler res ni nekaj zelo narobe. Takrat se pojavi vrsta težav: slabost, kronična utrujenost, depresija, nespečnost, diareja ali pojav kroničnih bolezni, kot sta ciroza in hepatitis.

Vitalna vloga jeter je v čiščenju

Bolezni jeter spadajo med najpogostejše bolezni in so na 10. mestu pri vzrokih za smrt.

Jetra imajo vsak dan ključno vlogo pri čiščenju, detoksikaciji in prečiščevanju. So kraj, kjer se metabolizirajo številni hranljivi dodatki, in brez njihovega zdravega delovanja ne moremo biti zdravi. So tudi v stalni medigri z organi, kot so ledvice, ščitnica, žolč in trebušna slinavka, in njihovo nedelovanje se odraža tudi v bolezni teh organov.

Uživanje velike količine mastne in ocvrte hrane, pitje velike količine kave in alkohola, kajenje, uživanje pesticidov v hrani in zdravila so največji krivci za bolezni jeter.

1. Zmernost pri hrani in alkoholu

Za zdravje jeter je pomembno dobro delovanje ledvic. Nutricionisti priporočajo uživanje čim več sadja in zelenjave z veliko kalija (banane, mandlji, paradižnik, grozdje in slive) ter zaužitje okoli dveh litrov vode na dan.

Če želite jetra občasno očistiti toksinov, pijte korenčkov sok, sok rdeče pese, radiča ali regrata. Zjutraj pa si privoščite toplo vodo z limono.

Preberite: 10 razlogov, zakaj bi morali vsako jutro piti vodo z limono

Prenajedanje prav tako škoduje delovanju jeter, zato bodite zmerni pri uživanju hrane in alkohola.

3. S česnom proti virusom

Poleg dobro znanih učinkov česen (antibakterijsko in antivirusno delovanje) znižuje tudi slab holesterol in ga nadomešča z dobrim. Česen vsebuje žveplen spoj, ki pomaga odstraniti škodljive kovine, kot je živo srebro, in prav to učinkovanje pripomore k indirektnemu ugodnemu delovanju na jetra.

2. Zdravilne lastnosti artičoke

Za izvleček lista artičoke je znano, da ščiti jetra, ker ima antioksidativne lastnosti. Artičoka vsebuje veliko silimarina in inulina, ki jetra zaščitita in jih stimulirata tako, da znižujeta raven maščobe in holesterola v krvi. Inulin, neprebavljiv ogljikov hidrat, ima blagi odvajalni učinek ter pomaga pri zaprtju.

Zdravje jeter je odvisno tudi od rednega praznjenja črevesja in inulin je hkrati hrana za dobre bakterije v debelem črevesju – pospešuje njihovo rast in aktivnost. Tako se zmanjšuje nivo strupov, ki prihajajo v jetra, hkrati pa se vzdržuje raven zdravja našega celotnega organizma.

Več: Večina bolezenskih stanj izvira iz črevesja

4. Bogati s pektinom

Jabolka in hruške vsebujejo veliko pektina, prehrambne vlaknine, ki se topi v vodi, za katero je znanstveno dokazano, da blago znižuje raven holesterola v krvi. Pektin deluje tako, da se veže na žolčno kislino, kar pripomore k znižanju holesterola.

Nutricionisti predlagajo tudi druga živila, obogatena s topljivimi prehrambnimi vlakninami, kot so oves, riž, sliva, citrusi, stročnice, kalčki ...

5. Zdrava zelenjava

Živila, kot so grah, soja in fižol, so bogata z aminokislino argininom, ki pomaga pri procesu detoksikacije amonijaka. To je toksični stranski produkt, ki nastaja pri razgradnji beljakovin.

Tudi zelena listnata zelenjava (radič, rukola, raštika) je izvrsten izvor klorofila in drugih fitokemikalij, ki imajo pozitiven učinek na zdravje. Klorofil deluje kot čistilec krvi in jeter, številni antioksidanti ščitijo pred škodljivimi vplivi svobodnih radikalov.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri