10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša

Nasveti za zdravje nožnice

Nasveti za zdravje nožnice (foto: Shutterstock.com) Shutterstock.com
1. 4. 2014

Zdravje nožnice oziroma vaginalno zdravje je izrednega pomena za celovito žensko zdravje. Zbrali smo 7 nasvetov, ki bi jih morala upoštevati vsaka ženska.

1. Prhanje in uporaba mila

Prepogosto prhanje ni priporočljivo. To ne bo povečalo čistoče, temveč bo povečalo možnost zdravstvenih težav.

Prav tako se ne priporoča uporaba mil. Večina mil ima namreč pH 5,5, normalen vaginalen pH pa je nekje med 3,8 in 4,5, kar pomeni, da je vaginalno okolje precej kislo. Razlika v vrednosti pH-ja je prevelika.

Zato lahko mila, geli za tuširanje in ostali izdelki za umivanje, pa čeprav namenjeni intimni negi, vplivajo na kislost nožnice in povzročajo suhost, srbečico, rdečico, vnetje in celo glivično okužbo. Uporabljajte toplo vodo in nežnost.

2. Tamponi in vložki

Če se le da, uporabljajte organske oziroma takšne iz certificirano biološkega bombaža. Večina tamponov in vložkov, ki jih danes kupimo v trgovinah in drogerijah, je namreč beljenih s klorom ter narejenih iz mešanice bombaža in rejona ali celo iz 100 % rejona. Rejon je umetna sintetična tkanina, prav tako beljena, z namenom, da bi bolje vsrkala tekočino.

Težav pa ne povzročajo le tkanine in klor. Med beljenjem s klorom nastaja še ena kemikalija – dioksin, ki poruši hormonalno ravnovesje v telesu.

3. Umivanje pred spolnim odnosom

Z umivanjem pred in po spolnem odnosu preprečite nezaželenim bakterijam, da bi povzročile okužbe.

Pomembno je tudi, kako se umiva. Vedno se umivajte od spredaj proti zadnjični odprtini, sicer se lahko iz zadnjične odprtine v nožnico prenese bakterije.

4. Prava prehrana

Za zdravje nožnice in ohranjanje ravnovesja so pomembne probiotične bakterije.

Prav tako je pomembno zdravo prehranjevanje na sploh. Čim manj predelane hrane, sladkorja...

5. Kontracepcija

Kondom je odlično zaščitno sredstvo v primeru okuženosti s HIV ali drugimi spolno prenosljivimi boleznimi ter v času spoznavanja s partnerjem.

Vendar pa partnerja, ki sta v razmerju dalj časa, si zaupata in sta prepričana, da okužbe niso prisotne, pogosto raje posegata po drugih vrstah zaščite, kot so npr. kontracepcijske tabletke, ali te sploh ne uporabljata.

Takrat je za telo najbolj zdrava kontracepcija naravna kontracepcija – opazovanje menstrualnega cikla, ki temelji na opazovanju dveh temeljnih prvin – telesni temperaturi in plodni tekočini.

Ženska je plodna le nekaj dni v mesecu. V času menstruacije ter nekaj dni pred in po krvavitvi, pa je skoraj 100 % neplodna.

Previdnost je torej priporočena predvsem v času ovulacije ter nekaj dni pred, saj maternični vrat proizvaja sluzasto tekočino, v kateri sperma lahko preživi do 5 dni

6. Uporaba krem in lubrikantov

Umetni izdelki lahko, zaradi vsebnosti toksičnih snovi, resno ogrozijo vaginalno zdravje.

Zelo pogosto je v tovrstnih izdelkih prisoten kloroksidin, ki uniči vse probiotične bakterije.

7. Opazujte svoje telo

Pogoji za ohranjanje zdravja nožnice so za vsako žensko drugačni. Zato se vsakodnevno opazujte.

Opazujte barvo, tekočino... Bodite pozorni na simptome okužbe, pekoč občutek, na rdečico... In takoj ukrepajte.

Več si preberite v članku 8 pravil za zdravo yoni (vagino)

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri