10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
25 budističnih modrosti za mir v vaši duši
25 budističnih modrosti za mir v vaši duši
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice

Zakaj je kvaliteten spanec tako pomemben?

Zakaj je kvaliteten spanec tako pomemben? (foto: profimedia) profimedia
12. 9. 2018

Ves čas beremo o urejenem spalnem ritmu in kako pomembno je, da v posteljo ležemo pravočasno. Na kaj pa spanec resnično vpliva in kako?

Verjetno boste presenečeni, ko pregledate vse težave, ki jih lahko imate, če ne spite dovolj.

Morda se s katero že soočate, pa tega do sedaj niste vedeli.
  • Slab spanec vpliva na odvečne kilograme

Tako je, pri debelosti ima nekaj opraviti tudi slab nočni počitek, še posebej če se to dogaja redno. Povezujemo ga z (ne)uravnovešanjem hormonov, slabo motivacijo za gibanje, odločitvami glede prehrane … Znano je, da naspani ljudje sprejemajo boljše odločitve glede zdravja kot tisti, ki nimajo urejenega spalnega ritma.

Še več, dobro naspani ljudje naj bi dnevno zaužili manj kalorij. Ko smo neprespani telo namreč slabše nadzoruje apetit, zato smo lačni tudi pozno ponoči.

  • Povezujemo ga z depresijo

Depresija in ostale mentalne bolezni so tesno povezane s kvaliteto spanca in spalnimi motnjami. Prav tako ljudje, ki trpijo za motnjami spanca, pogosto poročajo o depresivnem počutju.

  • Slabše čustveno sporazumevanje

Neprespani ljudje težje razberejo čustva z obraza drugega človeka, poleg tega so bolj razdražljivi, pod stresom in slabše volje, kot bi bili v nasprotnem primeru.

  • Večje tveganje za nevarna zdravstvena stanja

Slab spanec resno vpliva na zdravje, kar se lahko pokaže v obliki kroničnih in srčnih bolezni. Pravzaprav imajo ljudje, ki se pogosto prikrajšajo za spanec, večje možnosti za razvoj srčnih bolezni in za srčno kap.

Po drugi strani, pa boste z uvedbo rednega spalnega ritma deležni veliko ugodnosti.
  • Boljša koncentracija in produktivnost

Za to ste zagotovo že slišali in izkusili. Se še spomnite, kako težko je bilo začeti z delom in kako malo ste naredili po tem, ko ste noč prebedeli? Pa kako lahke in hitro rešljive se zdijo naloge, ko na delo prispete spočiti?

Spanje izboljša delovanje možganskih funkcij, kar opazite pri dobri koncentraciji, večji produktivnosti in boljšem odzivu v nepredvidljivih situacijah.

  • Izboljšanje delovanja imunskega sistema

Veliko prej boste staknili prehlad, če se v posteljo odpravite prepozno in ne dovolite telesu, da se napolni z energijo in pripravi na nov dan. Ne oslabi le telo, ampak tudi imunski sistem, zato se slabše bori proti virusom in bakterijam, ki vas nenehno obdajajo. Če je že prepozno in ste že zboleli, pa se prepričajte, da boste med boleznijo dovolj spali in tako poskrbeli za krajše okrevanje.

  • Boljši športni nastop

Dobro naspani ste pri vadbi lahko hitrejši, bolj spretni in imate večje možnosti za dosego boljšega rezultata. Utrujeni se boste odrezali veliko slabše, saj vam bodo težave povzročali že fizični napori, ki jih drugače opravite brez težav.

Preverite še: 

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri