10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša

Izjemen dan se začne z izjemnim spancem

7. 10. 2019 Promocijsko sporočilo

Spanje je skupno vsem ljudem in je nujno za preživetje. Je zelo pomembna funkcija organizma, ki močno vpliva na kakovost našega življenja. O pomenu spanja in o nespečnosti, ki spada med globalne zdravstvene probleme, so govorili na okrogli mizi, ki jo je organizirala farmacevtska družba Krka, tovarna zdravil, d. d., Novo mesto.

Dolžina spanja je individualna, delno je genetsko pogojena, delno pa nanjo lahko vplivamo. Odrasel človek v povprečju potrebuje od 7 do 9 ur spanja na noč. Kljub temu pa po podatkih iz raziskave Nacionalnega inštituta za javno zdravje skoraj 60 % prebivalcev Slovenije spi manj kot 7 ur na dan. Še bolj skrb vzbujajoči so izsledki mednarodne raziskave, po katerih smo Slovenci med najbolj nespečimi ljudmi na svetu.

Kdaj govorimo o nespečnosti ali motnji normalnega spanja?

Gre za motnjo, pri kateri težko zaspimo, se ponoči prebujamo ali se prezgodaj zbujamo, poslabša se tudi kakovost spanja. Nespečnost vpliva na naše počutje ponoči in podnevi, saj so moteni običajni vzorci spanja, kar močno vpliva na kakovost življenja. Tveganje za pojav nespečnosti se povečuje s starostjo in je pri ženskah dvakrat večje kot pri moških. Simptomi nespečnosti se pojavijo ponoči in nadaljujejo naslednji dan. Ne zbudimo se spočiti, ampak utrujeni in zaskrbljeni. Tudi čez dan lahko občutimo pomanjkanje energije in motivacije, razdražljivost in nezadovoljstvo, napetost v mišicah, težko se zberemo in imamo druge težave.

Z LEVE: Mojca Mavec, moderatorka, 

izr. prof. dr. Leja Dolenc Grošelj, dr. med., specialistka nevrologije, Center za motnje spanja in budnosti, Klinični inštitut za klinično nevrofiziologijo, UKC Ljubljana, 
Alenka Koritnik Dular, mag. farm., Lekarna na Vidmu, Krško,
Maja Babnik, vodja blagovnih znamk izdelkov brez recepta, Krka, d. d., Novo mesto in 
Krešimir Kiršner, vodja marketinga in prodaje izdelkov brez recepta, Krka, d. d., Novo mesto

Z LEVE: Mojca Mavec, moderatorka, izr. prof. dr. Leja Dolenc Grošelj, dr. med., specialistka nevrologije, Center za motnje spanja in budnosti, Klinični inštitut za klinično nevrofiziologijo, UKC Ljubljana, Alenka Koritnik Dular, mag. farm., Lekarna na Vidmu, Krško, Maja Babnik, vodja blagovnih znamk izdelkov brez recepta, Krka, d. d., Novo mesto in Krešimir Kiršner, vodja marketinga in prodaje izdelkov brez recepta, Krka, d. d., Novo mesto

Na pomembnost spanja opozarja tudi priznana evropska strokovnjakinja za somnologijo izr. prof. dr. Leja Dolenc Grošelj, dr. med., specialistka nevrologije iz Centra za motnje spanja in budnosti, Klinični inštitut za klinično nevrofiziologijo, UKC Ljubljana: »Ni toliko pomembno, koliko časa spimo, ampak bolj to, da se po prespani noči dobro počutimo, da čez dan ne čutimo zaspanosti in nimamo drugih težav. Dobra noč je torej tista, ko zaspimo manj kot 15 minut po tem, ko ugasnemo luči, se ponoči čim manjkrat prebudimo, zjutraj pa se zbudimo naspani in spočiti in lahko normalno opravljamo dnevne aktivnosti.«

Alenka Koritnik Dular, mag. farm., iz Lekarne na Vidmu v Krškem, dodaja, da se z občasno nespečnostjo se srečujejo predvsem posamezniki, ki imajo otroke, doživljajo stres na delovnem mestu in imajo naporen življenjski slog. “Po napornem dnevu se težko umirijo, težko pridejo do mirnega in kakovostnega spanca, ki bi jim olajšal spopadanje z izzivi naslednjega dne. Zaradi občasne nespečnosti potožijo tudi posamezniki, ki potujejo v oddaljene kraje in se spopadajo s potovalno utrujenostjo, ter ljudje, ki imajo izmensko delo. Potem pa je tukaj še starejša populacija, ki se srečuje predvsem s kronično nespečnostjo.”

Z občasnimi težavami s spanjem se srečuje tudi novinarka in moderatorka Mojca Mavec, ki veliko potuje: »Z mojim poklicem je marsikdaj povezana občasna nespečnost. Zgodnje prebujanje, nereden ritem in med tednom vedno nelagoden občutek, da bom zaspala na jutranji program ... Človek naj bi prespal tretjino svojega življenja, meni pa se včasih zdi, da ga bom večinoma prebedela.«

Z leve:
Mojca Mavec, moderatorka,
izr. prof. dr. Leja Dolenc Grošelj, dr. med., specialistka nevrologije, Center za motnje spanja in budnosti, Klinični inštitut za klinično nevrofiziologijo, UKC Ljubljana,
Alenka Koritnik Dular, mag. farm., Lekarna na Vidmu, Krško,
Maja Babnik, vodja blagovnih znamk izdelkov brez recepta, Krka, d. d., Novo mesto

Z leve: Mojca Mavec, moderatorka, izr. prof. dr. Leja Dolenc Grošelj, dr. med., specialistka nevrologije, Center za motnje spanja in budnosti, Klinični inštitut za klinično nevrofiziologijo, UKC Ljubljana, Alenka Koritnik Dular, mag. farm., Lekarna na Vidmu, Krško, Maja Babnik, vodja blagovnih znamk izdelkov brez recepta, Krka, d. d., Novo mesto

Za vaše boljše spanje so poskrbeli tudi v Krki, d.d., tovarni zdravil iz Novega mesta. Na voljo je namreč novo zdravilo brez recepta Noctiben Mea®. Na slovenskem trgu je prvo in edino zdravilo, ki vsebuje zdravilno učinkovino doksilaminijev hidrogensukcinat, ki ima številne prednosti. Učinkuje hitro (že po prvem odmerku), deluje celo noč ter izboljša kakovost spanca in naslednjega dne. Primerno je za odrasle, ki se spopadajo z občasno (akutno) nespečnostjo. Priporočeni odmerek za odrasle je polovica tablete do ena tableta na dan. Enkratni dnevni odmerek je treba vzeti zvečer, 15 do 30 minut pred spanjem, in ne sredi noči ali proti jutru oziroma podnevi. Po jemanju zdravila je treba spanju nameniti dovolj časa. Samozdravljenje je omejeno na 2 do 5 dni. Starejšim in bolnikom z ledvično ali jetrno okvaro se priporoča najmanjši odmerek. Kombinacija z alkoholom ni priporočljiva. Zaradi zmanjšane pozornosti je lahko vožnja ali uporaba strojev nevarna. Zdravilo je v lekarnah na voljo brez recepta.

Več informacij na: www.noctibenmea.si

Besedilo obravnava zdravilo brez recepta. Pred uporabo zdravila natančno preberite navodilo! O tveganju in neželenih učinkih se posvetujte z zdravnikom ali s farmacevtom.

FOTO: Andrej Križ

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri