Ideja za izlet: Pot na Šumko in obisk gradu Rihemberk

29. 9. 2019
Deli
Ideja za izlet: Pot na Šumko in obisk gradu Rihemberk (foto: Shutterstock)
Shutterstock

Čaka vas prijeten pohod po krožni poti, eden najmogočnejših in najstarejših gradov pa vabi k odkrivanju zgodb, ki jih skrbno čuva za svojimi zidovi.

Zapeljite se v Vipavsko dolino, tam se razprostira naselje Branik, nad katerim bdi mogočni grad Rihemberk. Branik je poznan po dobrih vinogradnikih in sadjarjih ter bogati zgodovini.

Pot na Šumko

Na približno 13 kilometrov dolgo krožno pot se boste podali s parkirišča v Braniku (ob Mercatorju).

Odpravite se v smeri Dornberka, po 300 metrih zavijte levo proti Cvetrožu ter čez reko Branico in nadaljujete proti vasi Pedrovo – steza se začne pri železniškemu mostu in se nadaljuje pod kamnitimi loki.

Tudi v vasi Pedrovo se lahko ustavite:

• prehodite center vasi in
  • si privoščite prijeten razgled, ki se razprostira na Branik in zgornji del Vipavske doline.

Od tod pa proti Šumki vodi urejen kolovoz – nadaljujete desno, na križišču zavijete levo in po približno kilometru spet desno do vrha 533 m visoke Šumke, kjer stoji prazgodovinska kamnita gomila.

Vrnete se po isti poti do križišča, kjer zavijete desno na makadamsko cesto, nato se levo spustite do regionalne ceste Branik-Komen ter nadaljujete po asfaltni cesti do odcepa za kolovoz (na levi), ki vas pripelje nazaj do Branika oz. izhodiščne točke.

Na poti vas čaka pogled na grad Rihemberk ter Branik pod njim, cerkev in kamnite mostove.

Obiščite grad Rihemberk

Grad je eden najstarejših in najmogočnejših na Primorskem in je do danes ohranil starodavno srednjeveško zasnovo.

Grajski kompleks je začel nastajati konec 12. stoletja, na mestu prazgodovinskega gradišča. Zgradili so ga gospodje Rihemberški, ki so gradu dali tudi ime. Dokončno podobo gradu pa je dala rodbina Lanthieri, ki ga je dobila v last leta 1649.

Poleg izjemnega kulturno-zgodovinskega pomena (območje gradu je vključeno med zavarovana območja narave Natura 2000), grad danes izstopa tudi kot pomembno zatočišče več ogroženim vrstam netopirjev – skrivnostnih, a človeku koristnih nočnih živali, ki so opuščene grajske kleti in stolpe izbrali za svoje domovanje.

Podrobnejši opis poti in vse dodatne informacije boste našli na www.branik.si

Poglejte si še:

Novo na Metroplay: "Življenje nam prek izzivov želi nekaj povedati" | Dejan in Tamara - Pot do spremembe