10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša

5 znanstveno dokazanih načinov, na katere kava lahko izboljša vašo vadbo

5 znanstveno dokazanih načinov, na katere kava lahko izboljša vašo vadbo (foto: Profimedia) Profimedia
14. 10. 2018

Imate radi kavo? Kar privoščite si skodelico. Imamo dobro novico ...

Kava bo (poleg tega, da vam bo dala energijo za začetek dneva) pripomogla tudi k intenzivnejši vadbi.

Dr. Jose Antonio, profesor telovadbe in športnih znanosti na univerzi Nova Southeast University, pravi, da lahko pred vadbo zaužijemo 5 miligramov kofeina na kilogram telesne teže, s čimer bomo povečali svojo moč in vzdržljivost.

Če tehtate 54 kilogramov, to torej pomeni 272 mg – to je skoraj tri skodelice kave (ena skodelica ima okoli 100 mg).

Poskrbite le za to, da se boste držali dnevne doze, s čimer se boste ubranili morebitnih stranskih učinkov, denimo nemirnosti, pospešenega srčnega utripa ali glavobola. Raziskave so namreč pokazale, da ne smemo uživati več kot 400 miligramov kofeina na dan.

Zato si pripravite skodelico in se lotite vadbe: sledi pa pet znanstveno podprtih načinov, kako vam kava lahko pomaga med tekom in vadbo.

Mimogrede pa preverite še 9 načinov, kako narediti jutranjo kavo bolj zdravo (in okusnejšo) 

1. Z njeno pomočjo boste hitrejši

Izsledki raziskave, objavljene v reviji Journal of Science and Medicine in Sport, so pokazali, da lahko 5 miligramov kofeina pospeši vaš tek. Tekači, ki so pred tekom na 5 kilometrov zaužili malo kofeina, so svoj čas v primerjavi s tistimi, ki kave niso pili, izboljšali za 1 odstotek. To pomeni, da boste pri 20-minutnem teku na 5 kilometrov s pomočjo kofeina čas teka skrajšali za 12 sekund.

2. Z njeno pomočjo bodo mišice lažje okrevale

Na ameriškem fiziološkem društvu pravijo, da uživanje kofeina po vadbi pripomore k boljšemu okrevanju mišic, če ga zaužijemo skupaj z ogljikovimi hidrati. Do tega pride zato, kar pripomore k hitrejšemu potovanju glukoze iz krvi do mišic, s čimer si v kratkem času (celo v samo štirih urah) ponovno napolnite zaloge.

3. Med vadbo se boste lažje osredotočili

Izsledki raziskave, objavljene v reviji Journal of Strength and Conditioning Research, so pokazali, da je uživanje kofeina pred vadbo posameznikom pomagalo, da so se med vadbo lažje osredotočili, in to tudi takrat, ko ponoči niso dobro spali. Zato so lahko več pozornosti posvetili trenutni dejavnosti, s čimer so posledično želi uspehe tudi na fizičnem področju.

4. Izboljšala bo vašo prekrvavitev

Izsledki raziskave, ki jo je opravilo ameriško združenje za srce, so pokazali, da kofein v 75 minutah prekrvavitev izboljša za kar 30 odstotkov. Ker vaše mišice potrebujejo kisik, boljša prekrvavitev pomeni tudi več moči v mišicah. Če pred vadbo pijete kavo (v sklopu raziskave je to pomenilo eno skodelico), boste tako mišicam pomagali, da bodo v naslednji uri ali več lahko dale vse od sebe.

5. Lajšala bo bolečino v mišicah

Raziskava univerzi v zvezni državi Illinois je pokazala, da pitje dveh do treh skodelic kave pred intenzivnim kolesarjenjem zmanjšuje intenzivnost bolečin v mišicah, ki se pojavljajo med vadbo.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri