10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša

Ali z vadbo na prazen želodec telo porabi več odvečne maščobe?

Ali z vadbo na prazen želodec telo porabi več odvečne maščobe? (foto: Profimedia) Profimedia
31. 10. 2016

Recimo, da si resnično želite shujšati. Zato se zjutraj najprej zapodite na prvi hrib. Kar na tešče. Da bi porabili čim več odvečne maščobe, seveda. Poglejmo, koliko je boste porabili.

Nič! Oziroma, shujšali boste v mišice.

Zjutraj je nivo glukoze najnižji, zato nam pri intenzivnejši vadbi telo 'naredi uslugo' in za energijo poskrbi tako, da se loti razgradnje mišične mase, maščobo pa ohranja za 'hude čase'.

Telo tako določene aminokisline, mišične gradnike, pretvori v glukozo, torej v sladkor, ki nam daje energijo za vse aktivnosti. Zato si z intenzivnim treningom preden zaužijemo prvi obrok v resnici razgrajujemo prav tisto tkivo, ki ga sicer tako prizadevno gradimo.

Hkrati z izgubo mišične mase, se upočasni tudi metabolizem.

Pojavi se še tretja težava

Intenzivna vadba kratkotrajno upočasni apetit, toda ko se nanjo navadite, se apetit izenači s stopnjo napora.

Torej, če se boste zapodili skozi vrata in odtekli 10 kilometrov na prazen želodec, nato pa pojedli dovolj goriva, da bi jih pretekli 20, je končni učinek tak, da ste ob mišice, z obrokom po teku pa ste pridobili maščobo.

Zajtrk pred treningom

Telo potrebuje gorivo. Najprimernejši čas za obrok je do dve uri pred treningom. Ker pa verjetno zaradi tega ne boste vstajali dve uri prej, si privoščite le lahek prigrizek. Pripravite si lahko prebavljiv obrok, ki bo vseboval kompleksne ogljikove hidrate in vlaknine, s čimer si boste zagotovili energijo za daljše obdobje.

Dobra izbira: Rahlo pokuhanim oz. namočenim kosmičem dodajte nekaj sadja (zamrznjeno jagodičevje, naribano jabolko...), čez noč namoče mandlje ali žlico mandljevega masla, cimet ter sirotko v prahu. O tem si preberite v članku Oves - zajtrk prvakov.

Če pa kljub vsemu časa za zajtrk ni in se boste na trening odpravili na tešče, naredite raje krajši trening manjše intenzivnosti.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri