utez-2

Če ste do sedaj vadbo z utežmi radi preskočili, boste odslej verjetno ravnali drugače. Navdušimo vas s posledicami, ki jih ta lahko prinese.

Vadbe z utežmi se izogibamo zaradi različnih razlogov: nekateri so prepričani, da ne bi zmogli, drugi se bojijo preveč poudarjenih mišic, tretji menijo, da je to primerno le za profesionalne športnike. Naj kar na začetku povemo, da vse to ne drži in da z utežmi lahko vadi čisto vsak. Za mišičasto telo je potrebnih več let strogih diet in načrtovanih treningov, česar sami ne boste izvajali. Se pa lahko zgodi nekaj čudovitih stvari, ki jih boste opazili kmalu potem, ko vaje pričnete kombinirati z utežmi.

Izguba teže

Drži, da vam kardio vadba pomaga izgubiti na primer maščobo na trebuhu, vadba z utežmi pa bo utrdila mišice in prinesla še en pozitiven učinek: po njej boste kalorije kurili tudi po koncu vadbe, ko boste že počivali.

Ko hujšate brez treninga za moč, boste izgubili tudi nekaj teže iz mišic, zato telo ne bo utrjeno. Če naredite prostor za uteži, boste hkrati izgubljali maščobo in gradili mišice, zato bo končna postava lepo oblikovana.

Obvarujete kosti

S staranjem kosti postanejo šibkejše in se zato lažje zlomijo. To se zgodi zaradi manjše ravni hormona estrogena, ki skrbi za vzdrževanje mase kosti. Dvigovanje uteži lahko pomaga krepiti mineralno kostno gostoto, s tem ko med gibanjem izvajate pritisk na sklepe. To pomeni trdne in zdrave kosti tudi v kasnejših letih.  

Manj stresa in več dobre volje

Prav tako kot vsake vrste gibanje, lahko tudi dvigovanje uteži v nekaj minutah izboljša razpoloženje, zaradi sproščanja t. i. hormona sreče. Treninga z utežmi se lotite predvsem takrat, ko boste jezni in negativno razpoloženi, saj ni dobro, da se takšna čustva kopičijo v vas. Na urnik ga dajte ob dnevih, ko bo na vrsti bolj intenzivna vadba, saj boste predvsem na začetku izkusili boleče in pekoče mišice. Ko se bo telo privadilo na nov napor, se bo zmanjšal tudi čas za okrevanje. Zato ne skrbite, če boste potrebovali kakšen dan odmora več.

Tako se lahko zaščitite tudi pred Alzheimerjevo boleznijo in demenco. Morda vas bolezni še ne skrbita, ker se pojavita predvsem v pozni starosti, vendar je vredno poskrbeti za zdravje že danes. Nekoč si boste hvaležni.

Boljši spomin in zdravje možganov

British Journal of Sports Medicine je objavil raziskavo o tem, da lahko redna vadba prepreči ali zakasni popuščanje možganskih funkcij pri ljudeh po 50. letu starosti. Ko se premikate, telo črpa kri obogateno s kisikom v možgane, tam pa se začnejo ustvarjati nove povezave in boljše prilagajanje na okolico. Tako se boste posledično bolje odzvali na stresne situacije in ohranili dobro razmišljanje ter zbranost.

Lepša drža

Sedeč način življenja škoduje telesu na mnoge načine, med drugim se to pozna tudi na drži. Ramena so ukrivljena, trup pa zapiramo in ga držimo rahlo naprej. Poleg ukrivljenega telesa boste čez čas izkusili bolečine v ramenih in vratu ter omejeno gibanje.

Za izboljšanje drže poprimite za uteži. Z vajami boste odpirali prsni koš in krepili mišice hrbta ter tako poskrbeli tudi za spretnejše gibanje v vse smeri. Ker bo trup utrjen, bo tudi celotna drža telesa lepša. Najbolje bo, da si na začetku priskrbite pomoč trenerja ali se udeležite skupinske vadbe.

Brez bolečin v hrbtu

Za bolečine v hrbtu je poleg drugih stvari krivo neravnovesje mišic, šibka kolena in nestabilen trup. Če na mišice gledate kot na verigo, boste opazili, da šibek člen lahko vodi v večje zdravstvene težave. S treningom z utežmi lahko okrepite celotno telo in se izognete večini bolečin.

Preverite tudi:

1 kalorija (cal) = 4,1868 džula (J)*
* Džul ali joule je enota za delo in energijo v mednarodnem sistemu enot SI, zanjo se uporablja oznaka J.

Sorodni članki
None

Vadba za zdravo hrbtenico

Premalo gibanja, preveč prisilna drža telesa, stres, degenerativne spremembe in poškodbe povzročajo okorelost tistih mišic, ki so neprestano napete, ter ohlap­nost onih…

Zakaj bi morali vadbo začeti z vajami za trebušne mišice?

Vsi, ki se redno ukvarjate s športom, dobro veste, da se morate pred vadbo ogreti z dinamičnimi vajami, nato pa se lotite drugih vaj. Pomembno pa je tudi, da že na začetku vključite…

Če želite postati močnejši in hitrejši, se ne izognite tem vajam

Ne glede na to s katero športno aktivnostjo se ukvarjate, vam bodo vaje za moč in hitrost vedno prišle prav.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri