10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša

Ali mleko redi?

Ali mleko redi? (foto: Shutterstock.com) Shutterstock.com
9. 5. 2013

Večina si ne predstavlja dneva brez vsaj skodelice mleka. Prav tako večina ne pomisli, da lahko prav mleko povežemo z marsikatero težavo.

Kako mleko vpliva na telesno težo?

Kravje mleko je zelo mastno (49 odstotkov kalorij v mleku je iz maščobe, v delno posnetem 35) in ima dvakrat toliko proteinov kot človeško. Zaradi proteinov ga sicer pogosto priporočijo tudi strokovnjaki, vendar te zlahka nadomestite s polnozrnatimi žiti, mastnimi ribami ali pustim mesom in oreščki.

Mleko vsebuje tudi hormone, ki pospešujejo rast, kar je seveda idealno, če je 'končni cilj' krava. Če tako mleko uživamo ljudje, pa ti rastni dejavniki vplivajo le na kopičenje maščob. Zaradi estrogena se te nalagajo predvsem na zadnjici in trebuhu, strokovnjaki zato priporočajo diete brez mlečnih izdelkov.

Kaj pa kalcij?

Nekoč je veljalo, da je mleko v prehrani najboljši način, da se izognete osteoporozi. Danes raziskave kažejo drugače.

Kalcij naj bi bil namreč po pasterizaciji, ko je bil segret na 63 stopinj, povsem neuporaben.

Veliko več kalcija boste dobili v drugih žvilih, kot so sezamova semena (ta vsebujejo 1160 miligramov kalcija), mandlji (234 miligramov), brazilski oreščki, sončnična in bučna semena, stročnice, špinača, zelje, ohrovt, marelice, fige in rabarabara.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri