To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
5 slastnih pudingov s chia semeni
5 slastnih pudingov s chia semeni

Avokado: 6 stvari, ki jih niste poznali

Avokado: 6 stvari, ki jih niste poznali (foto: profimedia) profimedia
23. 8. 2018

Verjetno že veste, da avokado vsebuje zdrave maščobe in veliko hranil, da lahko iz njega pripravite slasten gvakamole, ga dodate v solato ali pa ga pojeste kar na žlico... No, to pa še ni vse. 

1. Avokado ni zelenjava, pač pa sadež (celo "jagoda")

Čeprav je slan in zelen ter bi ga določili za zelenjavo, je avokado v resnici sadež, bolj natančno oz. botanično spada celo med jagode. Nekateri pa mu rečejo tudi maslena hruška. 

2. Vsebuje več kalija kot banana!

En avokado ima 975 milligramov kalija, medtem ko ima banana polovico manj (okoli 487 milligramov). Sicer pa vsebuje tudi vitamine, kot so A, B, C in E in celo vrsto mineralov, predvsem železo, kalcij in fosfor. Po zaslugi lecitina znižuje raven holesterola v našem telesu in nam izboljšuje spomin.

3. Hitreje dozori, če ima zraven banano ali jabolko

Če kupite nezrelega in pretrdega, ga postavite zraven banane ali jabolka, ki bosta pomagala, da hitreje dozori in se omehča. Avokado je zrel, ko se sadež vda ob nežnem pritisku na lupino.

4. Sadež z veliko vsebnostjo proteinov

En avokado naj bi imel okoli 4 grame proteinov, kar je v samem vrhu vsebnosti proteinov v sadju. In to kakovostnih proteinov, vsebuje 18 pomembnih aminokislin, ki jih naše telo lahko uporabi (nekatere proteine iz mesa namreč ne mora.) Avokado uvrščamo med energetsko najbolj dragoceno sadje, ki je lahko prebavljivo in se zelo priporoča pri prebavnih motnjah, kardiovaskularnih težavah in boleznih živčnega sistema.

5. V receptih namesto masla

Njegova kremna struktura in zdrave maščobe se odlično obnesejo pri peki, če ga zamenjate namesto masla. Uporabite ga lahko pri peki piškotov, "brownijev", bananinega kruha... Seveda, če želimo dobiti vse njegove pozitivne učinke, potem uživamo raje surovega. 

6. Ni ga treba vedno pojesti

Včasih si ga lahko nanesete na obraz ali lase - popravljajo poškodovane lase, navlažijo suho kožo, obnesejo se tudi pri tretiranjo sončnih opeklin in gubah. Če dobro pretlačite košček avokada, boste dobili odlično naravno mazilo za nego kože na predelu okoli oči. Masirajte, dokler se ne vpije. Ali pa si pripravite masko za lase tako, da avokado dobro pretlačite, dodajte žlico olivnega olja in sok polovice limone ter masko nanesite na lase. Pustite učinkovati približno 20 minut, nato sperite s toplo vodo. Če imate kratke lase, uporabite polovico avokada.

huffingtonpost

Ne veste, kako ga uporabiti? Poglejte si 13 odličnih in zdravnih načinov uporabe avokada

Značke: avokado

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri