tekacici

Za priprave na maraton bi si mogli vzeti vsaj štiri mesece, pravijo strokovnjaki. Za polmaraton lahko nekaj manj. Zdaj je torej pravi čas, da sestavimo bojni načrt. A preden ga predstavimo poglejmo 5 nasvetov, ki jih nikar ne upoštevajte.

1.

»Prvi kilometer tecite koliko hitro lahko. Tako boste pridobili prednost in tek zaključili z boljšim časom.«

Tega seveda ne boste naredili! Časovni cilj vedno določite/razdelite glede na število kilometrov. In potem poskusite vsak kilometer preteči v določenem tempu. Seveda upoštevajte svojo kondicijsko pripravljenost – bodite realni.

Preizkusite lahko tudi pravilo 51/49. V prvi polovici namenite časovnemu cilju 51 %, v drugi polovici 49 %. To pomeni, da bo v drugem delu vaš tempo malenkost hitrejši. Pod nobenim pogojem pa ne začnite prehitro.

2.

»Teden pred (pol)maratonom vnos hrane in pijače močno zmanjšajte. Tako boste lažji in tudi veliko hitrejši.«

Tudi avto vas brez goriva ne bo pripeljal nikamor. In vaše noge oziroma vaše telo v takšnem stanju ne bo moglo premagovati kilometrov. Uravnotežena dieta in pravilna hidracija je zelo pomembna – v času treningov, pred, med in po teku, pa tudi na dan tekme.

3.

»Vsaj dva tedna pred (pol)maratonsko preizkušnjo povečajte število treningov. Več boste trenirali, boljši boste. To sta dva tedna, ko bi morali resnično dati vse od sebe.«

To sta dva tedna, ko se morate pravzaprav držati nazaj in treninge postopoma zmanjševati – za 30-50 odstotkov, odvisno od tega, kako dolgo že trenirate, kakšna je vaša trenutna kondicijska pripravljenost in kakšna je razdalja, ki jo boste tekli.  

Na dan tekme morate biti sveži, sproščeni in polni energije, ne pa izčrpani ali celo poškodovani zaradi pretiravanja s treningi.

4.

»Za (pol)maraton si priskrbite nove tekaške copate.«

Nikar! Držite se tekaških copatov, v katerih ste trenirali. Na tekmi si ne želite žuljev in bolečin ter posledično odstopa zaradi neprimerne obutve.

Če pa želite (pol)maraton preteči v novih copatah, poskrbite, da boste v njih tekli vsaj teden ali dva pred samo tekmo.

5.

»Pred tekom ne izgubljajte časa z ogrevanjem, ker boste tek že začeli utrujeni. Hranite energijo.«

Pravilno se ogrejte! Brez izjeme vključite dinamično ogrevanje in telo pripravite na preizkušnjo, ki je pred vami.

Preberite še: Kako postati tekač - 6 pametnih in nespametnih stvari za dosego cilja 

Sorodni članki

Priprava na ljubljanski polmaraton in 10-kilometrski tek v šestih tednih

Ste razmeroma redne tekačice, vendar do zdaj niste niti pomislile, da bi se udeležile ene izmed maratonskih tekaških preizkušenj?

Lahko pretečemo maraton brez treninga?

Večina se na maraton pripravlja sistematično, drugi se pripravljajo bolj površno. Pa lahko cel maraton pretečemo ne da bi se nanj temeljito pripravili?

11 nasvetov za najboljši polmaraton

Za vse, ki ste pred 21-kilometrskim tekaškim izzivom, imamo 11 odličnih nasvetov, da bo vaša izkušnja še prijetnejša.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri