10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
25 budističnih modrosti za mir v vaši duši
25 budističnih modrosti za mir v vaši duši
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice

Top nasveti za boljši tek

Top nasveti za boljši tek (foto: Shutterstock.com) Shutterstock.com
27. 4. 2015

Izboljšanje sloga teka vam bo omogočilo hitrejši in daljši tek, z manjšo porabo energije in manj poškodbami.

Če ste kdaj opazovali druge tekače, vam zagotovo ni ušlo, da imajo lepe in manj lepe sloge teka.

Napačni tekaški čevlji, trdo zamahovanje rok, ukrivljen hrbet, neharmoničen korak ali jezen izraz na obrazu lahko slabo vplivajo na slog teka in motivacijo ter porabijo energijo, ki je potrebna za gibanje.

Učinkovit tek s pravilnim slogom

Pri teku se lahko odrežete kar 90 % bolje, če dodate trening vzdržljivosti, sama tehnika pa k temu doda nadaljnjih 10 %.

Močne mišice so odlične za dobro držo, preprečevanje hernije diskov in bolečin v hrbtu, medtem ko imajo šibke medenične mišice in mišice trupa negativen vpliv na vašo držo med tekom in sam slog teka.

Top nasveti za boljši tek

  • Osredotočite se na približno 10 metrov pred vami, tako da lahko prosto tečete, ne da bi preveč napenjali vrat.
  • Nadzor nad vašim telesom in gibanjem se prične v glavi! Naj bo vaša glava pokonci in poskrbite, da je vaša hrbtenjača v sproščenem položaju.
  • Roke naj prosto zamahujejo naprej in nazaj v smeri, v kateri tečete.
  • Vaše dlani naj bodo sproščene in naj se ne premikajo. Palec naj počiva na kazalcu oziroma naj bo rahlo vzdignjen, hrbtna stran dlani pa naj gleda navzven.
  • Nadlakt in podlakt naj tvorita pravi kot.
  • Meča pomaknite naprej, dokler ni vaš gleženj poravnan s kolenom.
  • Stopalo naj bo nekoliko pred telesno osjo. Stopalo naj se aktivno odrinja od tal, dinamično in naravnost nazaj. Vaše koleno in boki naj bodo povsem razširjeni, ko se odrivate od tal.
  • Odvisno od vaše hitrosti, naj se vaša peta pri sunku nazaj vzdigne do nivoja kolena ali nekoliko višje. To bo vaš korak podaljšalo za 2 cm.
  • Zgornji del vašega telesa naj bo pokončen, skoraj povsem vzravnan, kar olajša obremenitev hrbtenjače.
  • S tekočim slogom teka se center težnosti malenkostno dviga in spušča, kar prihrani energijo.
  • Novinci svojo medenico pogosto potisnejo nazaj. Medenica mora biti potisnjena nekoliko naprej. Na ta način se zgornji del telesa samodejno vzravna.
  • Tecite tako, kot želite, da vas vidijo, zato vedno tecite s slogom, mislite pozitivno in imejte nasmeh na obrazu.

Izboljšave korak za korakom

Pred vsakim tekom se odločite za majhno spremembo, npr. "Danes bom poskrbel, da se moje telo dotakne tal tik pred telesno osjo."

Še bolje je, če vaš slog analizira strokovnjak. Če je vaš tek že sedaj popoln, lahko svoj slog teka izboljšate z rednim treningom moči in razteznimi vajami. Prav tako so priporočljive vaje, ki izboljšujejo ravnotežje, ter izpadni koraki.

Veselo na tek!

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri