To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
3 preprosta pravila, kako se znebiti maščobe na trebuhu
3 preprosta pravila, kako se znebiti maščobe na trebuhu

6 presenetljivih razlogov, ki so lahko vzrok nenehne utrujenosti

6 presenetljivih razlogov, ki so lahko vzrok nenehne utrujenosti (foto: Profimedia) Profimedia
30. 5. 2017

Kadar nenehno čutite utrujenost, to ne pomeni le premalo spanca in hitrega tempa. Vzrok je v veliko primerih precej resnejši. Preverite, kaj lahko povzroča občutek zaspanosti.

Sedeče življenje

Sedenje v pisarni večkrat tedensko prav nič ne pripomore k dvigu ravni energije in celo zavira željo po gibanju. Da bi se temu izognili, je pomembno, da ohranjate energijo tudi med okrevanjem po poškodbah ali sedenju pri delu. To dosežete z redno vadbo in tudi pravilno prehrano. Pogosto se je težko spopasti z rutino, ki ne vključuje gibanja, zato se tega lotite čimprej. Dobra novica je, da že po enem tednu redne vadbe telo občuti izboljšanje in se napolni z energijo. Potem pa vztrajate še nekaj tednov in gibanje bo postala dobra navada.

Slabokrvnost ali anemija

Krvne celice vsebujejo hemoglobin, ki pomaga nositi kisik iz pljuč v tkiva. Ko se število rdečih krvničk zmanjša ali če nimajo dovolj hemoglobina, se razvije anemija. Najpogostejši razlogi za to so slaba prehrana, določene infekcije in kronične bolezni prebavil. Pomanjkanje kisika vodi do utrujenosti, ki je glavni simptom slabokrvnosti. Na srečo se motnja lahko odkrije s preprostim testom krvi. Čeprav je zdravljenje odvisno od vzroka, lahko v mnogih primerih vplivate nanjo z zdravo prehrano in dopolnili.

Zanemarjanje spanca

V današnjem svetu neskončnih zahtev in motenj je spanje pogosto prva stvar, ki jo žrtvujemo. A odrasel človek še vedno potrebuje med 6 in 8 ur spanja, pa naj vam bo to všeč ali ne. Osredotočite se na osnovne navade za izboljšanje urnika. Začnite z doslednim sledenjem načrtu spanja tudi ob vikendih. Če se ob sobotah in nedeljah redno odpravljate spat kasneje, se to lahko enači s spreminjanjem časovnih pasov. Vsak večer izključite elektronske naprave eno uro pred spanjem in se izognite kofeinu ter nikotinu. Prav tako omejite počitke med dnevom.

Spalna apneja

Spalna apneja moti dihanje med spanjem za nekaj sekund ali celo minut naenkrat. Medtem ko to ne povzroča popoldne budnost, moti kakovost spanja in je vzrok prekomerne dnevne zaspanosti. Ko zdravnik potrdi diagnozo, lahko priporoča naprave, ki odpirajo dihalne poti ali celo preprost zobni aparat, ki ga nosite vsako noč.

Depresija

Med simptomi so neizmerna žalost, pomanjkanje energije in nespečnost. Lahko se zgodi, da ponoči doživljate obdobja budnosti in pomanjkanje globokega spanca, ki ga nujno potrebujemo za normalno delovanje. Seveda smo se že vsi kdaj počutili žalostno in nismo morali zaspati, vendar pri depresiji občutki trajajo vsaj dva tedna.

Nizek krvni sladkor

Če imate poleg utrujenosti tudi simptome kot so tresavica, zmedenost in tesnoba, obstaja možnost, da imate hipoglikemijo. Gre za stanje, pri katerem je raven glukoze v krvi zelo nizka. To pa telo potrebuje za energijo, zato lahko izkušate tudi utrujenost. Pri diabetikih je vzrok hipoglikemije stranski učinek zdravil, pri ostalih pa lahko nastane zaradi drugih zdravil.

Preberite tudi:

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri