krof-2

Bi zase rekli, da uživate dovolj beljakovin? To lahko pravzaprav vprašate telo, ki vam pomanjkanje kaže z naslednjimi znaki.

1. Telovadite, vendar se ne morete znebiti maščobe. Opazili boste tudi, da nikakor ne morete okrepiti mišic ali jih bolj poudariti. Zakaj? Med vadbo nastanejo mikropoškodbe, ki se celijo med nočnim počitkom. Za proces celjenja potrebujejo beljakovine, ki imajo tudi nalogo, da naredijo mišice trdnejše, kot so bile prej. Zato postopoma napredujete. Kadar se prikrajšate za beljakovine, ne boste opazili večjega napredka v športu in se ne boste učinkovito znebili maščobe.

2. Pogosto si zaželite nekaj sladkega. To se zgodi, ker pri obrokih ne dobite dovolj beljakovin, zato niste povsem siti in si privoščite sladico. Beljakovine postavijo ravnovesje: zatrejo potrebo po sladkem in nasitijo za dlje časa. Verjetno že veste, kaj morate storiti: pozorni bodite, da pri vsakem obroku pojeste dovolj beljakovin.

3. Imate suho kožo, težave z lasmi ali nohti. Preden si kupite na tone kozmetičnih izdelkov, ki naj bi popravili tovrstne težave, preizkusite domač recept: več beljakovin v vsakodnevni prehrani. Te so gradniki v koži, laseh in nohtih, zato se vam zdi, da so te deli telesa v določenem obdobju videti lepši in bolj sijoči. Verjetno si takrat privoščite beljakovinsko polnejše obroke.

4. Lačni ste že kakšno uro po obroku, kar se najbolj pozna, ko po zajtrku pridrvite v službo in bi spet nekaj prigriznili. To se zgodi na primer, če zjutraj pojeste kosmiče. Ogljikovi hidrati se razgradijo hitro, zato si jih zaželite še več, da uravnate krvni sladkor. Prvemu obroku v dnevu dodajte beljakovine, zdrave maščobe in manj ogljikovih hidratov, pa boste siti do kosila.

5. Ves čas ste utrujeni, tudi če ste ponoči spali zadosti ur. Beljakovine poskrbijo, da ste prebujeni in pripravljeni na nov dan, medtem ko ogljikovi hidrati za hip dvignejo krvni sladkor, ki nato hitro upade. Zato se ne morete zbrati in učinkovito opraviti nalog, ali pa si privoščite dodatno skodelico kave, ki kasneje krati vaš spanec.

6. Hitro spreminjate razpoloženje. Tudi če se zbudite veseli, vas lahko v slabo voljo spravi že kakšna malenkost. Beljakovine lahko poskrbijo za stabilnejše počutje, saj vsebujejo aminokisline, ki pomagajo pri proizvodnji “hormonov sreče”, kot sta serotonin in dopamin.

7. Pogosto čutite napihnjenost, čeprav se izogibate določeni hrani, ki povzroča ta občutek. Lahko opazite tudi otekanje nog in gležnjev. Kljub temu, da ne posežete po živilih, po katerih ste napihnjeni, imajo beljakovine pomembno vlogo pri uravnavanju tekočin v telesu.

Sorodni članki

Priljubljene diete na ocenjevanju: Atkinsonova dieta

Beljakovinske diete so v zadnjem času zelo priljubljene, ker poskrbijo za hitro izgubo teže. In ker ljudje še vedno verjamemo v čudežno tabletko (ne glede na to, kakšen vpliv…

Hujšanje - s pravo hrano ob pravi uri

S pravo hrano ob pravi uri uravnajte presnovo in ostanite vitki.

Ali jeste preveč sladkorja?

Življenje je pogosto nepravično. Vsi na primer obožujemo okus po sladkem, a ta žal škoduje našemu zdravju. Včasih se piškotom pač ne moremo upreti, ko pa kasneje brskamo po…

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri