To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
3 preprosta pravila, kako se znebiti maščobe na trebuhu
3 preprosta pravila, kako se znebiti maščobe na trebuhu

Je krivec za odvečne kilograme pijača?

Je krivec za odvečne kilograme pijača? (foto: Profimedia) Profimedia
5. 10. 2013

Pijača je lahko krivec za marsikatero zdravstveno tegobo in med drugim tudi za odvečne kilograme. A tokrat ne bo govora o alkoholu in alkoholizmu, ki v Sloveniji še vedno predstavlja enega ključnih javno zdravstvenih problemov.

Tokrat smo z mislimi pri čisto običajnih sokovih iz tetrapakov, gaziranih in drugih brezalkoholnih sadnih napitkih. Pijači, ki je še pred 50 leti veljala za razkošje, pred 150 leti pa te niso niti obstajale.

Danes več kot 20 % celotnega energijskega vnosa prihaja prav iz tovrstnih pijač.

Morda je prav teh 20 % razlog za odvečne kilograme.

Zakaj je želja po sladkih pijačah navidezno nenasitna?

Znanstveniki pravijo, da se težava skriva v sladkorju in občutku praznega želodca, ki ga takšni napitki ustvarijo.

V štirih tednih, kolikor je trajala raziskava, je skupina v kateri so pili brezalkoholne sladke napitke dnevno zaužila kar 17 % več kalorij kot skupina, ki je jedla npr. bonbone.

Če je torej vaš povprečni dnevni vnos 1 500 kalorij, tega s sladkimi napitki povečate za dodatnih 255.

Ker sladki napitki ne dajejo občutka sitosti, ljudje preprosto ne zmanjšajo vnosa hrane.

Nasvet

Raje si privoščite vodo, ki je ključna za presnovne procese v telesu. Odgovorna je za transport snovi, ki so potrebne za rast in ustvarjanje energije, ki nastane z izmenjavo snovi med organi in zunanjim okoljem.

Mimogrede naj omenimo še: vse mišice vsebujejo 75 odstotkov vode, zato je količina vode pomembna tudi za delovanje in rast mišic.

Poleg vode lahko pogosteje pijete še:

  • Čaj - škoda bi bilo vse te antioksidante, vitamine in minerale, ki jih vsebuje čaj, zamenjati za prazne kalorije. 
  • Kavo - nesladkano, seveda. Tudi kava zviša koncentracijo antioksidantov in poveča njihovo aktivnost.

Ne pretiravajte pa:

  • z mlekom - čeprav vsebuje kalcij in beljakovine, lahko isto količino teh hranil zagotovijo tudi drugi mlečni izdelki, kot je npr. jogurt;
  • z alkoholom - z alkoholom boste zaužili ogromno praznih kalorij. Povzroči celo povečanje apetita;
  • s sadnimi sokovi - mit, ki se na žalost še vedno prodaja - sadni sokovi so zdravi, saj so narejeni iz sadja. Težava je seveda v sumljivih količinah dodanega sladkorja;
  • z dietnimi pijačami - ker so sladkane z umetnimi sladili, običajno ne vsebujejo veliko kalorij, vendar se pojavijo druge težave - zaradi pogostega pitja dietnih pijač, pozabite na, za telo pomembnejšo, vodo. Tudi zeleni čaj je priporočljivejši.

Foto: profimedia.si

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri