10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša

Jesenska dieta, ki topi kilograme in prečisti telo

Jesenska dieta, ki topi kilograme in prečisti telo (foto: profimedia) profimedia
14. 10. 2015 Vir: liza.aktivni.si

Dieta temelji na zelenjavi, s čimer ubijete dve muhi na en mah. Omogoča vam namreč, da se rešite odvečnih kilogramov ter očistite telo nabranih toksinov.

Zelenjava vsebuje ogromne količine vlaknin, ki izboljšujejo delovanje prebavnega trakta.

Tako boste med dieto uredili svojo postavo in obenem ustvarili zaloge hranljivih snovi, s katerimi si boste okrepili imunski sistem. Zelenjava vsebuje malo kalorij, hkrati pa ponuja dolg občutek sitosti. Z zelenjavo lahko skuhate različne okusne in zdrave jedi, tako ni nevarnosti, da bodo vaši meniji enolični.

Osnovna pravila jesenske diete

  • Z jedilnika je nujno treba povsem izločiti rafinirani sladkor in sladkarije. Če želite, lahko dodate čaj ali sadne solate z malo medu.
  • Med dieto se izogibajte nezdravi hrani živalskega porekla: polgotovih izdelkov, klobas in dimljenega mesa. Dovoljena je uporaba mlečnih izdelkov z nizko vsebnostjo maščob.
  • Dokler ste na dieti, je prav tako iz prehrane treba popolnoma izločiti alkohol in brezalkoholne pijače (sokove, gazirano vodo).
  • Lahko uporabljate malo kakovostnega rastlinskega olja (olivno, laneno), priporočeno pa je, da večino izdelkov kuhate ali pečete.
  • Če je vaš cilj izguba kilogramov, se te diete dosledno držite, če pa želite le očistiti telo in okrepiti imunski sistem, lahko katero omenjeno živilo zamenjate s poljubnim.

Če se boste držali tega menija, lahko v enem tednu izgubite 3 do 5 kg.

1. DAN

Zajtrk: kos koruznega kruha, kos nemastnega sira, 250 ml kave z mlekom brez sladkorja

Malica: 200 ml kompota iz pomaranč, hrušk in jabolk brez sladkorja

Kosilo: 300 ml zelenjavne juhe

Malica: 200 ml nemastnega jogurta (1 %)

Večerja: 250 g sira s suhimi marelicami

2. DAN

Zajtrk: kos koruznega kruha, kos nemastnega sira, 250 ml kave z mlekom brez sladkorja

Malica: 200 ml kompota od pomaranče, hruške in jabolka brez sladkorja

Kosilo: 300 ml zelenjavne juhe

Malica: 200 ml nemastnega jogurta (1 %)

Večerja: 150 g solate od paprike, paradižnika, kumare z olivnim oljem, 100 g kuhanega piščanca

3. DAN

Zajtrk: kos koruznega kruha, kos nemastnega sira, 250 ml kave z mlekom brez sladkorja

Malica: 200 ml kompota iz pomaranč, hrušk in jabolk brez sladkorja

Kosilo: 300 ml juhe iz zelja in posnetega mesa

Malica: 200 ml nemastnega jogurta (1 %)

Večerja: 150 g bele kuhane ribe, 100 g solate iz korenčkov, jabolk, zelja, 2 malih breskvic

4. DAN

Zajtrk: kos koruznega kruha, kos nemastnega sira, 250 ml kave z mlekom brez sladkorja

Malica: 200 ml kompota iz pomaranč, hrušk in jabolk brez sladkorja

Kosilo: 250 g zelenjave s sirom in špinačo

Malica: 200 ml nemastnega jogurta (1 %)

Večerja: 250 g solate s pomarančami, bananami, kivijem, breskvami in hruškami

5. DAN

Zajtrk: kos koruznega kruha, kos nemastnega sira, 250 ml kave z mlekom brez sladkorja

Malica: 200 ml kompota iz pomaranč, hrušk in jabolk brez sladkorja

Kosilo: 200 g pečenega krompirja z začimbami in smetano

Malica: 200 ml nemastnega jogurta (1%)

Večerja: 250 g solate iz naribane cvetače, korenčka in suhe slive s smetanovim ali jogurtovim prelivom

6. DAN

Zajtrk: kos koruznega kruha, kos nemastnega sira, 250 ml kave z mlekom brez sladkorja

Malica: 200 ml kompota iz pomaranč, hrušk in jabolk brez sladkorja

Kosilo: 100 g kislega zelja, 150 g kuhanega krapa

Malica: 200 ml nemastnega jogurta (1 %)

Večerja: omleta iz dveh jajc in skodelica mleka

7. DAN

Zajtrk: kos koruznega kruha, kos nemastnega sira, 250 ml kave z mlekom brez sladkorja

Malica: 200 ml kompota od pomaranče, hruške in jabolka brez sladkorja

Kosilo: 200 g kuhanih bučk s sirom

Malica: 200 ml nemastnega jogurta (1 %)

Večerja: 150 g zelja, 3 slive

Prednosti in pomanjkljivosti jesenske diete

  • Osnovna prednost tega načina prehranjevanja je možnost, da izgubite kilograme in hkrati okrepite odpornost. Po takšnem prehranjevanju boste občutili lahkotnost, energijo in izboljšanje razpoloženja. Zaradi pestrosti menijev jo telo dobro prenaša.
  • Kar se tiče pomanjkljivosti tega načina prehranjevanja, ta ni povsem uravnotežen z vsemi hranljivimi snovmi, ki so organizmu potrebne. Takšne diete se ni treba držati dlje kot sedem dni.
  • Ne pozabite, da ta vrsta prehrane ni primerna pri akutnih in kroničnih obolenj gastrointestinalnega trakta, pri ljudeh z oslabljenim imunskim sistemom, med nosečnostjo in dojenjem ter v otroštvu.
  • Če med dieto čutite vrtoglavico in poslabšanje zdravja, se takoj vrnite na običajen način prehrane in obiščite zdravnika.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri