piknik

Poletje je čas piknikov na prostem, mastne hrane na žaru in osvežilnih pijač, ki so pogosto alkoholne. Kako poskrbeti za zdravje, ne da bi zamudili druženja in zabavo?

Pripravili smo nekaj nasvetov, s katerimi boste lahko imeli oboje – zdravje in zabavno poletje.

Poglejte, kako ostane v dobri kondiciji in hkrati jeste zdravo ter si še vedno privoščite kepico najljubšega sladoleda.

Na treningu

  • Ne zanemarite treningov

Zdaj že veste, da bo poletje prineslo veliko nepričakovanih popoldanskih druženj, pa tudi piknikov in vikendov preživetih ob morju ali v gorah, zato to upoštevajte pri načrtovanju treningov.

Za začetek pripravite rezervni načrt, če v primeru vročine ali nevihte ne boste morali ven. Nato predvidite treninge tako, da jih boste lahko izvedli kljub vsem druženjem in obveznostim. Čas lahko prihranite s HIIT treningom ali pobrskate za vajami, pri katerih ne potrebujete pripomočkov in jih lahko opravite tudi na počitnicah.

  • Hidrirajte se in napolnite zaloge energije po treningu

Poleti je hidracija pred, med in po vadbi še bolj pomembna, saj telo s potenjem zaradi toplega ozračja izgublja še več tekočine. Zato imejte na dosegu roke vedno plastenko vode in si med treningom vzemite kratke odmore za nekaj požirkov. Po vadbi ne pozabite na beljakovine, ki bodo pomagale pri celjenju in obnavljanju mišic.

Na počitnicah

  • Pomislite na osvežujoče, doma pripravljene prigrizke

Običajno na počitnicah ne pazimo preveč na hrano in si privoščimo tudi vrečko čipsa ali tablico čokolade. S tem ni nič narobe, če takšni prigrizki ne prevladajo.

V veliki večini jih pripravite sami doma. Lahko preprosto narežete sadje ali zelenjavo, ki jo imate radi in vas bo osvežila. Sami pripravite energijske tablice in vodo z okusom, v trgovini pa ne pozabite na oreščke.

  • Sladoled naj ne bo na meniju vsak dan

Brez slabe vesti si privoščite kepico sladoleda, vendar ne vsak dan. Če si zaželite nekaj hladnega, v zamrzovalnik dajte banane in jagodičje. Zmiksajte zmrznjene banane in pripravite preliv iz jagodičja ter si privoščite domač sladoled.

Ker mu ne boste dodali sladkorja, ga jeste povsem brez slabe vesti! Kot posip lahko izberete tudi mlete oreščke ali drugo sadje po izbiri. Ali pa pripravite osvežujoč smuti, ki vas bo prav tako ohladil.

Na pikniku

  • Pred obrokom spijte kozarec vode

Voda bo preprečila dehidracijo in poskrbela tudi za vašo težo. Če si boste pred poslastico na pikniku privoščili kozarec vode, boste prej siti, in tudi prikrajšani za sladkor, ki se skriva v gaziranih ali sadnih sokovih, ki so obvezni del zabave. To bo precej olajšalo nadzorovanje teže.

  • Na meni dodajte zelenjavo

Poleg mesa na žaru, si privoščite tudi zelenjavo. Skušajte se držati pravila, da zelenjava zavzema polovico krožnika. Pripravite še osvežilne poletne solate iz kumar, bučk, paradižnika ter druge sezonske zelenjave. Zmerne količine pomaga ohraniti tudi manjši krožnik, ki bo prej napolnjen s hrano, vi pa boste po koncu imeli občutek sitosti, saj ste pojedli vse, kar ste si naložili.

  • Če pijete alkoholne pijače, se hidrirajte

Alkohol poleg veliko kalorij in sladkorja prinese tudi dehidracijo, ki naredi veliko škode telesu. Zato bodite pozorni, da poleg alkoholne pijače hkrati pijete tudi vodo. Alkohol je sicer odsvetovan zaradi vseh negativnih posledic, ki jih ima na organizem, kadar se mu ne morete izogniti, pa poskrbite za redno hidracijo.

1 kalorija (cal) = 4,1868 džula (J)*
* Džul ali joule je enota za delo in energijo v mednarodnem sistemu enot SI, zanjo se uporablja oznaka J.

Sorodni članki

3 mrzli prigrizki za vroče poletje

Poleti ne moremo mimo mrzih, osvežilnih sladic, ki pa niso le kepica (sladkega) sladoleda. Poglejte, kako jih naredite sami doma.

Najboljša in najslabša hrana, ki si jo lahko privoščite poleti

Poleti težko hrano običajno zamenjamo za lažjo, ki naj bi bila tudi bolj zdrava. Vendar nekatera »lahka« živila vsebujejo veliko preveč kalorij, ki jih v celem dnevu ne porabimo…

Zakaj se prenajedamo in kako to ustaviti?

Ste se že kdaj znašli ob polno obloženi mizi, kjer kar niste morali nehati jesti, čeprav ste bili že zdavnaj siti? Pripravili smo nekaj nasvetov, ki vas odvrnejo od prenajedanja na…

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri