10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
25 budističnih modrosti za mir v vaši duši
25 budističnih modrosti za mir v vaši duši
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice

Krivci za debelost

Krivci za debelost (foto: Shutterstock.com) Shutterstock.com
3. 5. 2013

Pravočasno odkrijte krivce za debelost, jih odstranite iz svojega vsakdana ter začnite živeti zdravo. Ukrepajte, preden bo prepozno!

Vedno več ljudi se otepa odvečnih kilogramov, posledično pa njihovo zdravje peša.

Pri debelih ljudeh se povečajo možnosti za bolezni srca in ožilja, sladkorno bolezen, nastanek žolčnih kamnov, celo za možganski udar ali infarkt, debelost lahko celo povzroči anksiozna stanja in depresije.

Ali ste predebeli?

Stanje prehranjenosti lahko ugotovimo z indeksom telesne mase (ITM), ki ga izračunamo tako, da težo v kilogramih delimo s kvadratom višine v metrih.

Če je dobljena številka večja od 25, potem se uvrščate v prvi razred debelosti, če je večja od 30, spadate v drugo kategorijo ljudi s prekomerno telesno težo, vaše zdravje pa je lahko močno ogroženo, če številka presega vrednost 40. V vseh treh primerih ste predebeli!

Krivcev za debelost je vsak dan več, mi vam predstavljamo nekaj potuhnjenih.

Prijatelji: V družbi prenehamo šteti kalorije

Če imate dobrega prijatelja s prekomerno težo, obstaja velika verjetnost, da se boste tudi sami začeli rediti – to kažejo dognanja znanstvenikov iz Harvarda, ki so v 32 letih opravili raziskavo na 12. 000 osebah.

Študija je pokazala, da prijatelji celo bolj vplivajo na pridobivanje teže kot zakonski partnerji ali družinski člani. Debelost je kot virus, saj v sproščeni družbi prenehamo šteti kalorije vseh zalogajev, ki pristanejo v naših ustih.

Naš nasvet: Prijatelji so nam lahko v pomoč pri hujšanju, kajti boj z odvečnimi kilogrami bo veliko lažji, kot če bi se ga lotili povsem sami.

Geni: Z vadbo nad genetiko

Ob razkrivanju skrivnostnega področja genetike, so našli gen za debelost – FTO. Raziskava, ki so jo opravili na 40.000 Britancih, Italijanih in Fincih, je pokazala, da sta FTO in ITM povezana. Gen pa je bil obsojen kot glavni krivec za debelost – ljudje z enim genom FTO imajo 30-odstotno možnost, da se bodo v življenju spopadali z odvečnimi kilogrami, tisti z dvema pa imajo kar 70 odstotkov možnosti.

Naš nasvet: Najlažji izgovor = za debelost so krivi geni! Do odličnih rezultatov si lahko pomagamo sami - s športno zagnanostjo bodo odvečni kilogrami skopneli.

Slaba (pre)hrana: Spremenite navade

Neuravnotežena prehrana je danes problem večine ljudi. Če nam je z jedilnika uspelo odstraniti hitro prehrano, še vedno obstaja veliko živil, ki se jih moramo izogibati, če bi radi shujšali.

Na primer 'bela' živila: beli kruh, bele testenine, beli riž, beli sladkor … Namesto teh živil uživajte tista, ki imajo nizek glikemični indeks in ne povzročajo drastičnih nihanj krvnega sladkorja.

Naš nasvet: Če se odločimo izgubiti odvečne kilograme, je treba spremeniti prehranjevalne navade. Če ne veste, kaj se s hrano dogaja v vašem telesu in kako slednja vpliva na njegovo delovanje, v roke vzemite knjigo o delovanju telesa.

Vsekakor pa ne boste zgrešili, če se bo na vašem krožniku znašlo veliko zelenjave in sadja.

Sedenje na kavču: Čas je, da se spravite v gibanje

V kuhinji se opremimo z najljubšim prigrizkom, gazirano pijačo, se udobno namestimo na kavču in večer preživimo v mirovanju. Tak način življenja je nevaren, saj lahko sproži niz kroničnih bolezenskih stanj.

A kljub temu vedno najdete dovolj izgovorov za nadaljevanje pasivnega načina življenja: za aerobiko sem preveč nerodna, fitnes je samo za mišičnjake, na kolesarskem sedežu je tako neudobno, rolanje je nevarno, bazen je predaleč, med tekom me lahko napade potepuški pes …

Naš nasvet: Gibanje je osnova za zdravje in je koristno za vaš organizem. Vadba poskrbi za dvig nivoja endorfinov, od katerega je odvisen vaš občutek sreče, zato si za dobro počutje vsak dan vzemite trenutek za miganje.

Prenajedanje: Odpravite ga in rezultati bodo vidni

Enačba za vitkost pravi, da mora biti za znižanje telesne teže dnevni vnos hrane manjši kot je dnevna poraba energije. Če postavite na tehtnico gibanje in prehrano, vam takoj odsvetujemo drastično zmanjšanje prehrane. Telesa namreč ne smete stradati.

Raje ga poženite v gibanje, ker bo tako izgubilo maščobne zaloge, in ne bo posegalo po energijskih zalogah v mišicah.

Največji krivci za debelost so občasni prigrizki – grižljaj med pripravo kosila, košček čokolade pred televizorjem ali pest orehov med delom za računalnikom. Vse to so prigrizki, ki imajo vsaj 50 kalorij.

Naš nasvet: Če bi radi shujšali, se striktno držite obrokov. Za vsak obrok si vzemite čas in ga pojejte v miru, ob lepo pogrnjeni mizi, vsak grižljaj pa dobro prežvečite.

Manjši vnos hrane + večja potrošnja energije = nižanje telesne teže.

Metabolizem: Ukrotite ga z gibanjem

Pogosto je metabolizem kriv za debelost, kajti poznamo ljudi s hitrim metabolizmom, ki lahko pojedo vola, pa se ne bodo zredili, in tiste, ki nimajo te sreče in že po majhnem grižljaju opazijo nalaganje maščevja.

Naš nasvet: Metabolizem ne vpliva na kilograme. Njegovo delovanje lahko spodbudite z gibanjem, pa četudi je to kratkotrajno. Pomembno je, da je redno!

Hitra hrana: Upočasnite način življenja

Hamburgerji, pice, pečen krompirček in druga hitro pripravljena hrana ni dobra za vaše zdravje. Hitra hrana vsebuje veliko maščob, soli in drugih dodatkov, ki se radi 'lepijo' na vašo zadnjico.

Enako velja za polpripravljene izdelke, ki jih mnogi brez slabe vesti pojedo med službenim časom, ker nimajo časa za pripravo zdravega obroka.

Naš nasvet: Posledice hitrega ritma življenja v kombinaciji s hitrim prehranjevanjem nosi zdravje. Upočasnite način življenja in si vzemite čas za nakup in pripravo svežih živil. Na malico pomislite že zjutraj, zdrav obrok je lahko pripravljen že v nekaj minutah.

Diete: Odrekanje je vedno neuspešno

Predstavljajte si, da ste že nekaj dni na dieti, pri kateri je dovoljeno zaužiti le tisoč kalorij dnevno, kazalec na tehtnici pa še kar miruje.

Prepričanje, da manj jedače lahko sklati kilograme, je napačno, a žal zasidrano v marsikatero glavo. Telesna teža se kljub odrekanju ne bo zmanjšala. Ste že slišali za jojo učinek?

V praksi funkcionira takole: med dieto izgubite deset kilogramov in ste zaradi tega presrečni. Po pol leta, ko ste spet na starih prehranjevalnih navadah, se teh deset kilogramov vrne, pa še dodatnih pet jih pridobite. Zagrabi vas panika in spet se lotite diete, ki tokrat ne deluje, zato stradate dneve in tedne, a brez rezultatov!

Naš nasvet: Če bi zares radi za vedno izgubili kilograme, se izogibajte odrekanju. S hujšanjem ne hitite. Zadajte si cilj – pol kilograma na teden in nič več.

Če boste na teden shujšali več kot kilogram, bo to na račun vode, ki se zadržuje v organizmu. Zato si zadajte dolgoročno hujšanje, ki bo tudi dolgotrajno gledano uspešno!

Utrujenost: Napad na telo in duha

Utrujenost in pomanjkanje spanca delujeta kot napadalca, zato se telo odzove z obrambo – kopičenjem za slabe dni. V dneh, ko ste najbolj utrujeni, vam namreč zmanjka energije za pazljivo prehranjevanje in v vašem želodcu se znajde prav vse.

Naš nasvet: Pomanjkanje spanca ni dobro za zdravje, zato si ga privoščite ravno toliko, kot ga vaš organizem potrebuje za normalno in zbrano delovanje. Če se boste v nov dan prebudili spočiti, telo ne bo utrujeno in ne bo hrepenelo po energiji iz hrane.

Stres: Organizem se brani s kopičenjem

Med negativne posledice stresnega načina življenja prištevamo tudi debelost, kajti veliko ljudi se v stresnih situacijah za pomiritev zateka k hrani, posebno sladkarijam, ki jih nenadzorovano požirajo. Organizem pa kopiči energijo v maščevju.

Naš nasvet: Dokazano je, da nekateri ljudje v stresnih situacijah pozabijo na hrano, drugi pa si jo privoščijo nenadzorovano. Vsekakor, nič od tega ni zdravju prijazno.

Če je pred vami stresen dan, že vnaprej poskrbite, da bo vaša prehrana redna in zdrava. Če pa je stresen dan za vami, si privoščite sprostitev daleč stran od hladilnika.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri