10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
25 budističnih modrosti za mir v vaši duši
25 budističnih modrosti za mir v vaši duši
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice

Nevarno hujšanje najstnic s pomočjo hitrih diet

Nevarno hujšanje najstnic s pomočjo hitrih diet (foto: Profimedia) Profimedia
27. 4. 2017 Vir: liza.aktivni.si

Vsaka magična dieta, ki hitro topi maščobe, je škodljiva za zdravje, še posebej za najstnice, ki bi morale do želene teže priti postopoma in pod strokovnim nadzorom!

Kako sem debela, kakšen trebuh imam, kako debelo zadnjico ... To je le nekaj fraz naših najstnic. Ker se preveč primerjajo z vzori iz sveta medijev in zabave, želijo tudi same shujšati in se lotevajo diet, ki so nevarne za zdravje v dobi rasti in razvoja.

Pregled staja prehranjenosti

Pred vsakim hujšanjem bi morali najprej pregledati stanje prehranjenosti. Ta je ogledalo prehrane in pokaže, ali v organizem vnašamo vse, kar naše telo potrebuje. Zato bi morali pred vsakim hujšanjem izvesti laboratorijske analize krvne slike, beljakovin v krvi, vitaminov v serumu in izmeriti indeks telesne mase. Šele tako lahko pridemo do ocene, ali smo predebeli oziroma presuhi.

Pri odraslih, po 20. letu starosti, je to dokaj enostavno. Indeks telesne teže se izračuna tako, da se teža v kilogramih deli s kvadratom višine, izražene v metrih.

Indeks telesne mase med 25 in 29,5 je znak, da je treba paziti na prehrano in s telesno vadbo preprečiti nadaljnje pridobivanje telesne teže. Vrednosti nad 29,01 pri petnajst letih in nad 30 pri dvajsetih kažejo na tveganje za bolezni presnove.

Med puberteto otroci zrastejo še za četrtino, zato so takrat tudi večje potrebe za energijo in hranila.

Motnje menstrualnega ciklusa

Po desetem letu starosti se pri dečkih začnejo razvijati mišice, dekleta pa dobijo več mastnega tkiva (če pride do prevelikega povečanja, ta ostane tudi v poznejši, odrasli dobi). Zato imajo v povprečju za 2.5121 kj (600 kalorij) manj potreb.

Potrebe po mineralih in vitaminih so enake pri obeh spolih. Posledica slabe prehrane v tem življenjskem obdobju se odrazi v nedoseganju maksimalne višine in neenakomernem razvoju posameznih delov telesa, največkrat prsnega koša.

Pri dekletih lahko prihaja tudi do motenj menstrualnega ciklusa. V primeru prekomernega povečanja telesne teže je vsekakor treba poiskati tudi strokovno zdravniško pomoč, da se izključi morebitna sladkorna bolezen.

Hitra izguba teže je nevarna za zdravje

Izguba 4 do 5 kilogramov v 2 do 3 tednih vsekakor pomeni precejšnjo nevarnost za zdravje. Hitre diete v najstniški dobi povzročijo predvsem pomanjkanje esencialnih hranil, denimo vitamina C, nato pade odpornost, tkivo se slabo obnavlja in prepočasi raste ...

Bodite tudi pazljivi, če se vaša najstnica loti diet, ki prepovedujejo vnos mlečnih izdelkov, ogljikovih hidratov ali maščob. Nevarne so tudi diete s presnim sadjem in zelenjavo. S takimi dietami vaša najstnica ne bo izgubila niti grama maščobe, temveč se bo predvsem razgradil glikogen v jetrih in mišicah. Možgani in rdeča krvna telesca potrebujejo sladkor, tega pa organizem jemlje iz mišic.

Po zelo restriktivni dieti se kilogrami tudi hitro vrnejo, ker se organizem v času trajanja nauči, da mora varovati svoje rezerve. Veliko bolje je pametno izbirati vrsto hrane in se naučiti, kako jesti brez viška kalorij in pa obenem v svoje življenje vključiti tudi ustrezno telesno aktivnost.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri