10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
25 budističnih modrosti za mir v vaši duši
25 budističnih modrosti za mir v vaši duši
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice

Nikoli ne izpustite ponedeljkovega treninga in nikoli lačni v trgovino!

Nikoli ne izpustite ponedeljkovega treninga in nikoli lačni v trgovino! (foto: Shutterstock) Shutterstock
17. 3. 2018 Vir: liza.aktivni.si

Trenerji v fitnes centrih so vsak dan v stiku z ljudmi, ki se odločijo za bolj zdrav in razmigan slog življenja.

In seveda iz prve vrste lahko opazujejo razliko med tistimi, ki konstantno trenirajo in vsaj približno pazijo na zdravo prehrano, ter med tistimi, ki fitnes naprave zasedejo le januarja, nato pa se ponovno prikažejo maja, ko se bliža odhod na morje.

Andraž Kavka, osebni trener in lastnik fitnes studia Alfa Gym Ljubljana, poudarja, da
sta za lepo in zdravo telo najbolj pomembni dve stvari – disciplina in konstantnost.

"Veliko ljudi začne trenirati januarja, ko sprejmejo novoletne zaobljube, ter nato spet spomladi, ko se začne bližati odhod na morje. To je seveda bolje kot nič, a je zelo narobe. Človek mora ves čas migati, prav konstantnost prinese rezultate. Moram priznati, da sem včasih še sam presenečen, kako lahko majhne spremembe prinesejo velike rezultate. Imam stranko, ki zdaj trenira dvakrat na teden, kar je še vedno relativno malo, zmanjšala je vnos ogljikovih hidratov, a rezultati so odlični," pravi Andraž in nadaljuje: "Najpomembnejših je prvih 14 dni, takrat je zelo pomembno, da pazimo pri prehrani, da jemo čim več beljakovin, nič sladkarij in čim manj ogljikovih hidratov. Po 14 dneh vse postane veliko lažje."

Trener pravi, da si ljudje, ki jim pogosto niha teža, uničijo metabolizem in presnovo, telo namreč ne ve, kaj lahko pričakuje – ali bo stradalo ali bo dobilo veliko hrane.
In kako se organizirati, da ne bomo že po nekaj tednih aktivnega življenja utrujeni, naveličani in polni izgovorov? Andraž ima za vse 13 praktičnih in pametnih nasvetov.

1. Zelo pomembno je, da sami določite, kdaj je najmanj možnosti, da boste izpustili trening. Jutranji treningi so po navadi odlični za tiste, ki nimajo časa in volje popoldne. Lahko greste na trening takoj po službi, lahko tudi zvečer, če se takrat vaše telo dobro počuti in če nimate težav z umiritvijo pred spanjem. Andraž predlaga, da lahko skočite na trening tudi med službeno malico.

2. Naj vas motivira dejstvo, da lahko po treningu dobro jeste – na primer odličen obrok so jajca ali proteinska tablica ali napitek.

3. Študentom, ki imajo popolnoma drugačen urnik kot drugi, Andraž svetuje, naj pridejo zvečer ali dopoldne, če nimajo predavanj.

4. "Never skip Monday" ali nikoli ne preskoči ponedeljka, je znana modrost nas trenerjev, ki jo radi povemo svojim strankam. Ponedeljek je zelo pomemben dan, potem prideš še enkrat, dvakrat in si naredil treninge za tisti teden," svetuje Andraž.

5. Dieta se začne v trgovini, zato ne pojdite nikoli lačni v trgovino: "Pomembno je, da že v trgovini kupujete z glavo in si ne kupujete nezdravih živil in sladkarij. Če nimate doma, ne morete grešiti."

6. Rezultati so najboljša motivacija, pravi Andraž: "Zagotovo dajo rezultati ljudem največjo motivacijo in jim ni več težko hoditi na treninge ter zvečer preskočiti kakšne tortice. Ko vidiš, da napreduješ in da ves trud ni zaman, ni več težko vztrajati."

7. Lahko si privoščite tudi kos torte, je prijazen Andraž, a naj bo to le kos torte in naj bo to le sem ter tja, ne vsak dan. "Lahko pojemo torto, a naj bo naslednji obrok nato lažji in manj kaloričen."

8. Pametno je imeti vsaj dva prijatelja, prijateljici, ki trenirajo z vami. Vsaj eden bo vedno šel in v družbi je vse bolj zabavno, predlaga trener.

9 Za vse, ki se niso veliko ukvarjali s športom ali še niso zašli na fitnes, Andraž predlaga, da vsaj nekaj časa trenirajo z osebnim trenerjem: "Kupite nekaj individualnih ur, lahko tudi dva skupaj, tako boste največ odnesli od treninga in se tudi največ naučili. Ko že nekaj znate, pa vam lahko trener napiše program in gresta le še občasno skupaj čez trening."

10. Šport naj postane del prostega časa, v njem moramo uživati. Pojdite drsat, smučat, v hribe … karkoli, samo da gibate in uživate.

11."Nikoli si ne recite, da ste najdebelejši in najbolj narodni na fitnesu, zagotovo je še nekdo debelejši in nerodnejši," pravi Andraž in doda, da velikost ni pomembna, pomembno je, da se odločimo in premaknemo.

12. Pomembno: zakonci, partnerji, ki trenirajo, tudi več seksajo. "Ti lahko spremeniš partnerja in ga motiviraš za gibanje," razmišlja lastnik fitnesa Alfy Gym.

13. Konstanta! "Še enkrat poudarjam, najbolj pomembno je, da ste vztrajni, konstantni, da ne migate samo poleti ali samo pozimi, ampak ves čas, pa čeprav le enkrat ali dvakrat na teden," polaga na srce vsem, ki želijo biti fit, lepi in čvrsti, osebni trener Andraž Kavka.

Foto: Shutterstock

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri