10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša

Preprečite bolečine v hrbtu

2. 9. 2011

Verjetno ste se že srečali s tovrstnimi bolečinami. Redno gibanje je najpomembnejši ukrep za preprečevanje bolečin v hrbtu, pomembno pa je predvsem sprožiti samoozdravitvene moči.

Križ s križem

Skoraj vsak se je vsaj enkrat v življenju srečal s temi bolečinami. Pri tem seveda ne smemo pozabiti, da je hrbet več kot samo del telesa – je tudi psihosomatski organ. Nosi mnogo bremen, hkrati pa nemalokrat nosi tudi psihična bremena. Ne tako redko se v obliki bolečin hrbta ali lumbaga izrazijo depresije. Nenehen stres in pritiski povzročijo, da se iz napetosti razvije nategnjenost. In kronična nategnjenost lahko povzroči zdrs medvretenčnih ploščic in lumbago.

Za preventivo je dobro upoštevati sedem pravil

  • Vsak dan je treba 10 minut izvajati vaje za krepitev hrbtnih mišic
  • Pravilno je treba stati
  • Pravilno hoditi
  • Pravilno sedeti
  • Pravilno ležati
  • Pravilno vstajati
  • Pravilno dvigovati bremena

Že otroci recimo v povprečju pred televizijskim sprejemnikom in računalnikom presedijo od štiri do pet ur na dan. Posledica je zdrs medvretenčnih ploščic, ki se dogaja tudi že pri šolarjih. Pred tem si ne smemo zatiskati oči – otroci se morajo veliko gibati.

Pri lažjih bolečinah v hrbtu strokovnjaki priporočajo, da se čim več gibljete. Zelo pomembno je, da se pred telesno dejav­nostjo dobro ogrejete in raztegnete mišice. Gibanje je najučinkovitejša protibolečinska terapija pri začetnih težavah s hrbtom. Toda bodite previdni in se gibljite le do bolečinskega praga, in ne toliko, da bi vas bolelo. Pri pogostih težavah so zelo priporočljive vaje za krepitev mišic hrbta in trebuha.

Pri bolečinah sta se kot zelo dobri izkazali tudi terapiji s toplimi in hladnimi obkladki. Pri zelo močnih bolečinah zavijte ledeno vrečko z gelom v brisačo in si jo položite na prizadeto mesto. Pri kroničnih bolečinah bolj pomaga termofor. Dobro dene tudi kopel z na primer tremi kapljicami rožmarinovega ali sivkinega olja ali pa prhanje z vročo vodo.

Najboljši zdravnik pa ste vi sami. Na žalost na trgu ne obstaja nobena tableta z imenom 'zdravje', ki bi jo preprosto zaužili in bili zdravi. Naša naloga je, da izberemo zdrav življenjski slog. Življenje oblikujte v pozitivni smeri in si privoščite odmore. Hrbtenica mora ostati stabilna in za to potrebuje minerale. Medvretenčne ploščice se ne prehranjujejo s pomočjo prekrvavitve, temveč indirektno prek obdajajočega okolja. Kupujte čim bolj sveža, naravno pridelana živila, najbolje iz ekološke pridelave. Kuhajte sami in uživajte v tem. Pomembno je tudi, da dnevno popijete med 1,5 in dvema litroma tekočine. Tekočina bo med drugim poskrbela za elastičnost medvretenčnih ploščic.

Težavni predel hrbtenice

Vratna vretenca (1–7): če vas boli predvsem v predelu gibljivih vratnih vretenc, se za tem večinoma skriva stres ali dolgotrajno sedenje za pisalno mizo. Posledice so pogosta zategnjenost mišic in tudi vrtoglavica ter glavobol.

Prsna vretenca (8–19): ker jih ščitijo rebra, prsna vretenca niso tako zelo dovzetna za obolenja. Boleča zategnjenost je večinoma vzrok psihičnih obremenitev.

Ledvena vretenca (20–24): nosijo dve tretjini naše telesne teže – temu ustrezno se v tem predelu pogosto pojavijo zategnjenost in težave z medvretenčnimi ploščicami. Glavni vzroki: enostranske obremenitve in pomanjkanje gibanja.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri