To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
3 preprosta pravila, kako se znebiti maščobe na trebuhu
3 preprosta pravila, kako se znebiti maščobe na trebuhu

Preženite sezonsko melanholijo

Preženite sezonsko melanholijo (foto: Shutterstock.com) Shutterstock.com
29. 12. 2013

Pozimi številni postanemo tudi slabše razpoloženi. Kar ne moremo se dvigniti s kavčev in smo slabe volje. Takšno razpoloženje zdravniki imenujejo tudi sezonska depresija. Toda obstaja kar nekaj možnosti, da si znova povrnete dobro voljo.

Dnevna svetloba izboljša  razpoloženje, akupresura poskrbi za energijo

Če smo občasno slabo razpoloženi, to še ne pomeni, da smo tudi depresivni. Telo in duša se v tem času le prilagajata pomanjkanju svetlobe.

Svetloba določa takt našega telesa, saj spodbuja izločanje hormonov dobre volje – serotonina in noradrenalina. Če so dnevi temačni, hipofiza (možganski privesek) namesto teh izloča melatonin – hormon, ki spodbuja zaspanost.

Zato si zapomnite, da vam v sivih dneh ne preostane nič drugega, kot da se podate na svež zrak. Tudi ob še tako oblačnem dnevu je zunaj veliko bolj svetlo kot ob umetni svetlobi.

Poleg krvnega obtoka se vam bo med sprehodom pospešilo tudi izločanje hormonov, ki vračajo dobro razpoloženje. Dovolj je že pol ure sprehoda na dan – najbolje opoldne, saj je takrat svetloba najmočnejša. Tudi solarij dela pri številnih prave čudeže.

Dobro voljo pa lahko tudi 'pojeste'

Za proizvodnjo hormona sreče, serotonina, potrebuje telo aminokislino triptofan, ki si jo mora vzeti iz prehrane. Kolikor več triptofana zaužijemo, toliko več serotonina izloča naše telo.

Ta aminokislina se skriva v ribah, piščancu, mleku, skuti in bananah. Te vsebujejo tudi veliko magnezija, ki skrbi za ustrezno ravnovesje.

Divji riž in avokado vsebujeta veliko B-vitaminov, ki krepijo živčevje. Morske ribe, oreški in repično olje poskrbijo za maščobne kisline omega 3. Te lahko celo ustavijo izločanje citokinov, ki vplivajo na razpoloženje. Kompleksni ogljikovi hidrati v testeninah in veliko vitamina C pospešujejo izločanje serotonina.

Prav tako lahko pomaga akupresura. Stimuliranje točke 'morje energije' v trenutku poskrbi za novo energijo. Točka je tri prečne prste pod popkom in jo je treba pet minut nežno stiskati.

Močni rdeči odtenki preženejo žalostno sivino

Sivo nebo lahko preženemo tudi z žarečimi barvami. Oranžni in rdeči odtenki spodbujajo aktivnost. Enako učinkoviti so, če gre za oblačilo ali pa barvit šopek rož.

Tudi narava ponuja marsikaj.

  • Janežev čaj poskrbi za dobro voljo,
  • rumene cvetlice grma damiane pomagajo pri pobitosti,
  • šentjanževka pa lahko zdravi celo depresije (kar nekaj jih je posledica jesenskega slabega razpoloženja).

Pomembno je, da ob slabem razpoloženju, ki traja dlje od treh tednov ali pa se pojavlja ne samo pozimi, poiščete zdravniško pomoč. Prej bo depresija zdravljena, hitrejše bo okrevanje.

Zdrava hrana za notranje ravnovesje

Maščobne kisline omega 3 iz morskih rib, kot je losos, niso dobre le za srce. Študija je pokazala, da vplivajo tudi na občutek sreče. Idealno je, če si ribe privoščite vsaj dvakrat na teden.

C-vitamin je zelo pomemben tudi za izločanje elementov, ki vplivajo na naše razpoloženje. Veliko ga je v citrusih pa tudi v drugem svežem sadju, zeleni zelenjavi in kislem zelju.

Za ravnovesje telesa

Damiana krepi telo, ublaži notranji nemir in poskrbi za duševno ravnovesje ter odpravlja utrujenost.

Šentjanževka pomaga pri lažjih do srednje močnih depresijah, in sicer ravno tako dobro kot kemična zdravila.

Joga ali druge sprostilne tehnike, kot je avtogeni trening, poskrbijo za več ravnovesja. In kdor je v sebi miren, je manj dovzeten za depresijo.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri