zdravje

Če znate uravnavati napetost in poskrbite za redno sprostitev, se po vsej verjetnosti ne boste soočili s slabimi posledicami stresnega življenja. V nasprotnem primeru pa vas čaka kar nekaj nevšečnosti.

Kaj se dogaja v telesu, ko se soočate s stresom?

Ko se soočite z morebitno grožnjo, na primer hitro drvečim avtom na prehodu za pešce, del možganov v telesu sproži opozorilni znak. Ob tem se sprosti veliko hormonov, med drugim tudi adrenalin in kortizol. Adrenalin spodbudi srčni utrip, dvigne pritisk in vas preplavi z energijo. Kortizol, ki mu pravimo tudi stresni hormon, zviša raven krvnega sladkorja, omogoča učinkovitejšo uporabo glukoze in poveča proizvodnjo snovi, ki jo telo potrebuje za celjenje in regeneracijo. Zavira pa procese, ki so v primeru nevarnosti in boja nepotrebni, kot sta na primer reprodukcija in prebavni sistem.  Opozorilni znaki vzpostavijo komunikacijo tudi z delom možganov, ki je odgovoren za razpoloženje, motivacijo in strah.

Takšna reakcija telesa je zgolj začasna. Ko nevarnost mine, se hormoni vrnejo na normalno raven, prav tako se umiri srčni utrip in zniža pritisk.

Kadar ste stresu pogosto izpostavljeni, je “alarmna” funkcija telesa neprestano vključena, kar pomeni, da se dogaja vse zgoraj opisano. Neprestano zatiranje za nevarnost nepomembnih funkcij in izpostavljenost kortizolu ter adrenalinu lahko zmoti skoraj vse procese v telesu in onemogoča delovanje. Zato ste izpostavljeni mnogim zdravstvenim problemom, med drugim tudi:

  • depresiji
  • razdraženosti
  • težavam s pomnenjem in koncentracijo
  • težavam s prebavo
  • glavobolom
  • srčnim boleznim
  • težavam s spanjem
  • debelosti.
Zato se morate naučiti obvladovati stres in izključiti nepotrebne dejavnosti ob katerih čutite napetost.

V današnjem času je skoraj nemogoče, da bi se v celoti izognili stresu, lahko pa pomaga nekaj protiukrepov. Ne pozabite na:

  • pravilno prehrano, redno vadbo in spalni ritem,
  • dejavnosti v prostem času, ki vam omogočijo porabo odvečne energije in popravijo razpoloženje,
  • tehnike sproščanja, ki naj bodo preproste in prilagojene vam,
  • ohranjanje dobrih odnosov z družino in prijatelji,
  • smeh in zabavo.

V mislih imejte tudi, da organiziranemu jutru sledi prav takšen dan, zato uvedite jutranjo rutino, ki bo omogočila, da brez hitenja opravite vse navade in naloge. Ker boste vedeli, s čim se morate na določen dan soočiti, lahko že zjutraj prihranite nekaj stresa in zmede, za kar vam bo telo hvaležno. 

Ste se že pridružili našemu izzivu Zdrav kot riba - skupaj postavimo temelje zdravemu načinu življenja! 

Skupaj bomo poskrbeli za: 
  • čvrste mišice nog, zadnjice, jedra in rok,
  • boljšo vzdržljivost in splošno telesno prirpavljenost
  • ter za boljše počutje in sproščen korak v poletje!

Zato hitro skočite sem in se prijavite: Aktivni izziv: Zdrav kot riba - skupaj postavimo temelje zdravemu načinu življenja! 

Sorodni članki

Kako različne vrste stresa vplivajo na prebavo (in kako si lahko pomagate)

Kadar doživljate stres, se to kaže v različnih simptomih. Med njimi so tudi težave s prebavo, za katere običajno ne najdete pojasnila v hrani. Morda jeste pravilno in bi morali…

Pomemben dejavnik, ki ga pri hujšanju zanemarjamo

Prehrana, vadba, uravnotežen način življenja - to naj bi bila formula za vitkejšo postavo. Če se pri tem ne soočite s pomembnim dejavnikom, s katerim se srečujemo vsi, bo ves…

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri