orescki-namakanje

Oreščki so zdravi in vsebujejo za telo izjemno koristne snovi, zato ne bo narobe, če si jih vsak dan privoščimo nekaj. Pa ste vedeli, da bi jih morali prej namakati? Preverite, zakaj. 

Oreščki so odličen rastlinski vir beljakovin, bogati so z vlakninami, antioksidanti, vitaminom E in selenom. Znani so tudi po veliki vsebnosti zdravih maščob (omega 3 maščobnih kislin), ki znižujejo slab holesterol in so ključne za zdravo delovanje nekaterih procesov v telesu. Pest oreščkov na dan bi nam zato vsekakor moralo preiti v navado.

Kakšne vse so koristi namakanja oreškov pred zaužitjem?

Naleteli pa smo na izjemno zanimiv zapis indijskega ajurvedskega zdravnika, ki razlaga, zakaj bi morali oreščke pred zaužitjem namakati. In tudi, kako dolgo. 

Dr. Janardhana Hebbar je v kratkem zapisu razložil, da oreščki vsebujejo fitinsko kislino, s katero se branijo pred škodljivci. Zaradi fitinske kisline so težko prebavljivi. S tem, ko jih namakamo, iz oreščkov izločimo fitinsko kislino in si zagotovo nemoteno prebavo. Z namakanjem pa celo povečamo absorbcijo vitaminov in mineralov iz oreščkov v naše telo. 

Dr. Janardhana Hebbar v zapisu svetuje še, da bi morali oreščke namočiti v rahlo osoljeno vodo, s čimer nevtraliziramo encime, odstranimo ostanke prahu in morebitne strupe. Vode, v kateri so se orešči namakali, ne bi smeli ponovno uporabiti, ker lahko vsebuje škodljive snovi. 

Kako dolgo naj bi oreščke namakali?

Priporoča se naslednji čas namakanja naslednjih oreščkov.

Orehi: 8 ur

Mandlji: 12 ur

Orehi: 8 ur

Bučna semena: 7 ur

Makadamije: 4 ure

Pinjole: 8 ur

Lešniki: 8 ur

Indijski oreščki: 6 ur

Lanena semena: 6 ur

Če namakate oreščke več kot 8 ur, vam ajurvedski zdravnik še priporoča, da vodo po osmih urah odlijete in jo zamenjate s svežo. 

Preberite še: Kaj se zgodi, če pojeste preveč oreščkov?

Preverite tudi:

Sorodni članki

Superživilo, ki povzroča napihnjenost

Odločili ste se, da boste živeli zdravo in v svoje prehranjevalne navade vključili superživila, ki jih dodajate smoothijem, jogurtu ali kosmičem. Nato pa ste napihnjeni? Zakaj?

Za vitkost in dobro zdravje – jejte oreščke!

Veliko ljudi zaradi neznanja umika oreščke in semena iz svoje prehrane v prepričanju, da njihova vsebnost maščob pripomore h kopičenju kilogramov.

Čičerka je odličen vir beljakovin

V vsakdanji prehrani kar prevečkrat pozabimo na čičerko, ki je tako enostavna za pripravo in tako dobra. Je odličen vir beljakovin, in to tako rekoč brez maščob in škodljivega...
Najbolj brane vsebine

3 nepričakovani znaki, ki kažejo na depresijo

Depresija se kaže na različne načine, nikoli ne vpliva le na razpoloženje. Pogosto spregledani znaki so naslednji …
Več...

Koliko škode naredi sladkor našemu telesu?

Preveč sladkorja lahko hitro poskrbi, da bomo spoznali grenko plat življenja.
Več...

Idealno živilo za hujšanje (nasvet osebnega trenerja)

Kolikokrat ste se že lotili diete z namenom, da shujšate? In kot zakleto so se po končani dieti, ki je ... khm ... trajala le nekaj dni, kilogrami veselo vrnili?
Več...

35 malenkosti, ki moškim v razmerju pomenijo ogromno

Je vaš partner in vaš najboljši prijatelj, zaupata si, odkrila sta, kaj imata skupnega in kaj ne … A ne pozabite, tudi če sta v zvezi že dolgo, mu z majhnimi in preprostimi dejanji večkrat pokažite, da ga ljubite, cenite ali pa ga popolnoma obnorite.
Več...

3 pravila zajtrka, ki vam lahko pomagajo hujšati (+ odličen recept za zajtrk)

Ko izgubljate odvečne kilograme, je pomembno, kaj jeste skozi cel dan. Ne naredite napake že pri prvem (najpomembnejšem) obroku.
Več...

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri