To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
5 slastnih pudingov s chia semeni
5 slastnih pudingov s chia semeni

Zradirajte bolečino

Zradirajte bolečino (foto: Shutterstock.com) Shutterstock.com
28. 9. 2006

Sedem strategij, s katerimi lahko hrbtu pokažete, da ste njegov šef.

Poskusite primerjati svoje telo s podjetjem. Možgani so velik šef, krvni obtok je podoben denarnemu toku, ki podjetje ohranja pri življenju, hrbet pa je nadvse podoben uslužbencu, ki kronično zamuja, je nepokoren in včasih celo pod vplivi močnih narkotikov.

Žal ne gre, da bi tega bednika pre­prosto brcnili v rit, saj če še niste opazili, gre tudi za vašo zadnjico. Ne glede, kako vpliva na posel, je vaš hrbet še vedno naj­boljši (in tudi edini) del telesa.

A kaj nam je storiti?

Rešitev je sestavljena iz dveh besed: mini dresura. V nasprotju z delav­ci v kravatah in oblekah se “delavci” telesa od­lično odzovejo na omenjeni pristop. Poskusite sami!

Preberite si naslednjih sedem strategij, nato jih uporabite na svojem delavcu hrbtu in videli boste, kako hitro zopet prihaja v formo. Slabi dnevi bodo hitro pozabljeni in vaša sto­rilnost bo zopet na vrhuncu!

Napadite bolečino

Vsako noč postane vaš hrbet ujetnik dodatne tekočine, ki pronica v diske, spužvaste blazinice, ki ločujejo 24 hrbteničnih vretenc. Ko se zjutraj prepognete, tekočina v diskih povzroči napetost in stres ter naredi hrbtenico občutljivo na bolečino.

Študija, ki je bila objavljena v publikaciji Journal of Occupational Rehabilitation, ugotavlja, da imajo ljudje s kroničnimi bolečinami v hrbtenici za 23 odstotkov manj dni z bolečinami, če so bili zjutraj, potem ko so se previdno skobacali iz postelje, vzrav­nani in se niso po ne­potrebnem prepogibali.

In kako previdno vstati iz postelje?

Previdno se premaknite do roba postelje, obrnite se na bok in stegnite no­ge prek roba blazine. Z ravnim ali rahlo pre­pog­njenim hrbtom se z rokami dvignite v sedeči položaj, za tem pa previdno v stoječega. Sedaj pa stojte vzravnani.

Od­povejte se tudi prepogibanju nad umivalnik med umivanjem zob. Stojte vzravnano kot vo­jak na paradi.

Vse aktivnosti, pri katerih se mo­rate nujno prepogniti, denimo obuvanje čev­ljev, pustite povsem za konec jutranjega obreda.

Mlačno, toplo, vroče

Ne goltajte svojih zdravil, nosite jih! Res, sliši se neumno, a deluje. Na obolelo mesto si res ne boste nalepili analgetika, ampak posebne grelne obliže.

Raziskava, ki so jo opravili na Švedskem, je pokazala, da so pacienti z grel­ni­mi obliži občutili za 25 odstotkov manj bolečin kot tisti, ki so dnevno jemali protibolečinski sredstvi acetaminofen in ibuprofen.

Grelni ob­liži namreč pospešijo krvni obtok, ki odplavi stranske produkte iz poškodovanega tkiva, in ne nazadnje okrepijo prožnost tkiva, kar iz­bolj­ša mobilnost. Grelni obliž si preprosto nale­pi­te na prizadeti del hrbta, se oblecite in že lahko odidete po opravkih.

Zdravite svoj artritis

Hondroitin sulfat kot najboljša pomoč za vaše koleno lahko pomaga tudi vašemu hrbtu. Ena izmed ruskih študij je potrdila njegov blagodejen učinek in dokazala, da lahko z jemanjem hondroitin sulfata kot prehranskega dodatka v 73 odstotkih izboljšamo gibljivost in zmanj­ša­mo bolečino.

In zakaj pomaga?

Bolečine v hrb­tenici v večini primerov povzroča artritis, de­generativnego obolenje hrustanca. Hondroitin je sestavina hrustanca in pomaga pri njegovi obnovi. Raziskovalci priporočajo odmerek 1. 200 miligramov dnevno.

Zabavajte bolečino

Bolečino v hrbtu lahko omilimo tudi z glasbo. Naši severni sosedje Avstrijci so v študiji ugo­tovili, da lahko s poslušanjem sprostitvene glasbe 25 minut na dan tri tedne zaporedoma za 40 odstotkov zmanjšate bolečine v spod­njem delu hrbta.

Glasba deluje tako, da preusmeri pozornost z bolečine, ki jo čutite, zmanjša ra­ven stresnih hormonov in sprosti mišice. Hitro po zgoščenko s sprostitveno glasbo!

Pozabite na strah

Raziskava univerze v Pitsburgu je pod drobnogled vzela ljudi, ki so bili zaradi bolečin v hrb­tu na bolniški. Tisti v skupini, ki so se bolečine bali in so se zaradi tega izogibali aktivnostim, se bodo najkasneje vrnili na delovno mesto. Zakaj?

Če vas je strah bolečine, najverjetneje ne boste izvajali predpisanih vaj za raztezanje in krepitev mišic, ki lahko pripomorejo k hitrej­­šemu okrevanju.

Zavedati se morate, da je bo­lečina med okrevanjem nekaj povsem običaj­ne­ga in se morate z njo tudi sprijazniti. Ko boste izva­jali rehabilitacijske vaje, povišajte prag sprejemljive bolečine za 10 od­stotkov.

Če deni­mo izvajate vaje na steperju in bolečino začu­ti­te po petih minutah, nadaljujte še vsaj 30 sekund. In kako veste, kdaj je bole­či­na resna? Če se iz hrbta širi v stegna, ki posta­nejo otrpla, in vaše noge postanejo šibke, je rešitev le ena – takoj k zdravniku.

Depresija pomaga

Predpostavimo, da bole­čina v hrbtu obstaja le v vaši glavi. Študija, ki jo lahko najdete v pu­blikaciji Archives of Internal Medicine, pravi, da so imeli ljudje z bolečinami v hrbtenici, ki so jemali antidepresive, kar za 40 odstotkov manj bolečin kot tisti, ki so jemali placebo.

Antidepresivi namreč znižujejo raven serotonina in norepinefrina, ki sta zadolžena za prenos bo­lečinski signalov med živčnimi celicami. Stran­ski učinki antidepresivov (pospešeno bitje srca, vrtoglavica in izsušena usta) so lahko manjši od stranskih učinkov, ki jih lahko povzročijo nesteroidna protivnetna zdravila.

Če ibuprofen ali naproksen jemljete več tednov zapored, se lahko pojavijo težave z ledvicami, gastrointestinalne krvavitve in povečanje krvnega tla­ka. In še to: antidepresive vam lahko predpiše le zdravnik.

Najdite podporni sistem

Operacija je zadnja možnost, s katero lahko po­skusite odpraviti bolečino. In katera je potem predzadnja? V tujini že nekaj časa uporabljajo sistem za delno podporo telesne mase (to se dogaja v posebnih klinikah, ne uporabljajte te­ga doma). Uspešnost sistema je presenetljiva, saj se petim od šestih pacientov po šestteden­skem zdravljenju izboljša gibljivost in zmanjša bolečina. Ta sistem za zmanjševanje bolečin uporablja dva načina, prvi je vaja za vzdržljivost, z drugim načinom pa zmanjšajo pritisk na hrbtenična vretenca.

Petja Škorjanc

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri