Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
V čem bi se morali preizkusiti glede na vaš astrološki znak
V čem bi se morali preizkusiti glede na vaš astrološki znak

Kakšne posledice ima na nosečnice redna vadba (in na kaj morate biti pri tem pozorne)

Kakšne posledice ima na nosečnice redna vadba (in na kaj morate biti pri tem pozorne) (foto: profimedia) profimedia
24. 4. 2019

Telovadba v nosečnosti: da ali ne? Mi pravimo vsekakor, če se držite nekaterih pravil.

Če je vadba del vašega življenja in si ne predstavljate, da bi za določen čas prenehali trenirati, je verjetno v nosečnosti težko sprejeti odločitev, da bi vadbo opustili. Pa vam tega tudi ni treba, saj ima gibanje lahko na nosečnico in otroka veliko koristi, če ob tem poskrbite za varnost.

Kaj ima nosečnica od tega, da redno telovadi?
  • Zmanjšane bolečine v spodnjem delu hrbta ali pa te popolnoma izginejo.

  • Manjše tveganje za nosečniško sladkorno bolezen (gestacijski diabetes).

  • Manjše tveganje za nenačrtovani carski rez.

  • Manjše tveganje za poporodno depresijo oziroma omilitev depresije med nosečnostjo.

  • Manj dodatnih kilogramov, ki niso povezani z razvojem otroka, ampak ostanejo tudi po porodu.

  • Manjše tveganje za inkontinenco.

  • Manj nosečniške utrujenosti.
Katere pozitivne posledice izkusi otrok, če nosečnica redno telovadi?
  • Zdravo srce.

  • Normalna teža ob rojstvu.

  • Hitrejši nevrološki razvoj.

  • Manjše tveganje za težave z dihanjem.

  • Manjši stres za nosečnico pomeni dober razvoj imunskega sistema pri otroku.

Če se odločite za vadbo med nosečnostjo, se pozanimajte o nekaterih ključnih stvareh, ki vplivajo na varnost nosečnice in otroka.

Pri osebnem zdravniku preverite, kaj smete početi

Ko gre za vadbo, ne moremo posplošiti vaj za vse nosečnice, saj se nosečnosti med seboj zelo razlikujejo. Pri zdravniku se pozanimajte, katere gibe lahko izvajate in česa ne smete. Najbolje bo, da pridete s predlogi, kakšno vadbo bi izvajali, strokovnjak pa bo ocenil, ali je to za vas in otroka varno. Šele potem se vpišite na tečaj oziroma začnite z izvajanjem vadbe doma.

Brez ležanja na hrbtu in brez trebušnjakov

Vaj pri katerih morate dlje časa ležati na hrbtu, se izognite, prav tako ne izvajajte trebušnjakov. Med ležanjem na hrbtu namreč trebuh pritiska na določene krvne žile, zato ste lahko omotični. Prav tako bo to vplivalo na pretok krvi, ki prenaša hranljive snovi in kisik do otroka.

Brez visoko intenzivnih vadb

Treningi naj bodo tako intenzivni, da se lahko med gibanjem pogovarjate. Če niste natanko prepričani, kako naporno vadbo lahko imate in telovadite sami, si tokrat vsaj za nekaj časa omislite partnerja za vadbo. Ko ne boste morali do sape, kaj šele govoriti, delate preveč intenzivno.

Med nosečnostjo ni priporočljivo, da se telo segreje za več kot 2 stopinji, zato ne pretiravajte. Izogibajte se tudi savnam, vročim bazenom in vadbam kot je vroča joga.

Brez kontaktnih in nevarnih športov

Iz očitnih razlogov, varnosti nosečnice in dojenčka, se izognite športom, kjer morate delati v paru, na primer borilnim veščinam in športom z žogo kot je odbojka. Prav tako se izogibajte vadbam, ki zahtevajo lovljenje ravnotežja na primer plezanja, jahanja konja, določenih oblik gimnastike ...

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri