10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
25 budističnih modrosti za mir v vaši duši
25 budističnih modrosti za mir v vaši duši
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice

3 preproste vaje, ki vam pomagajo sprostiti napetost med delom

3 preproste vaje, ki vam pomagajo sprostiti napetost med delom (foto: Profimedia) Profimedia
31. 5. 2017

Že navaden dan v službi prinese veliko stresa, kaj šele pomembni sestanki, govori in stalen nadzor nad opravljenim delom. S stresom in tesnobo se lahko spopadete kar na delovnem mestu s temi preprostimi vajami.

Progresivna mišična relaksacija

Anksioznost vas sili, da v telesu držite veliko fizične napetosti. Tudi če se za trenutek ustavite in rečete »moram se sprostiti« ter za to nič ne storite, položaja ne boste izboljšali. Pomaga pa vam lahko naslednja vaja. Usedite se na udoben stol, naslonite glavo in zaprite oči. Z mislimi se ustavite pri vsaki skupini mišic, od prstov na nogah do senc. Nato napnite vsako posebej za 5 sekund in sprostite. Ko se osredotočite na občutek krčenja in sproščanja mišic, dovolite mislim in telesu, da sprostijo fizični napor in stres. Predvsem jih spodbudite k temu, da se osredotočijo na nekaj drugega kot tesnobnost.

Razumevanje vzroka

Kadar občutite tesnobo, se ustavite za nekaj sekund in vprašajte, zakaj doživljate takšne občutke. Pomislite na pravi vzrok in odgovorite na vprašanje, zakaj se v tej situaciji počutite napeto. Je vzrok jutrišnji govor, saj ne marate govoriti pred množico in se bojite javnega nastopanja, ali sodelavka, ki se vedno le pritožuje, kadar se pogovarja z vami? Prepoznavanje vzrokov za take občutke vam bo pomagalo najti sprožilce. Tako se boste v prihodnje lažje in bolje pripravili na take situacije, ali se jim celo izognili.

Osredotočite se na dihanje

V stresnih situacijah pomislite na dihanje in ga upočasnite. Hitro dihanje lahko prinese stres in še poslabša občutek napetosti. Zato preklopite na vdihavanje s trebuhom, ki naj bo globoko in počasno. S tem boste prepodili tesnobo iz svoje glave. Poskusite šteti vdihe in izdihe: na 1, 2 in 3 vdihujte, nato se sprostite in na 1, 2, in 3 izdihnite. Upočasnili boste srčni utrip in umirili um. Če to ni dovolj, zaprite oči in se osredotočite na dihanje skozi nos. To bo zaposlilo možgane in jih odvrnilo od razmišljanja o strahu.

Preberite tudi:

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri