10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
25 budističnih modrosti za mir v vaši duši
25 budističnih modrosti za mir v vaši duši
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice

5 stvari, ki jih je o mišicah dobro vedeti

5 stvari, ki jih je o mišicah dobro vedeti (foto: Profimedia) Profimedia
14. 7. 2017

Ko pomislimo na mišice, si pogosto predstavljamo oblikovan trebuh, bicepse in tricepse. Naše telo sestavlja veliko več mišic, o katerih bi zagreti športniki morali vedeti nekaj stvari.

Več mišic kot imate, bolj boste spodbudili metabolizem

To je kruta realnost hujšanja: ko izgubljate kilograme, se presnova pogosto upočasni. Če ste na dieti in pogosto lačni, telo namreč zaradi varčevanja z energijo umiri metabolizem. Izgorevanje maščob pa lahko spodbudite z železom. Ključno je tudi, da zaužijete veliko beljakovin. S tem boste ohranili mišično maso, kadar se borite z maščobnimi obročki.

Zelenjava je pomembna

Tisti, ki se veliko ukvarjate s športom, že veste, da je priporočljivo jesti hrano, bogato z beljakovinami. Vendar to ni vse, kar potrebujete. Naravna spojina v sadju in zelenjavi naj bi namreč pomagala porabiti manj kisika med vadbo ter s tem omogočila mišicam, da so bolj učinkovite. Veljalo naj bi tudi, da ljudje, ki zaužijejo več kalija, (ki se med drugim nahaja v špinači, brokoliju in bananah) v starosti ohranijo več mišic kot tisti, ki se teh živil izogibajo.

Odhod v telovadnico

Če se nekajkrat tedensko redno odpravite v telovadnico, je to odlična rutina, ki bi jo morali vzdrževati. Vendar obstaja tveganje, da se preveč iztrošite. To lahko privede do uničenja celic in puščanja beljakovin v krvni obtok. Posledica je poškodba ledvic in v najhujšem primeru smrt. To se zgodi precej redko, poškodbi prečno progastih mišic pa pravimo rabdomioliza. Da se zaščitite pred možnimi poškodbami (tudi lažjimi) poskrbite za hidracijo in poslušajte svoje telo. Če se bolečine v mišicah ne poležejo v nekaj dneh, obiščite zdravnika.

Vnetje lahko pomaga pri okrevanju mišic

Po napornem treningu ste pogosto v skušnjavi, da se namažete s protivnetno kremo, ki bo lajšala bolečino. Vendar imate od tega tudi nekaj koristi. Raziskovalci z univerze Brigham Young so ugotovili, da po vadbi nekatere celice lahko popravijo poškodovana mišična vlakna. Ena izmed njihovih predpostavk je, da je vnetje naraven proces telesa, ki celi utrujene in poškodovane mišice. Če se boste bolečin vseeno lotili, to storite z obkladki namesto z zdravili.

Spalna paraliza

Med določenimi fazami spanja ne morete premakniti mišic. Ko vstopite v REM fazo, dva živčna prenašalca »izklopita« možganske celice, ki omogočajo premikanje mišic. Če se zbudite v tistem trenutku, verjetno ne boste morali govoriti in se premikati, kar je lahko zastrašujoče. Vendar spalna paraliza ni nevarna in običajno traja le nekaj minut.

Preberite tudi: 

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri