zivljenje

Zaradi stresa in pomanjkanja časa, ki ga namenimo skrbi zase, tvegamo razvoj mnogih bolezni in škodujemo telesu. Če želite dočakati lepo starost, se tega lotite že danes.

Vsak, ki je dočakal pozno starost, ima svoje skrivnosti in napotke za življenje, ki vam omogočijo, da upihnete lepo število sveč na rojstnodnevni torti. Nekaj načel pa je dobro znanih:

  • Znebite se stresa

Stres je lahko tihi ubijalec, saj vodi v bolezni povezane s srcem in vnetji, ki lahko sprožijo tudi astmo, diabetes, depresijo … Povzroča izgorelost, ki vas v postelji zadrži dlje, kot bi si želeli. Če torej nimate časa za bolezni in ležanje v postelji, se lotite izključevanja stvari, ki vam povzročajo največ stresa.

  • Prehrana

V mladosti se morda še ne zavedamo pomena zdrave prehrane, saj zlahka prebavimo vse, posledice sladkorja in mastne hrane pa se ne zdijo tako zaskrbljujoče. S staranjem ima prehrana vedno večji vpliv tako na zunanji videz kot na delovanje telesa. S svežo zelenjavo in sadjem se ne morete nikoli zmotiti.

  • Domača žival

Ljubitelji živali si eno omislite tudi sami. Če je to pes, vas bo spodbudil k rednemu gibanju, v splošnem pa imajo živali na nas pomirjujoč učinek, ki se skoraj lahko primerja s terapevtskim. Ko se jim posvečate, pozabite na stres, se umirite in s tem znižate krvni pritisk ter se izognete depresiji in drugim negativnim občutkom.

  • Ne zanemarjajte prijateljev

Ljudje smo ustvarjeni, da si življenje delimo s prijatelji in družino, ki nam stoji ob strani. Ne zanemarjajte bližnjih oseb niti, ko ste zelo obremenjeni, saj prav z njimi ustvarjate spomine, ki vas bodo spremljali vse življenje. Oni so “krivi” za veselje, srečo in žalost ob misli, da bi jih morali zapustiti.

  • Pozitiven pogled na svet

Če boste na svet večinoma gledali pozitivno, boste verjetneje našli rešitve za težave in se bolje znašli v nepredvidljivih situacijah. Živeli boste bolj polno in srečno, kot pesimisti. Naj bo kozarec vedno napol poln.

  • Gibanje

Tako ali drugače je gibanje pomembno za zdravje. Če redno telovadite, ste za to že poskrbeli, v nasprotnem primeru pa si privoščite vsaj dolge sprehode ali aktivnost, ki se je boste držali. Ne dovolite, da se vaše gibalne sposobnosti z leti le slabšajo, vi pa izgubljate moč v mišicah in kondicijo.

  • Malo ali nič alkohola

Kozarec vina naj bi imel tudi nekaj pozitivnih učinkov, velike količine alkohola pa preverjeno škodujejo. Slabo ne bo le počutje, ampak boste počasi škodovali tudi organom in splošnemu zdravju. Težje boste razmišljali in slabše presojali. Kozarec vina ob kosilu prestavite na vikend, čez teden pa se mu skušajte izogniti.

  • Konec s kajenjem

Kajenje je vzrok mnogih težav z zdravjem, med drugim povzroča tudi pljučnega raka, z navado pa ogrožate zdravje tudi vseh, ki so okrog vas. Če bi nekoč v starem naslanjaču radi pregledovali slike iz mladosti in bili srečni, ker ste imeli dolgo življenje, morate razvado čim prej opustiti.

Sorodni članki

10 preprostih, a zdravih strategij za dolgo življenje

Seks trikrat na teden - 3 dodatna leta. Zdrave dlesni - 6,4 leta dlje. Abstinenca - 2 leti dlje.

10 namigov, kako ostati v dobri kondiciji in srečni še dolgo v starost

Znanstveniki pravijo, da na naš proces staranja vplivajo trije dejavniki: geni, življenjski slog in lastna naravnanost.

Slabe navade - zakaj se jim ne moremo izogniti?

Vemo, da alkohol slabo vpliva na nas in da kajenje povzroča tveganja za veliko bolezni. Pa tudi, da pomanjkanje gibanja pomeni odvečne kilograme in zakrčenost, a vseeno izpustimo…

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri