telovadba-pocitek-utrujenost

Tudi pri vadbi včasih velja znano pravilo, da je manj več. In tu je 9 dobrih razlogov, zakaj morate včasih vadbo izpustiti.

Nikakor ne svetujemo, da nehate telovaditi, a morate v svoj urnik vključiti tudi dneve počitka, po potrebi pa celo tedne.

Še vedno niste prepričani?

Naštevamo 9 razlogov, zakaj se morate včasih ustaviti.

1. Med počitkom se mišice krepijo

Dvigovanje uteži v mišicah povzroči manjše raztrganine (mikro poškodbe), ki se lahko zacelijo samo med počitkom. Ta obnovitveni proces mišice okrepi, da postanejo še močnejše.

Čeprav je pomembno, da jih z vadbo krepimo, ker s tem vzpodbudimo beljakovine, ki sodelujejo pri krepitvi mišic, pa je prav tako pomembno tudi to, da telesu naklonimo dovolj časa za okrevanje.

2. Prekomerni trening lahko povzroči blokado

Prepogosta ali preveč intenzivna vadba lahko vodi v prekomerno izgubo telesne teže, a se ljudje ne zavedajo, da lahko učinkuje tudi obratno. Zahvaljujoč prirojenemu obrambnemu mehanizmu v telesu lahko pri hujšanju naletite na blokado oziroma se lahko celo zredite (kar nima ničesar opraviti z povečano mišično maso).

Preberite: Kdaj je hujšanje zares uspešno? 

3. Lahko se poruši menstrualni cikel in povzroči amenorejo

Morda teta s Krvavca res ni vaša najljubša obiskovalka, a jo poskušajte dojemati kot indikator svojega zdravstvenega stanja. Njena prisotnost pomeni, da je telo v dovolj dobrem stanju, da lahko ustvari in donosi dojenčka, njena odsotnost pa nakazuje težave, še posebej, če je izginila za tri oziroma več mesecev.

Nižja raven estrogena lahko povzroči tudi izgubo kostne gostote, zato boste še šibkejši in bolj podvrženi poškodbam.

4. Imate težave s spanjem? Morda pretiravate s treningom.

Če potrebujete več spanja, da bi lahko zdržali trening, oziroma ne morete zaspati tudi takrat, ko ste zelo utrujeni, pomeni, da je nekaj narobe. Morda pretiravate s treningi?

5. Prekomerno treniranje lahko povzroči razpoloženjska nihanja

Vadba lahko odpravlja depresijo – raziskave so pokazale, da učinkuje prav tako kot zdravila proti blažji depresiji. Tudi pri tekačih lahko neizmerno izboljša njihovo razpoloženje ter posledično zmogljivost.

Preveč telovadbe pa lahko učinkuje tudi obratno; zaradi urnika treningov lahko povzroči anksioznost, zaradi kronične utrujenosti pa depresijo.

6. Več telovadbe pomeni tudi večji apetit

Povezava med vadbo in lakoto ni nobena znanost. Bolj intenzivno trenirate, več energije bo telo potrebovalo, da bo lahko zdržalo napor in naraščajočo lakoto.

Ženske se pogosto bojijo, da se bodo zaradi manj kardio vadbe zredile, a v resnici ne gre tako. Lakota se ponavadi zmanjšuje v skladu z vašim lažjim urnikom vadbe, zato tudi ne boste čutili potrebe, da bi telo pogosteje hranili.

7. Ves čas se vam bo zdelo, da ste povsem izčrpani

V porastu energije, ki nam ga nakloni intenzivna vadba, vsi uživamo, a več vadbe ne pomeni vedno tudi več energije. Če ste zaradi vadbe popoldne redno povsem sesuti oziroma se čez dan vlečete, ker ste tako utrujeni in se zaradi bolečin komaj premikate, potem nedvomno pretiravate.

Prisluhnite telesu. Če vam sporoča »v takšnih bolečinah sem, da se bojim sesti na stranišče«, intenzivna vadba nedvomno ni pravi odgovor.

8. Prekomerni trening pogosto vodi v izgorelost

V življenju gre pravzaprav za ravnovesje. Vsi imamo omejena sredstva – čas, energijo, denar, fizične zaloge – če jih pri vadbi porabimo preveč, lahko to vodi v izgorelost.

Raje se lotite zmernega vadbenega načrta, ki bo ustrezal vašemu urniku in ciljem, kot da bi se na vso moč zagnali in po mesecu dni odnehali. Vadba je življenjski cilj in vas mora osrečevati. Zato poskušajte najti ravnovesje, ki vam ustreza – tako vašemu telesu kot življenju.

9. Požrlo vam bo tudi dragoceni prosti čas

Tudi če odmislimo zdravstvene težave, vsakodnevna dolgotrajna vadba predstavlja precejšnje breme.

Zato je pomembno, da čas namenite tudi drugim stvarem, ki izboljšujejo kvaliteto življenja, denimo druženju s prijatelji in družino, učenju novih stvari, manikuri oziroma celo predajanju skrivni odvisnosti od nadaljevank.

Preberite še: 10 stvari, ki jih ne smete početi, če ste se zredili

Ste se že pridružili 21-dnevnemu wellness izzivu Dobro sem?

Pridružite se ZDAJ

Sorodni članki

Potrebujete odmor od teka?

Reden trening teka ima mnoge prednosti, tako za psihično kot fizično zdravje. Preverite pa, kaj se lahko zgodi, če se z njim ukvarjate prekomerno.
None

Kaj natančno moramo jesti na dan počitka?

Saj poznate pravila prehrane in telesne vadbe: vsak dan zaužijte dovolj kalorij in hranilnih snovi za ohranjanje mišic, izogibajte se pridobivanju telesne teže in popestrite vadbo...

Telovadite, a še vedno ne morete izgubiti telesne teže? Naštevamo 7 razlogov, zakaj je tako

Pravilno jeste, pogosto telovadite, pa se vam še vedno zdi, da se vas ta trmasta teža kar oklepa? Ne glede na to, kdo ste in kakšne so vaše okoliščine, je velika verjetnost...
Najbolj brane vsebine

4 načini, kako slišati sebe (in to ni meditacija)

Vsi lahko prisluhnemo svoji intuiciji, le naučiti se moramo prepoznati, kateri glas je pravi. 
Več...

Tako vam telo kaže, da slabo skrbite zase

Ste na sebi opazili katerega od naslednjih znakov?
Več...

Kaj lahko vprašate partnerja namesto “Kako si?” - 20 vprašanj

Komunikacija je eden pomembnejših stebrov razmerja, zato poskrbite, da bo med vama tekla gladko.
Več...

Kakšno je najlepše darilo, ki ga lahko podarite zaposlenim?

Ne le izplačila božičnic in denarnih nagrad, nekateri slovenski delodajalci zaposlene v prazničnem decembru motivirajo tudi z darili, službenimi zabavami in različnimi programi za zaposlene in njihove družine. Kako pa vi obdarite svoje zaposlene in jih nagradite za dobro opravljeno delo v preteklem letu?
Več...

8 skrivnosti ljudi, ki (skoraj) nikoli ne zbolijo

Saj veste, o kom govorimo? O tistem sodelavcu, ki v celem letu ni vzel niti enega prostega dneva zaradi bolezni in o prijatelju, ki se vedno izogne sezonskim virusom. Kako jim uspe?
Več...

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri